Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 Har tenkt litt på dette. Jeg jobber selv i full stilling, men reagerer litt på at de med reduserte stillinger får like mye avspasering som oss.. Er ikke dette litt rart?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #2 Skrevet 17. oktober 2010 Mener du at en i 80 prosent da skal være en dag på skolen i høstferien?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #3 Skrevet 17. oktober 2010 Ja hvorfor ikke? De trenger vel personale på SFO f.eks..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #4 Skrevet 17. oktober 2010 De går jo på fastlønn, så du får jo mer utbetalt for ferien enn hva de med redusert stilling gjør.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #5 Skrevet 17. oktober 2010 Synes sånt er litt flisespikkeri jeg. (Jeg jobber som lærer i full stilling). Selv om de kanskje har en dag fri i uka, så har de ofte mer arbeid som skal inn på de fire dagene de faktisk er på skolen. Men det er mine tanker...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #6 Skrevet 17. oktober 2010 Tror ikke dere gjør så mye for å opparbeide den avspaseringen noen av dere, så fatter ikke at dette er noe å henge seg opp i..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #7 Skrevet 17. oktober 2010 Hva du tror, og hva som egentlig er tilfellet, 14.21 er vidt forskjellig. Men du får bare fortsette å tro:) Jeg har minimum jobbet 20 timer uten betaling bare denne uken med å rette og sette karakter på 75 norskstiler (eller langsvarsoppgaver som det heter nå)
Gjest ->>- Skrevet 17. oktober 2010 #8 Skrevet 17. oktober 2010 De behøver jo ikke like mye avspasering, siden de har redusert stilling og dermed uansett har fri en del av tiden du avspaserer. Den prosentvis reduserte lønnen økes vel ikke i skoleferiene, akkurat?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #9 Skrevet 17. oktober 2010 HVis du er lærer, burde du klare regnestykket: Jobber 60%, dvs 3 dager i ukenb. Høstferie: En uke, dvs 5 dager avspasering for deg, 3 dager for den som jobber 60%. De andre 2 dagene er jo uansett fri.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #10 Skrevet 17. oktober 2010 Det er jo derfor du har fri halve året da dumma...! Og tør jeg spørre hvor lange dager du har hatt på jobb denne uka da? 8-timers dag?? Neppe..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #11 Skrevet 17. oktober 2010 Tydeligvis en som overhodet ikke har peiling, ser jeg:) Ikke hilsen "dumma"
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #13 Skrevet 17. oktober 2010 Forundrer meg om den som har skrevet dette er lærer.....! Hun burde jo skjønne at en lærer som jobber redusert, får også redusert lønn i feriene...?!?! Herreminhatt!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #14 Skrevet 17. oktober 2010 Denne uka var jeg på jobb fra 8 - 15.30 i 3 dager, og fra 8-14.30 to dager. (Uten matpause 3 av dagene, fordi jeg var friminuttsvakt.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #16 Skrevet 17. oktober 2010 Ergo har du ikke hatt full arbeidsdag en eneste dag!!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #17 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg har hatt mer enn full stilling og jobbet sikkert i snitt 9 timers dager:) Må lese hva jeg skriver før du hiver ut av deg konklusjoner. Har en litt krevende klasse i tillegg, så tenker nok arbeid mye mer enn jeg får betaling for også. Man skal også klare å komme på måter å få 5 "bråkmakere", som har gitt opp for lenge siden til å tie stille slik at de som faktisk VIL lære får utbytte av timene. Slike ting blir gjerne fundert på og grublet over veldig ofte. Tror du hadde blitt overrasket om du hadde prøvd deg i yrket. Hadde vi arbeidet 8 timer, så hadde vi nok fått mer utbetalt også. Greit for meg. Jobber mer enn nok uten betaling - (derav avspasering)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå