Virreli Skrevet 16. oktober 2010 #1 Skrevet 16. oktober 2010 Jeg synes denne er ganske ubrukelig. Det blir ikke skikkelig rent, noe som betyr at jeg må vaske flaskene/utstyret i forkant. Da er det jo lettere å koke flaskene da, istedet for å plassere flaskene/utstyret, helle på riktig mål med vann, og rense sterilisatoren etter hvert bruk. Så nå sitter jeg her da, med en dyr sterilisator, og tilbake til koking i kjele.. Fint skar det væra! Noen som har erfaring med denne og kanskje noen smarte tips? Er det noe jeg har gått glipp av som kan gjøre det enklere?
EgG Skrevet 16. oktober 2010 #2 Skrevet 16. oktober 2010 Der har jeg god erfaring. Bruker den enda. Jeg heller zalo i flasken etter bruk, rister flasken med smukken på, skyller, rister litt mer og skyller litt mer før jeg setter det i sterilisatoren. 6min med 200ml vann også er de rene. Gull verd! En gang i uka vasker jeg flaskene med egen oppvaskbørste før sterilisering. Ikke en eneste sykedag på snuppa her! 8mnd. BANK I BORDET! :-)
Vimse + gullene Skrevet 16. oktober 2010 #3 Skrevet 16. oktober 2010 jeg fikk denne billig i utlandet, men siden mini fullammes, har vi hovedsaklig brukt denne til smokker ol. Syns den er super, og virker veldig praktisk med oppstabling av flaskene inni (har sterilisert en og annen flaske og) Det er ikke meningen at apparatet skal vaske og rense flaskene og smokkene-det må man gjøre selv. Maskinen skal kun drepe bakterier. Vil tro den gjør jobben bra. Man slipper å stå og følge med, og det som er inni holder seg sterilt i var det 6 timer inni?
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 16. oktober 2010 #4 Skrevet 16. oktober 2010 jeg vasker alltid flaskene før jeg steriliserer di i Avent elektrisk flaskesterilisatoren. man skal jo vaske flaskene uansett før man steriliserer dem. uansett om man koker eller bruker sterilisator.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå