Gå til innhold

antbiotika ved øyekatar??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørt mange som får det.Vi er i gang (snart ferdig og forts ik bra..) med kur nr 2.Burde ik vi ha fått det da?Fikk et nytt merke på dråpene,men synes faktisk de virker dårligere enn nr 1..Hater å dryppe.Blir så lei meg,skjønner jo at det ikke er noe godt.Så håpløst at ik noe virker da..Gullet er akk 12 mnd og skjønner jo ik at det er til hans beste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Mini her på 1 år hadde øyekatarr/bettenelse for noen uker siden. Vi fikk da ikke salve eller dråper fordi det mest sansynelig var et virus, og ikke bakterie. Kanskje derfor det ikke virker nå, da antibiotika ikke tar virus.

Skrevet

Hvordan ser man forskjell på om øyekatarren skyldes virus eller bakterie?

Skrevet

Hei. Det er jeg egentlig litt usikker på, men jeg trodde liksom det var skikkelig ille, med svære bakterier hehe, da han var helt rød rundt øyet, væsket masse, og var klistret igjen hver morgen. Men de sa de mest sannsynelig var virus siden han var forkjøla fra før, med masse hoste. Dette var virus, påvist ved en crp prøve. dermed regnet de med at det var virus som satt i øyet også.

Skrevet

Som oftest er det virus om barnet bare har masse puss i øyet, men ikker er plaget ellers.

Bakterieinfeksjoner viser seg ofte mer med røde hovne øyne i tillegg til pusset. Man kan også ha en vond sandpapirfølelse på øynene. det e rveldig plagsomt, har hatt det selv. Da hjalp antibiotika.

Ungene her har hatt øyebetennelse 2-3 ganger hver, men det har vært virus er jeg ganske sikker på. De har likevel fått både kloramfenikol og fucithalmic. Men nå gir jeg ikke noe lenge, det går over av seg selv etter 4-5 dager er min erfaring.

Skrevet

2,5 uker holdt vi på..Nå er det heldigvis over:-) siste dagene skulle vi bare skylle med saltvann.

Skrevet

Nå har datteren min på 11 mnd hatt øyekatarr siden forrige lørdag, dvs 10 dager. Prøvde i det lengste med saltvann og morsmelk, men var hos legen på fredag og fikk dråper, eller sånne engangstuber med en slags krem. Hjelper ikke stort foreløpig, det kommer fortsatt masse gult puss og øynene er klistret sammen etter at hun har sovet.

Bør jeg få noen andre dråper? Har dere noen gode råd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...