Gå til innhold

når bytter dere bleie størrelse på babyene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min baby er 3 uker og bruker fortsatt pampers new born, de minste. dette fungerer greit , de sitter godt og holder alt inne :)

bytter man bare når ungen vokser ut av dem, eller bytter man når de tisser så mye at bleien blir skikkelig tissetung? merker jo at den er mer og mer fylt opp av tiss, den ser jo gul ut når jeg skifter på han (på utsiden) selv om han bare har hatt på bleien et par timer.

er det på tide å bytte til en bleie som rommer litt mer kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi byttet fra libero 1 til 2 etter noen lekkasjer. Nå vurderer vi nr 3 pga vekta hennes, rett og slett! 2 passer ennå, men vi vil vel begynne å prøve nr 3 om en ukes tid.

Skrevet

Det står jo kg anvisning på pakken. Det er jo ment som en veiledning... Tisser barnet mer enn hva bleieprodusenten regner som normalt, altså mer enn hva vekta skulle tilsi, så er det jo bare å kjøpe en str. større.

Skrevet

Det kommer jo an på hvor ofte du skifter bleie? Og hvordan vekta hans er? Jeg byttet størrelse når han plutselig begynte å tisse igjennom, og når vekta ble over det som stod på pakka. Hvis ikke jeg husker helt feil så er vel pampers newborn 1 opp til 4kg....

Skrevet

Vi byttet fra 1 til 2 når han car ca 3 uker. Synes egentlig str. 2 var litt stor til ham da, men med nr 1 måtte vi skifte alt fra topp til tå hver gang han hadde bæsjet.

Når det samme skjedde med str. 2 byttet vi til 3. Da byttet vi samtidig fra pampers til libero fordi han alltid var fuktig på stumpen om morgenen etter en natt med pampers. Etter at vi byttet til Libero har han vært tørr og fin uansett hvor tunge bleiene har vært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...