Mammahjertet <3 Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 I går var vi på besøk hos svigers. Lille snuppa på ca 2 1/2 mnd lå og sov i bagvogna si. Da kom et søskenbarn av henne som nærmer seg 3 år og brølte BØØØ kjempehøyt inn i bagen slik at vesla ble vettskremt. Hun skrek og skrek. Han er "bare" 3 år, og selvsagt gjorde han dette for å være rampete og er sjalu. Men han har ikke bedre vett. Men svigers bare lo av dette så han gutten så på. Foreldrene hans lo ikke, men prøvde å irettesette han. Men hva hjelper det vel når besteforeldrene sitter og ler? Dette er bare så typisk de altså. Det er rart at ungene til svigers ikke har blitt noen ufordragelige krek ;-) Mulig noen synes dette bare en filleting. Men dette er en beskrivelse av en standard reaksjon som irriterer meg noe så inni.....#$"%# Hvordan hadde du reagert på lignende hendelser? Hilsen hormontroll
Nicoline3 Skrevet 17. oktober 2010 #2 Skrevet 17. oktober 2010 Dette er IKKE en filleting!!!! Jeg hadde blitt rasende!!!! Hvordan i all verden kan de prøve å le det vekk......???? Alt vi ler av vil jo få 3 åringen til å synes det er helt topp!!! Har selv en på 3 år og en på 2,5 mnd, så kjenner godt til sjalusi monsteret, og vet ihvertfall at man IKKE skal oppmuntre den type adferd!! Heldigvis lar ikke vår 3 åring sjalusien gå utover broren,men heller oss, og det kan vi leve med! Vet ikke helt hva jeg hadde sagt til svigers hvis det var vår situasjon,men de hadde ikke sittet igjen med inntrykket av at jeg syntes det var greit!! Sa ikke mannen din noe til foreldrene sine???
Mammahjertet <3 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2010 Han sa ikke noe til de nei. Satt bare og titta surt på de. Jeg ble så sint at jeg måtte ta meg skikkelig sammen. Svigers skjønner ikke at enn baby tolker kroppspråk veldig bra. Hva skal babyen min tenke hvis noen ler av at hun er lei seg. Svigermor pleier å le når vesla gråter, for "babyer er så søte når de gråter". Da pleier jeg å ta fra henne ungen. Står i fare for å bli "den vanskelige svigerdatteren" hvis ikke pappaen sier bedre fra til foreldrene sine. Skjer det noe lignende som i går igjen må jeg bare si fra. I går så jeg sur ut og sa at hun får heller hevne seg når hun blir større. Men jeg angrer på at jeg ikke sa noe annet. Det er liksom ikke så lett å si fra til svigers heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå