Gå til innhold

smerter ved ribbenet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

idag våknet jeg litt utpå natta med ganske smerter under ribbena på venstre side.

tenkte kanskje jeg har ligget litt feil i natt, så det var grunnen. men prøvd ulike stillinger nå utover dagen, og bare slappet av.

men det gir seg ikke..

noen andre som har vært borti dette. som har noen gode råd ?

er uke 29 nå. så babyen sparker jo ikke helt oppi der enda heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også vondt der til tider og tror det kommer av at innvoller og sånn blir presset oppover... Når jeg får vondt der så gjør alle liggestillinger vondt og jeg har merket at det stort sett kommer på ettermiddag/kveld og jeg er mett! Er nok ikke noe farlig men veldig ubehagelig når det står på! :)

Skrevet

hehehe... jeg leste høyre jeg...

Da vil jeg tro det er mest sannsynlig luft el.l. ja.. ;)

Skrevet

slik som det ble nevnt, så regner jeg kanskje med at det bare er noe sånt, luft eller at det starter å bli ganske trangt for organene inni der. så de blir presset litt..:)

men der og da, så blir jeg nervøs merker jeg :P hehe

som regel er alle vondter normalt i svangerskapet :P

Skrevet

Har d samme bare på høyre side.. Kjennes ut som det rives inni der, også klør det litt på den siden. Magen vokser og det blir trangt for organene etterhvert :-) så satser på at det er normalt, skal til jordmor til uka får spørre hva det er da ! :)

Skrevet

jeg også har hatt en del smerter der, men på begge sidene samtidig, og har etterhvert skjønt at det kanskje er kynnere jeg kjenner, at magen trekker seg sammen på en måte, og jeg føler et enormt press på ribbena, og ofte på kveldene når jeg er litt ekstra sliten... og da føler jeg meg så stappa og mett også. så dette er nok helt normalt! men prøv å kjenn etter om det kan være kynnere/sammentrekninger, og prøv å slappe av litt og ta det litt roligere på jobb/husarbeid etc, ikke stress :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...