Gå til innhold

Gutten min på 20,5 mnd har blitt alt for glad i smokken sin i det siste... tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før brukte han smokken kun når han såv, nå vil ha ha den hele tiden.. Så dum som eg kan være gir eg den til han, av og til prøver eg å få han til å tenke på andre ting.. Hvordan skal eg gå fram med dette? Ønsker å kutte ned smokkebruken igjen :)

Hadde eg fått feri på en uke skulle eg fått det til med mye avledning, men når både eg og pappaen jobber 100% så er det så mye annet også som skal gjøres hjemme.

Takk for svar! :)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bare ha kuttet den ut. Vi hadde samme problem her i våres. Hun brukte den bare ved soving, men plutselig ble det så mye surving etter den smokken, hvertfall etter at hun begynte i barnehagen. Vi bestemte oss for å kutte den helt ut. Vi var jo heldig med at hun da skulle ha 3 uker sommerferie fra barnehagen, men mye var gjort i løpet av et par dager bare, og det gikk så utrolig mye lettere enn jeg hadde trodd. Hvis dere begynner fredag kveld er mye gjort i løpet av helga (hvertfall etter vår erfaring da). Men husk at når han slutter, har han sluttet, uten unntak:) Hun var 18-19 mnd da hun sluttet. Etter at hun sluttet er det akkura som hun ikke husker at hun har brukt smokk, bryr seg ikke om det i det hele tatt. Veldig deilig:) LYkke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...