Gå til innhold

Når sluttet dere med nattamming? Hvordan skjedde det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her med babyer som har sluttet av seg selv etterhvert som de ble eldre og fikk mer fast føde?

Jeg har en liten gutt på 5 mnd. Han pleier å legge seg i åtte-tiden om kvelden og våkne rundt klokken åtte om morningen, noen ganger klokken syv. Vanligvis ammer jeg han klokken 03.30 og 06.30. Begynner å føle at det er på tide å avslutte nattammingen nå. Noen ganger spiser gutten min skikkelig, og andre ganger virker det som han egentlig ikke var sulten, bare hadde lyst til å komme opp litt/ ha en liten sup. Ofte er han lys våken etter måltidet, mens før bare spiste han og sov når jeg tok han vekk fra puppen. Foreløpig får han en porsjon grøt til kvelds, ellers amming. Noen ganger har vi vært nødt il å gi han en flaske i løpet av dagen kvelden fordi han ikke er fornøyd med det jeg kan gi.

Hvordan og når avsluttet dere nattammingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår sluttet av seg selv da hun var 7-8 mnd. Hun sluttet bare å våkne. Det gikk gradvis, en natt innimellom ble til flere og plutselig en dag var det helt slutt. Deilig!

Har ikke så mange råd å komme med. Jeg har lyst til å si at han vil slutte av seg selv når han er klar, men så enkelt er det nok ikke. Men jeg mener å ha lest at de bør være oppe i 3 måltider fast føde før man kan forvente at de sover gjennom natta. Vet ikke om det stemmer.

Før eller siden skal du få deg en hel natts søvn igjen. Helst før :-)

Skrevet

Gutten vår begynte å sove natta gjennom (12 timer) av seg selv litt før han ble 5 mnd. Fikk ca en og en halv porsjon fast føde da, og mme i tillegg og det var tydeligvis nok for han. Våknet for smokk noen ganger de første ukene, men sovnet da alltid igjen med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...