Gå til innhold

Gutten i magen er ...

Anbefalte innlegg

ikke en gutt allikavel...

Jeg var så innstilt på å få gutt denne gangen at når vi fant ut at det faktisk er en liten jente så ble jeg helt satt ut.! Samboeren har det på samme måten, ble helt satt ut.. ALLE var sikre på at det ble gutt denne gangen også.. Min mor må nå strikke et nytt babyteppe fordi det hun allerede har strikket er blått, hehe.. Gutte-følelsen er her fremdeles, men den går vel over etter hvert som det synker inn.

Ikke misforstå, jeg er overlykkelig for at det nå er en jente som er på vei men klarer liksom ikke helt å venne meg til tanken...Hvordan fungerer jenter egentlig?? hehe...

Velkommen og ønsket er hun nå i hvert fall og navn har vi hatt klart siden førstemann ble født.

Flere som har hatt samme opplevelse med skikkelig gutte/jente-følelse som ikke stemte med det jordmor sa på ul??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142444987-gutten-i-magen-er/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en snik fra 3. trimester:

Jeg hadde jentefølelse da jeg nå har et helt likt svangerskap med nr.2 som da jeg gikk med jenta. Samtidig visste jeg jo innerst inne at det ikke var noen sammenheng mellom svangerskapssymptomer og kjønn. men det var også noe med at det ikke har blitt født annet en jenter på vår side i familien (på morsiden) på flerefoldige generasjoner. Derfor tenkte jeg bare jente. Til og med på tidlig ultralyd da de fleste babyer ser ut som gutter, så trodde jordmor at det var en jente. men nå har jeg fått bekreftet 3 ganger at det er en gutt :) Første gang ble jeg litt paff, men ikke skuffet. Jeg trodde kanskje jeg skulle bli skuffet, siden jeg var så innstilt på jente, men det var heller det at jeg måtte vri om tankene i hodet mitt. Jeg måtte legge vekk jenta jeg hadde forestilt meg og erstatte det med gutten. Det var litt vanskelig, men etter noen få dager så hadde jeg vent meg tanken på gutt, og er nå veldig glad for at det er en gutt der inne. Jeg gleder meg til å treffe han om 2 mnd :)

Jeg bare skjønner ikke hvordan jeg, som virkelig ikke tror på myter om svangerskapssymptomer, kunne bli så sikker på at det var en jente der inne.

Uansett, gratulerer med en prinsesse!! Det som er fantastisk er at det er en baby der inne, uansett hva det er! :) Lykke til videre med svangerskapet :)

Med nummer fire var jeg helt sikker på at jeg skulle få jente. Hadde tre gutter fra før, og hadde plutselig et helt ulikt svangerskap, så var 200 prosent sikker på at nå kommer jenta, ja. Men det var gutt. Og jeg ble skuffa. Jada, jeg vet det er forkastelig. Men skuffelsen ga seg fort, da, og jeg er så fornøyd med veslegutten nå :-)

Nå med nummer fem i magen, har jeg vært skråsikker på gutt. Virkelig helt sikker. Men på ultralyden sa de jente, så det ble andre gang jeg virkelig måtte snu om på ting i hodet etter ultralyd :-)

Je fikk vite jente på tre forskjellig ul i mitt forrige svangerskap men på 3D ul i uke 28 så vi det var en gutt. Veldig rart å skulle omstille seg, føltes nesten som en ny baby, hehe :-P Heldigvis varte det bare en stund og fikk vendt meg til tanken på gutt :) Men forstår hvordan det føles, hehe :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...