mammagull&prinsessa_i_magen Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 er på mandag 30 uker på vei.. når jeg var 31 uker ca med mitt 1. barn festet han hodet da. men fikk høre av jordmor på siste kontroll at de som regel ikke fester hodet før rett før fødsel ved flergangsfødende.. nå har jeg fått vite via jordmor og ene kontrollen på ul at hun ligger veldig lang nede i bekkenet alt og hodet var visst midtstilt.. (går til ul kontroller ofte pga hjertefeil hos babyen) og føler meg igrunn litt sliten i skambeinet... fikk også høre av ei venninde idag at magen hadde sunket... kan det likevel være mulig at hun har festet hodet???? eller?? hva tror dere??
lillespire08+10 Skrevet 17. oktober 2010 #2 Skrevet 17. oktober 2010 Legen min sa at hodet var festet ved sist kontroll, uke 36. Jeg er andregangs. Så da kan det vel skje;)
mammagull&prinsessa_i_magen Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2010 hei og takk for svar.. hun ligger visst veldig langt nede med hodet.. og kjenner meg mye sliten nedentil så er vel hodet hennes som ligger der å presser på..
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 17. oktober 2010 #4 Skrevet 17. oktober 2010 JM har sagt at det er ikke vanlig at de fester seg ved fleregangs. men hos noen gjør de det, har festet seg hos meg og magen har sunket. begynner på uke 38 nå, men festet hode i uke 36 ca.
Nat27 Skrevet 17. oktober 2010 #5 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg er 2.gangs og her festet hodet seg i uke 36/37. Er i uke 40 nå..
mammagull&prinsessa_i_magen Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. oktober 2010 var godt å høre at det faktisk er mulig og ikke bare høre at nei det skjer ikke med flergangsfødende...
¤nica med ei snuppe¤ Skrevet 18. oktober 2010 #7 Skrevet 18. oktober 2010 Fult mulig at de fester seg.. Min nr 2 festa seg i uke 33-34 mener jeg.. Og nr 3 har festa seg nå, uke 37..
nove Skrevet 19. oktober 2010 #8 Skrevet 19. oktober 2010 nr 2 festa seg dagen før fødsel..... så ja; det er mulig :-)
Bompibjørnen *født* Skrevet 19. oktober 2010 #9 Skrevet 19. oktober 2010 Men da lurer jeg på en ting.. jeg hørte med min første, at hvis ikke hodet hadde festet seg når fødselen startet så måtte man ligge i liggestilling til man kom til føden eller noen andre som kunne si om det var festet eller ikke.. For det skjedde med meg med min første. Jeg hadde ikke fått bekreftet at hodet var festet når vannet gikk, og derfor måtte jeg egentlig ligge frem til sykehuset. Men gjelder dette fortsatt? For da vil jo det si at nesten alle flergangsfødende burde ligge frem til de får sjekket om hodet er festet eller ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå