Gå til innhold

Bugaboo-brukere: Jeg trenger hjelp til å velge vinterpose!

Anbefalte innlegg

...Har fått meg fortalt at det er vanskelig å finne en pose som passer til sportsdelen? Synes det høres litt rart ut, men-men. Noen med erfaring?

Hadde tenkt å kjøpe easygrow men fikk beskjed om at Kaiser-posene var best til sportsdelen. Hvorfor? Noen som har easygrow og bruker den i sportsdelen?

Fortsetter under...

Jeg prøvde med voksi urban, men det funka ikke veldig godt.

Har forsåvidt ikke prøvd andre vinterposer, jeg hadde voksi urban til forrige vogna, og ville ikke kjøpe ny.

I vinter brukte jeg den fleeceposen til bugaboo og dyne nedi ned, og litt ekstra klær i vogna. Men nå skal det sies at jeg ikke bruker bugabooen så mye på vinteren, syns ikke det er en god vintervogn, ganske håpløs på snøføre, og vil ikke kjøpe de store vinterhjula til den, for de er visst ikke svingbare. Så jeg bruker buggisen på sommerføre og har en emmaljunga som vintervogn.

jeg hadde tenkt til å kjøpe en odenwalder til min bugabbo =) den virker så lett og sammenleggbar på en måte =) og er visst også hull til fem punkts sele i den også, så da passer den jo til sportsdelen.

men, et spm til dere med bugaboo. er det meningen at håndtaket skal være så slarkete? og bagvognen på rammen så lealaus? har nettopp montert den opp så nå står den klar i stua vår =) men irriterer meg litt over dette nå da...

håper på svar =)

Det er hull til fempunktssele i voksi urban også, og de skal jo passe, men det blir liksom litt klumpete og fullt nedi vogna. Har ikke de fleste poser slike hull? Det som er fordelen med buggisen sin egen pose er at man fester den oppe sånn at den ikke glir ned, og den er formsydd til vogna. Så det er nesten så jeg vil anbefale fleeceposen med dyne nedi altså.

Jeg har 2009 modellen av bugaboo, og den er litt slarkete. Jeg kjøpte min brukt, og har ikke brukt annet enn sportsdelen så det med bagen kan jeg ikke si noe om.

Men når man skal he en vogn som er så lett som buggisen er går det på bekostning av andre ting, og slarking i understellet er et kjent problem. Jeg er ikke så fornøyd med den at jeg syns den er verdt nyprisen i hvertfall.

ChrisLuka:

Ja, jeg tror det er meningen. Står noe om det i bruksanvisningen også, det er en del av "fjæringen" i vogna. Jeg var veldig skeptisk i starten, men den blir mindre slarkete med babyen i baggen, synes jeg. Vanesak. Jeg har vært veeeeldig fornøyd med vogna så langt, altså. Er spent på vinterkjøringen, får krysse fingrene for en snøfattig vinter. Alternativ vogn for oss var Brio Go - og det er ikke akkurat en vintervogn det heller.

De fleste poser har hull til fempunktssele ja. Men det jeg fikk høre var at vanlige poser liksom ikke passer i sportsdelen på buggisen pga setets utforming. Kan jo putte et lammeskinn inne i buggisposen som for og da. Hm. Må tenke litt på dette, merker jeg. På skravleforum har noen svart at Kaiser har laget en egen bugaboo-pose som selges på babyshop. Minuset med den er jo prisen, da......

7 A.m-posene skal passe godt. De er ikke så tykke, men varme. Og har regulerbare seleuttak. Vet posene finnes hos Babyshop og flere nettbutikker. Blant annet her: http://www.lilleprinsen.no/product/512771/7-A.M.-ENFANT_LS500-str.-L.html

Annonse

Hjertelyd og Knerteline:

tusen takk for tilbakemelding! =) lurer fælt på hvordan den er på vinterføre ja. men regner med det går greit, bor ganse sentralt i oslo, og her det jo ikke akkurat så veldig mye snø om vinteren at det gjør noe, mere slapsevær. huff.

ok, det var bra det da, liker den så godt så langt, men kjenner jeg er akkurat som deg, litt skeptisk i starten =) men tror jeg skal ta meg en tur innom babyshop å sjekke ut de vognene der for å være sikker på at alt er som det skal være med min =)

Jeg har Odenwalder dunpose til min Bugaboo og er syns den passer veldig bra i sportsdelen. Har hatt vogna i 2 år nå og er veldig fornøyd. Jeg kjøpte vinterhjulene til da og da er den kjempe fin å bruke på vinterføre. De små svingbare hjulene er ikke noe særlig på snø.

Litt "slarkete" er nok min også, men det er ikke noe jeg tenker over. Er nok som en annen skriver her at den blir nok mindre slarkete når du får en baby oppi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...