Humpen Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 Har ett spørsmål jeg håper noen kan svare på. Min lille prins er 14 dager i dag og ser ut til å trives godt her i denne store verden. Ammingen går for så vidt bra, han legger i alle fall på seg. Men de siste tre-fire dagene virker det som om han suger bedre på det ene brystet og det andre er sprengfult. Har prøvd å håndmelke litt ut av det for å lette på trykket, og han suger bedre da. Men alikevel er det ene brystet sprengfult etter en liten stund, mens det andre nesten er slapt. Kommer melk ut av begge, men er stor forskjell på de. Noen som har ett tips til hva jeg kan gjøre her??
Nicoline3 Skrevet 17. oktober 2010 #2 Skrevet 17. oktober 2010 Høres nesten ut som meg det der. Gutten min er 11 uker i dag, og jeg sliter fremdeles med melkemengden på det ene brystet. Høyre pupp virker nesten tom mens det andre er fullt hele tiden! Fant ut at jeg måtte pumpe meg litt på den ene siden (som var full) og alltid legge han til på det andre brystet først. Dette for at han ikke skulle blitt mett på formelk i den fulle puppen....for da ble han sulten igjen etter bare en time. (ettermelken er den som metter over lenger tid) Sliter som sagt med lav melkemengde på den andre fremdeles, og har derfor vært mye i kontakt med www.ammehjelpen.no. Tror bare du må prøve deg frem for å finne en metode som funker for deg. Det viktigste er at barnet tømmer puppen så ofte som mulig for å stimulere melkeproduksjonen. Jeg har funnet ut at det hjelper hvis jeg ammer liggende men fra det øverste brystet.....for da renner liksom melka fritt. Vet ikke om du ble så mye klokere av dette,men vil bare si at du ikke må stresse for mye med det....det gjorde jeg og holdt på å miste melka av hele greia! Lykke til
Humpen Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2010 Flott, kanskje jeg skal prøve å pumpe litt. Hvis ikke kan jeg jo ta kontakt med ammehjelpen jeg også. Kan det være en ide å pumpe det bryste med lite melk kanskje? For å øke prod av melk der?
Nicoline3 Skrevet 17. oktober 2010 #4 Skrevet 17. oktober 2010 Ja gjør selvfølgelig det også Det hjelper ikke hos meg, for jeg hadde brystbetennelse i den puppen med forrige mann, så da er melkegangene dessverre litt ødelagte og innsnevrede! (derfor jeg har vært i så mye kontakt med ammehjelpen) Men hvis dette er din første, skal det absolutt la seg gjøre å pumpe opp produksjonen. Er jo tilbud og etterspørsel som regulerer mengden, så da kan du feks pumpe hver time på den og gi begge bryst hver 3 time. Når jeg har hatt økedøgn, har det tatt max 2 dager før produksjonen har tatt seg opp ved hyppig amming, så da vil du se resultater ganske raskt. Hører uansett fra andre at barnet gjerne finner seg en favoritt pupp, og at det demed blir litt forskjell på mengden,men der må du bare finne en god rytme som passer for dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå