Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det allerede er en tråd her, men tenkte jeg skulle legge inn listen jeg har laget på nettsidene mine. Tror den skal inneholde det aller mest nødvendige. ;-)

MÅ ha:

HELSEKORT!!!!!!

Drikke!! + mat/snacks for å få litt energi mellom riene. Husk også matpakke til far/følge.

Småpenger til parkering

Morgenkåpe

Slippers e.l. til å bruke i/etter dusjen

Toalettsaker (kjøp reisestr.):

Tannkrem + tannbørste, tanntråd

Shampo og balsam

Dusjsåpe

Deo

Fuktighetskrem

Ammebh + innlegg

Briller hvis man bruker det. Kan ikke bruke kontaktlinser.

Hårbørste + evt. hårstrikk til å holde vekk håret

Bind (store!!)

Mobil + lader

Fotoapparat/videokamera

Bok/blader å lese i

Til hjemturen:

BILSETE TIL BABY!!!!!!

Klær til mor og baby

Spør heller sykehuset dere skal til hvis dere tror dere trenger noe mer. Jeg hadde i hvert fall alt jeg trengte av håndklær, truser, bind, sykehusskjorter etc. på rommet. Men greit å ha litt bind og truser til hjemturen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hey! Skal ikke spoile tråd her! en hæ, kan man ikke bruke linser? Why?

Takk for super liste!

Skrevet

En ting jeg er blitt anbefalt av flere mødre, og flere jordmødre....-varme sokker. Det er nemlig ikke så uvanlig å fryse på føttene under en fødsel :)

Skrevet

Regner med det ikke er lurt med linser i tilfelle en akutt situasjon skulle oppstå og man må legges i narkose?

WIld guess altså, jeg aner ikke..

Skrevet

Ikke noe problem med linser, jeg bruker det og er operert gange 3 med linser. Neglelakk og sminke er et større problem for da kan de ikke observere den overfladiske sirkulasjonen under operasjonen.

Sminke er veldig ok å ha med siden man føler seg mer enn litt mørbanka etter fødselen og er ganske medtatt etter lite søvn o.l.

Det beste jeg gjorde var å gå på sminke shopping og unne meg noe nytt jeg hadde hatt lyst på lenge og en liten makeover hos frisøren helt på slutten av svangerskapet (dagen før fødsel, men det var litt tilfeldig). Det ga meg masse ny energi og jeg levde lenge på den følelsen etter fødselen også ettersom jeg følte meg litt ekstra fin;)

Lykke til med nedtellingen av dager skulle gjerne byttet jeg har flere uker igjen:)

Skrevet

Tusen takk for super liste! Og takk for tips om varme sokker ;)

Jeg har gått rundt å lurt på hva jeg skal ha med, så dette passet bra!

Må bare få notert ned =P

Hva skal man ta med til baby ? Hvor mye klær ? Bleier ?

Skrevet

Til babyen:)

Hentesett

Stellevesken til hjem reise (bleier, olje og rene kompresser anbefales).

Klær du vil ha på babyen på føden men du trenger ikke ha med det de har på føden.

Sokker til babyen er veldig ok for det har de ikke på føden.

Bleier har de på føden.

Lue er greit å ta med for de har bare hvite og veldig store på føden.

Jeg hadde med meg 2 pysjer (i tillegg til hentetøy)til babyen sist og var veldig fornøyd med det da var han liksom litt mer påkledd.

Skrevet

LAMBI DOPAPIR!!!

Så noen som nevnte det på en annen liste og tenkte "GENIALT!!" Har innlagt på sykehus før, og kan skrive under på at det dopapiret de har der ikke er å anbefale om man er det minste sår nedentil...!

Og musikk er for min del alfa og omega i stressa stunder, så jeg skal ha med meg en liten bærbar høytaler og iPhone med masse beroligende musikk!

Bare noen tips fra meg også! :)

Skrevet

Hårføner til underlivstørking etter dusj og vask :) Man er vel sår og øm nok om man ikke skal gni med håndklær og dopapir i tillegg...

Skrevet

Jeg har pakket ned litt diverse klær til babyen, for jeg synes det er så stusselig å bare ha bilder fra sykehuset i slitte sykehusskjorter og luer med sykehusets logo på.

Ikke mye, men et par bodyer, strømpebukser og et hentesett, samt bildress da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...