Gå til innhold

Flere som skal i gang i november?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel fremme i Athen og venter på innsetting i morgen :) Likte klinikken veldig godt (Serum)- behagelig sted for en med litt klinikkangst. De fant en muskelknute som muligens dytter på slimhinna, så de må smyge embryone forbi den i morgen så de legges der slimhinna er tykkest. I god tro har jeg alt begynt å bekymre meg for at alt ikke er optimalt, men det hører vel med- er jo berg og dalbane ja.

Angående egguttak: for meg føles det verre enn det er, det er ingen hyggelig ting å bli stukket der nede men jeg syns smerten var til å leve med. Be om full pillepakke så ordner det seg :) Hvilken klinikk skal du på?

Hvordan går det med dere andre?

Igår kom endelig mensen, 9 dager på overtid. Det har aldri skjedd før - og bare en annen gang har jeg vært mer enn et par dager forsinket. Typisk at det skjer når man endelig skal igang...

Uansett - nå blir det forsøk, de første sprøytene settes ikveld!

Mhp uttak: Det oppleves veldig forskjellig fra person til person og også til en viss grad fra uttak til uttak. Det kommer an på blant annet medikamentene for smertestilling, personlig smerteterskel, antall egg, hvor lett tilgjengelige eggstokkene er, i hvilken grad man klarer å slappe av, hvor dyktig legen er etc etc.

Noen opplever det som kun lett ubehagelig, noen synes det er veldig vondt, og de aller fleste havner et sted i mellom. Det som er viktig å fokusere på er at det er helt overkommelig, og det er fort gjort! Jeg har aldri ligget i stolen mer enn 15 minutter, ofte kortere - og jeg har vonde uttak, men ikke verre enn at jeg gjør det igjen og igjen likevel - om et par uker blir det uttak nr.9.

Så - det går helt fint, prøv å slappe av, se på skjermen og hør på at de teller eggene, klem mannen i hånda (hvis han er med inn) og tenk på at det snart er over :-)

Hei alle sammen!!

Jeg er kommet halvveis i stikkingen, og kjenner at det har begynt å risle i eggstokkene;) Håper det blir ett par egg, og ikke minst gullegget.

Etter at jeg begynte med puregonen, har det gode og sprudlende humøret mitt kommet tilbake:) Det er godt! Skal på ul på fredag, og mest sannsynlig uttak og innsett i uke 46! Spennende.

Hvordan går det med dere?

Klem fra meg:)

Jeg skal begynne og stikke til onsdag, håper mitt humør blir bedre også. Synes jeg er helt ufordragelig om dagen, så synes synd på frøkna og mannen min.

Etter 17 dager på nesespray svir det skikkelig i nesa, men hva gjør man ikke for disse små :)

Krysser fingrene for gull egg :)

Annonse

Hei,hei!

Flere som har vært til uttak i dag?

Vi fikk ut 18 egg. Fikk ut 11 sist så det var jo voldsomt...var noen igjen også men hadde så vondt på slutten så legen lot de være.

Spent på å høre befruktning i morgen.

Fortsatt lykke til alle sammen:-)!

Så bra, fjoggy, dette blir spennende! Når skal du teste?

Jeg var på UL igjen igår. Der var det fortsatt 10 follikler som kan bli OK størrelse til uttaket, så ikveld har jeg tatt EL-sprøyta, imorgen går ferden vestover, og på mandag blir det uttak.

Blir spennende å se hvor mange egg det faktisk blir :-)

Hvordan går det med dere andre, da?

Annonse

Ønsker spesielt MK73 lykke til! Vi har prøvd i mange år med flere forsøk, mista og negative resultater. Nå skal vi i gang igjen med nesespray 18.11, UL 2.12 og uttak/innsetting i uke 50 etter planen. Krysser fingrene masse for alle som ønsker å bli gravide!

Lykke til alle sammen, og spesielt gamle travere!

