L&M Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 Jenta mi har fikk hoste og rennande nase forje helg og so kom feberen på onsdag. Den har låge på 38,5-40,3 med paracet, men i dag er ho feberfri. Ho er 11 mnd. Problemet er at ho ikkje vil ha mat, sia ondagskvelden har ho grene og slått etter skeia kvar gang eg prøver. Får kanskje i ho 1/4 porsjon med graut i løpet av dagen og i går åt ho eit middagsglas med kjøttkaker, eit halvt glas av gangen og det var alt ho ville ha... har gitt ho tom & jerry kjeks, det likte ho, men åt kun 1 stk tilsammen.. =/ Ammer ho fortsatt 3-4 gangar om dagen, men trur ikkje eg har so mykje melk, men det blir no litt ut av det. Har prøvd å gi ho tillegg også, men ho vil ikkje ha so masse av det heller, 60-100 ml i løpet av dagen.. Ellers har ho vatn ståande i nærheten av seg so ho kan drikke so masse ho vil, men det blir også kun 1 dl ca ho tar totalt... Ringte legen fredag men ho meinte vi skulle sjå det an til lørdag, ringte legevakta i går og dei meinte vi skulle sjå det an til i dag.. Og ho er jo blitt feberfri, so er sikkert på bedringsvei, men blir så usikker når ho ikkje vil ha mat.. Almenntilstanden er også relativt bra no, er seg sjølv so og sei men har lite energi.. Og i natt våkna ho og grein fleire ganger. Huff, vart viss litt langt og klagete, men ho har ikkje vert febersjuk før, so veit ikkje korleis dei pleier å vere =p Blir litt usikker ja.. Syns det har vart so lenge. Spørsmålet var altso, kva gir du når ungen ikkje vil ha noke? Og ja, erfaringsmessig, pleier det å vare ei stund eller bør eg ringe legen igjen i morra viss ho fortsatt ikkje vil ete? Hehe, håper noken gadd å lese seg nedover og har råd til meg =p
Gjest Skrevet 17. oktober 2010 #2 Skrevet 17. oktober 2010 Jenta mi på 5 mnd hadde også en periode hun var syk og ikke ville spise.. Fikk beskjed av legen om å prøve å gi mat med mye kalorier. Og at alt hun spiser er bra.. Fikk tips om å tilsette litt matolje i maten for å øke kalorimengden.. Brukte en raps-oliven-solsikke olje, og det fungerte veldig bra.. La henne spise det hun har lyst på, og prøv med litt olje.. Så lenge allmenntilstanden er grei er det ingen fare.. Hu tar det igjen når matlysten er tilbake..
Grand Old Lady Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Min er flaskebarn, så det er kanskje enklere da.. I forbindelse med tannfrembrudd så ble ungen sinna hver gang han så en skje. Helt umulig å få han til å åpne munnen. Hverken grøt, middag eller frukt var aktuelt. Det varte i åtte dager. Jeg begynte etterhvert å lage tykk velling av melken og lurte nedi både jern, vitaminer og olje i tillegg til grøt og melkepulver. Klippet store hull i smokken.... Han ble litt løs i magen, men ingenting han hadde noe ubehag av. Han ble ikke feit, men fikk hvertfall i seg litt med næring i. Uka etter spiste han som aldri før, skulle vel ta igjen det tapte....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå