Gå til innhold

Hjelpes- 3 uker gammel og allerede begynt å vokse ut av str 56!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesnupp var ganske lang og tynn ved fødsel (3200 g og 52 cm), og hun bare vokser og vokser! Hadde gått opp nesten 1 kg på drøye 2 uker og var hele 55 cm lang sist vi målte. Dvs at str 56 begynner å bli smått allerede, spesielt pysjer og sparkebukser m fot... :P

Sikkert ikke så uvanlig dette, men for meg er det bare kjemperart og uvant- siden førstejenta var (og fortsatt er) ei lita flis, som brukte str 56 kjempelenge, helt til 3 mnds alder faktisk.

Jaja, sannelig er det forskjell på disse små- skal bli spennende å se om lillesøster ender opp med å bli større enn storesøster til slutt hehe;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, er vel et godt tegn at hun vokser godt da? :) 1 kg på drøye 2 uker er jo voldsomt!

Jeg har også en lang og tynn baby, men Cubus-bodyene i str. 50 passer fortsatt (tror de er ganske store i størrelsen), og han er snart 10 uker!

Derimot begynner de to pysjene han har i str. 62 fra H&M å bli litt små, så det er utvilsomt stor forskjell på størrelsene fra butikk til butikk!

Name It og Lindex er de jeg synes har små eller vanlige størrelser, og da spesielt Lindex. Bodyene derfra ble fort trange.

Cubus har store størrelser (untatt i ull, der bruker lillemann 62/68, samtidig som han bruker 50 og 56 i bomull).

H&M har også små størrelser, men jeg har bare en sparkebukse og to pysjer derfra, ikke bodyer :)

Som sagt, stor forskjell på størrelsene fra butikk til butikk når en baby kan bruke 62 fra en butikk og 50 fra en annen. Og dette er lite brukte klær, som ikke har krympet noe veldig i vask.

Oi, ble langt dette visst..!

Skrevet

Å ja :P

Det er helt utrolig hvor stor forskjell det kan være på søsken!!

Første her brukte også 50/56 til hun var nærmere 4mnd. (I en periode vokste hun så dårlig at hs oppførte seg rimelig stresset)

Mens nr 2 med sine 54cm da hun ble født egentlig gjekk rett opp til 62 med en gang. Vi fikk vell brukt litt i 56 den aller første tiden, men det var det.

Når nr 3 kom gadd jeg ikke engang se på str ned i 56. Hehe.

Husker jeg var på storgravidbabyshopping sammen med ei venninne som ventet nr 2. Begge var vi rimelig desperate etter div klær vi måtte ha før fødselen, siden vi ikke hadde ordnet noe enda. Spesielt jeg.

Venninnen min var omtrent frustrert på meg fordi jeg kjøpte så store str. "Men xxxx da, det er da alt for stort. Har du glemt hvor små de er?" var bla et av de frustrerte utbruddene hun hadde. Mens jeg lo å sa at jeg ikke ville komme til å få bruk for noe mindre.

Jeg hadde (desverre!) alt for rett, for ulldressen jeg kjøpte i str 62 måtte jeg bare la henne arve. Ubrukt......

Skrevet

Snuppa mi har vært lang og tynn hele veien, og de første størrelsene ble lite brukt. Brukte 50/56 ca en måned og 62 ca en uke/halvannen. Dvs at hun faktisk brukte 68 da hun var 6 uker. :)

Skrevet

hehe, gutten vår var 55 cm da han ble født så vi kunne så og si pakke bort alle klærne i 56 nesten med engang =)

Skrevet

Du er ikke alene ;) Mine gutter har alle vært 53 cm ved fødsel og 4200 og 4500 g. Så der holdt 56 i 2-3 uker. Minsten er nå 11 uker og på vei ut av 68....Målte han i går til 66 cm og 7200 g....så heldigvis ser det ut som det stopper litt opp når man nærmer seg 3 mnd.

Han gikk opp 800 gram fra fødsel og på 10 dager, så det er vel ca likt som din sin! Lå jevnt over på ca 500-600 g i uka frem til 6 uker,men har nå "bare" lagt på seg 1 kilo på 5 uker , og det blir jo 200 g i uka (normalt)

Deilig med store barn, da har de litt å gå på hvis det skulle bli noen sykdom!!!

Skrevet

Ja, jeg må si at det er deilig med et litt større barn denne gangen, for det var MYE stress med førstejenta i forhold til lav vektoppgang, dårlig apetitt osv. Håper hun fortsetter med å være matvrak, så har hun litt å tære på ved eventuell sykdom ja (for sykdom blir det sikkert en del av, med en storesøster på 2 år i bhg;)

Skrevet

Her var gutten 56 cm lang og nesten 5 kilo, så 50 var utelukket, 56 pakket ned etter en uke, 62 til han var ca. seks uker, etter det har det gått i 68 og 74, nå er han 14 uker...skal på kontroll nå i neste uke, så blir spennende å se hvor lang han er blitt..=0)

Skrevet

3 mnd og på vei ut av 74 her :-) var ikke lenge han passet inn i 56 etter fødselen heller. Men man skal prise seg lykkelig for hvert gram. Gullet her fikk en virusinfeksjon i magen og gikk ned 1 kilo på fire dager, og måtte ha intravenøst på sykehuset. Kom seg heldigvis raskt og vi gleder oss over alle de nye babyvalkene :-))

Skrevet

Vesla mi var 53 cm og 3840 gram (4110 gram 5 dager etter fødsel), og har brukt både 50 og 56 frem til nå, hun er 13 dager gammel, og det er først nå størrelse 50 ikke passer :)

Har et håp om at størrelse 56 holder en stund men hun har god apetitt så vi får se :D

Syntes det er litt merkelig at enkelte av dere har barn på samme størrelse med jenta mi og at 56 ikke passer hos dere :S Hva kan det komme av?

Skrevet

Hei:)

Str. 50 var for lite ved fødsel, og str. 56 fikk vi brukt i en liten uke. Så synd for vi flere flotte gaver i den str. som jeg rev av lappen og vasket, og fikk brukt kanskje 1 gang.

Nå bruker vi 62, men det er superknapt. Jeg tviholder litt på størrelsen fordi lillegutt har så mye fine klær;) Men må vel innse og bytte ut klærne i stellekommoden med 68.

Gutten min la forresten også utrolig mye på seg de to første ukene, 900g.

Nå er han litt over 5 uker og nærmere 6kg, mye større en det storebroren var;) Det kommer sikkert godt med også etterhvert når han kan begynne å ta igjen, fordi han dessverre stadig får et klask eller klip eller blir bøllet litt på av storebroren.

Skrevet

Gutten min er 4 mnd og bruker forsatt body i str 56, jammen store forskjeller:)

Skrevet

Stor forskjell også mellom butikker/klesmerker mht størrelser. Noen treffer bra ift faktisk alder, andre blir helt på jordet. Har handlet ullklær str ni år til femåringen i dag og hun er jo ikke dobbelt så lang som sine jevnaldrende :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...