mamma 2006 & 2010 :) Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 Dette er nok ett litt rart spørsmål men jeg spør alikevel jeg da hehe, har jo lest en del skrekk historier om stjernekikker (?) fødsel og slik, at dem ligger med kroppen mot høyre i magen og ikke venstre, er det mer sannsynelig med flerfødende enn førstegangs? ettersom hode ratt ikke fester seg før rett før fødsel?? er noe jeg tenker mye på med skrekk og gru.. :S eller bare bekymrer jeg meg uten grunn tror dere?
gakkeliten Skrevet 17. oktober 2010 #2 Skrevet 17. oktober 2010 Bekymringer er som regel uten grunn... Har lest om dem jeg også (sykepleiermamma gir meg skolelitteratur - hvor smart er det egentlig?) - men det er så liten odds for at det skjer - og om det skjer er det fint lite vi kan gjøre med det. Jordmødrene våre er som regel godt trent på sånne situasjoner, så jeg stoler på dem. tanken er lettere å si enn å følge: men hvorfor bekymre seg over ting som vi ikke er herre over? Klem på deg!
cadence Skrevet 17. oktober 2010 #3 Skrevet 17. oktober 2010 Selv om hodet er festet (det sitter jo ikke fastlåst), så betyr det jo ikke at babyen kan snu seg fra side til side. Vesla mi har stort sett ligget med ryggen mot min høyre side, men i dagtidlig snudde hun seg, så nå ligger hun med ryggen mot venstre. Er 38+2 idag. Det var ganske sært å se skulderen hennes stikke tydelig ut nede på magen da det skjedde:) Men stjernekikker eller ei, det er pent lite vi kan gjøre noe med det.
mamma 2006 & 2010 :) Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2010 takk for svar er jo ikke likt meg i det HELE tatt og bekymre meg over slike ting som KAN skje.. jeg pleier liksom og ta ting som det kommer, så plager meg nesten mer at jeg tenkte på det enn selve bekymringen, here jada her er det liksom gravidtåka, ja jeg kaller det det jeg, hehe ; ammetåka får jeg skylde på etterpå jeg merker jo han i magen snur og vrir seg hele tiden, så er jo igrunn ikke sååå bekymret, og da jeg skulle sjekke svaret på innlegget mitt, så husket jeg jammen ikke hva jeg hadde spurt om eller hehe svirrehue meg
Kattbghjlbhj Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 Hei, jeg kom over linken din her. Hadde selv en ´stjernekikker´, og det er bra du vet hva det er, for det visste ikke jeg før etter jeg hadde født! Da fikk jeg vite at det var grunn til at fødselen tok litt lenger tid. Men det rammer vel kun 5% av fødenede (tror jeg) så sjansen er ikke så stor. Ungen ligger da med ansiktet opp rett før fødsel, ikke bakhodet. Du kan jo alltids spørre jordmor dersom du fortsatt tenker på det når du skal inn på føden. Lykke til, bare spør om du har stjernekikker spm:)
spent på nr 2! Skrevet 19. oktober 2010 #6 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg hadde stjernekikker ved første fødsel, så det kan i alle fall skje da også. Det gjorde at fødselen dro ut i tid og endte med ks. Så vidt jeg vet er det ikke noe man kan gjøre med det, og jeg tror det er færre enn 5% som er det. Jeg bekymrer meg ikke for at det skal skje denne gangen også, men er likevel spent og nervøs for fødsel.
mammagull&prinsessa_i_magen Skrevet 20. oktober 2010 #7 Skrevet 20. oktober 2010 min første var også stjernekikker så fødselen drøyde veldig ut...hadde 8 cm når kl var 14.00 men han var ikke ute før kl 21.19. har fått høre at det ikke kommer til å skje denne gangen også... så det er jo betryggende... han ble tatt med vakuum etter jeg hadde stått-sittet-ligget i utallige posisjoner gjennom 4 rier for hver stilling.. men ingen av de fungerte.. la meg i en yogastilling jeg som jeg fikk kjempe skryt for.. og den funka....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå