Gå til innhold

Paracet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor syke skal dere være for å ta paracet nå når dere er gravide? Husker jeg tok da jeg fikk influensa sist, da hadde jeg en uke med ca 40 i feber og konstant sengeliggende. Legen sa det var verre for fosteret og bli overopphetet med så høy feber enn å få i seg litt paracet.

Nå har jeg syk øreverk (får ikke penicillin pga allergi så har ikke giddet å dra til lege), litt feber og generelt dårlig, med hodepine og det hele. Men har ikke tatt paracet. Og oppå det hele har jeg en hyper ettåring som nettopp har lært å gå og gjerne vil leke med mamma absolutt hele tida. Er det greit med paracet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er greit å ta Paracet :) Det er ikke så mye fosteret i seg. Men man skal ha begrensninger, men er man syk eller har vondt i hodet så kan man ta en Paracet

Skrevet

Helt greit å spise paracet. Mer belastning for deg og baby om du skal håndtere feber og vondter uten medisin.

Skrevet

Paracet eller Pinex er lov å ta, men selvfølgelig med begrensninger.

Dette er paracetamol, og d er ikke påvist noen skadelige effekter på fosteret. Dersom du leser pakningsvedlegget står dette her.

Og både legen min og jordmor har sagt eg kan ta dette.

Penicillin eller betennelsedempende ville ikke legen gi meg siden eg var gravid. Men eg kunne ta enten paracet eller pinex om behovet meldte seg. Og eg har vært en del plaget med hodepine både før graviditeten og i 1.trimester..

Er nettopp flyttet over til 2.trimester.

Skrevet

Takk for svar. Prøver å klare meg uten, men tok to igår kveld, og det blir vel noen nå snart igjen. Har feber og er skikkelig uggen. Penicillin får jeg aldri uansett gravid eller ikke, så får bare satse på at ørebetennelsen forsvinner av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...