Dere som har testet positivt før, merket dere noe før? Er vel for tidlig med symptomer nå før testdato, men gruer meg rett og slett til test på fredag. Tenker jeg burde merket noe a la stjernesmell om jeg er gravid. Er jo full av progynova og cyclogest så alt kan jo bety alt eller ingenting.

Noen som kan gi litt ro i sjela?

Første gang jeg var gravid merket jeg ingenting før uke 8, først da ble brystvortene vanvittig ømme og kvalmen kom som en tornado. Da jeg ble gravid i mars hadde jeg ømme bryster hele veien fra el, og var kvalm fra før ikm (mistet desverre), så det er nok veldig individuellt! Prøv å slapp av, ikke tenk så mye (vet det er lett å si, men vanskelig å gjennomføre). Det som kommer, det kommer....når tiden er inne;)

Lykke til:)

Hei, damene mine!

Dere er nå søte - jeg tror jammen de gode ønskene deres hjalp meg idag. Uttaket gikk kjempefint - ikke ble jeg kvalm av medisinene, det gikk raskt og greit, jeg var i for første gang i god nok form til å vandre litt i byen og gå på kafe et par timer etterpå - OG vi fikk ut 9 egg :-)

Så blir det superspennende å høre imorgen hvor mange av de 9 eggene som blir befruktet!

Cathy, når det gjelder graviditetssymtomer, så kan jeg trøste med at begge gangene jeg ble gravid så var det eneste klare tegnet at mensen ikke kom, og så en positiv HCG-prøve. Jeg fikk ikke flere symptomer før jeg var nesten 7 uker på vei.

Idag var jeg på ultralyd er på dag 6 med sprøyter.. Går på puregon tar 375 IE pr dag. Fikk beskjed om at jeg skulle begynne med Cetrotide 0,25 mg i tillegg fra idag av..

Tok ei sprøyte med 3 mg Cetrotide på 21 syklus dag og begynte med puregon 2 mens dag... Tar sprøytene sent på kvelden pga jobben, jobber turnus..

Det føles som om jeg er bakfull på morgenen,kjenner det de første timene på jobb

Må nevne at gynekologen fant 5 ''egg'' .. På det første forsøket på dette stadiet fant han 4 men de tok ut 6 på cfc, 3 ble befruktet...

Er så spent på når det blir Danmarks tur Kansje blir det allerede ti helgen..

Takk for det, Sarah.

Dessverre er veien kort fra opptur til nedtur i dette "gamet" her. Igår var jeg kjempefornøyd, og håpte dette skulle bli et av de beste forsøkene våre - men den tanken måtte jeg legge fra meg idag da telefonen fra klinikken kom. På tross av at sædprøven var fin, og det var masser av sperm, så er kun ett av de ni eggene befruktet. Så dårlig resultat har vi aldri hatt før. Det var visst noe i veien med eggene, de var i feil fase eller noe slikt - får spørre litt mer imorgen. Da gikk lufta helt ut av meg, og jeg må innrømme at det ble noen tårer like etterpå. Tårene har bare kommet tre ganger før i hele denne prosessen, så akkurat da kjente jeg godt på hvor viktig dette er for meg og hvor nær vi er slutten.

Jeg tror ikke noe på at det ene egget blir av god nok kvalitet når de andre var "feilvare", og da jeg fikk summet meg litt ble vi enige om at vi skulle be om å få satt inn de to eggene vi har på frys dersom det ene egget ikke er at god nok kvalitet. Jeg ringe klinikken igjen i ettermiddag og foreslo det, men da sa de at det ene egget har begynt å dele seg, så vi får bare se. Vi møter opp imorgen, og så får vi se hva vi setter inn - forhåpentligvis overlever noen av de vi har på frys slik at det i alle fall bli innsetting - når vi nå først er kommet så langt.

Uff, dette var kjipt. Sannsynligvis "mister" vi nå ett av de to forsøkene vi hadde igjen, og det koster fryktelig mye penger og ganske mye innsats, dette, og jeg var så glad i går... Og vi er så nær slutten...

Håper dere andre har hatt en bedre dag!

Klem fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...