sepgutt10<3novjente11 Skrevet 16. oktober 2010 #1 Skrevet 16. oktober 2010 Jeg veit ikke hva det er men mange ganger våkner han og hylskriker fordi han rett og slett har blitt gjennom våt av tiss og det er av en eller annen grunn alltid på venstre siden hans.. tenkte kanskje at bleiene er for små for han bruker fortsatt nr 1. Prøvde å gå over til nr 2 men i natt hadde han akk sovnet.. 20 min etterpå var det ett rabalder... Da var han mer gjennom våt enn noen gang.. Vurderer å gå over til libero men syns de bleiene er så stive vet ikke helt jeg :S Noen som har erfaring ?
mammas skatter <3 Skrevet 16. oktober 2010 #2 Skrevet 16. oktober 2010 i begynnelsen brukte e bare libero. de hadde vi sjelden "uhell" med. no når han har blitt eldre ved str 3/4 begynte vi å bruke trusebleie i pampers og vanlige bleier i libero. da bruker vi vanlig på natta. de har vi aldri "uhell" med. pampers har en tendens til å "trekke" litt ijennom. så bodyen føles klam ved mye tiss.og grunnen til at vi bruker begge deler er at de vanlige er best på natt(og pappan liker de best) og at trusebleiene er behagelige for gutten og får mindre "svettemerker".
Luggen Skrevet 16. oktober 2010 #3 Skrevet 16. oktober 2010 Vi har aldri hatt noe særlig uhell med pampers, libero er helt forferdelig til de små synes jeg, de er jo sååå stive. Men hvor ofte skifter du bleie? Husker du å rette på "fanten" før du lukker bleia. Her skjedde det samme inntil vi ble bevisste på å "legge fanten rett ned" Så det var ikke bleia sin feil i vårt tilfelle, er suuper fornøyd med pampers
lykkeligmor til to<3 Skrevet 16. oktober 2010 #4 Skrevet 16. oktober 2010 Pampers active fit lekker om natten her, men ikke pampers baby dry. Vet ikke helt forskjellen, men virker som den lekker når snuppen ligger på siden?? Libero syns jeg her helt håpløse, stive og ekle og da er det garantert at vi må opp og skifte nattdrakta på natten!!
mamman til to gutter Skrevet 16. oktober 2010 #5 Skrevet 16. oktober 2010 Jeg syns libero har vært best til mine gutter. Det er forskjellig passform på bleiene, så et merke passer noen og et annet merke passer andre. Bleier er jo nesten gratis nå, så prøv et annet merke og se om det hjelper. Uansett merke er det viktig å legge tissen nedover når du tar på bleia, stramme nok og passe på at kantene ikke er brettet inn, da er det minst sannsynlig at det vil lekke.
Turbojenta og lillesøster Skrevet 16. oktober 2010 #6 Skrevet 16. oktober 2010 Hos oss (jente) har vi helt motsatt erfaring. Libero bleiene lakk og lakk mens pampers var det som funket her. Vi bruker også active fit om dagen og baby dry om natta. Leste et sted at Baby dry bleiene er laget for å holde gjennom en natt. Har byttet om natta likevel hvis bleiene har vært supertunge. Men det kan være verdt å prøve å bytte merke, spesielt nå som det er så billig. Er enig i at Libero bleiene er forferdelig stive og store, spesielt de to minste str men hadde på snuppa en str 3 libero idag også og merket stor forskjell. Liker at Pampers er tynnere, virker som hun får mer bevegelsesfrihet i de.. Men smaken er som baken
Gjest Skrevet 16. oktober 2010 #7 Skrevet 16. oktober 2010 Bruker Pampers på dagtid (prøvde Libero, men jeg syntes de var så stive og hun fikk fort bleie-merker rundt hoftene selv om jeg ikke strammet hardt) og på natta bruker hun Landlord-bleiene. De er litt større og mer robuste, men litt stive så jeg bruker dem bare på natta. Det du kan gjøre er å bruke en størrelse større på natta eller forsøke Landlord. Jeg er veldig fornøyd med Landlord som nattbleie.
Snupi27 Skrevet 16. oktober 2010 #8 Skrevet 16. oktober 2010 vi brukte bare libero på dattera vår så jeg var veldig innstilt på at sønnen vår ikke skulle bruke noe annet en libero for det er jo best!¨ men så viste det seg at han bare tisset gjennom hele tiden opp til flere ganger om dagen med libero. vi prøvde bytte str og vi var nøye med hvilken vei tissen lå. til slutt måtte jeg bare prøve pampers og jeg er kjempe fornøyd nå. det kan nok hende dere må bytte merke =)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. oktober 2010 #9 Skrevet 16. oktober 2010 Her lekker bleia uansett merke; har opplevd lekkasjer både m Pampers og Libero. Tror det skyldes at hun har såpass tynne bein at det lekker litt ut ved lårene, og spesielt når hun har på seg pysj, som ikke holder bleia skikkelig på plass..
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 16. oktober 2010 #10 Skrevet 16. oktober 2010 her funker kun libero. pampers bleiene passer rett å slett ikke ordentlig, hun er litt for rund så de lekker bare. å så liker jeg ikke der for**** nettingen de har inni. Her er det kun libero det går i, syns også at de mummi bleiene gikk ann. men nå er libero bleiene så billig på kiwi
Gjøkeredet③ Skrevet 16. oktober 2010 #11 Skrevet 16. oktober 2010 Vi har alltid brukt pampers, og har aldri lekkasje:o)
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #12 Skrevet 17. oktober 2010 Har prøvd å passe på at snobben piler nedover og retta på kantene på sidene.. men kan jo vær at kanskje snobben har detti på siden igjen uten at jeg har sett det.. Men har nå prøvd libero og det kommer jeg ikke til å bruke igjen. Han lakk to ganger i natt og det var ganske mye og jeg passet på at jeg strammet godt nok. Bleia klarte ikke å holde på bæsjen hans så det rant rett igjennom alt han hadde på seg uansett om det ikke var så mye. Og itilegg når jeg våknet i dag så jeg det at han var helt ill rød .. Så har nå bestemt meg at jeg får holde meg til pampers.. Prøve å passe ekstra godt på snobben!! Han har ikke hatt noe lekkasje med pampers i dag ihvertfall =)
sillyfilly og Olivia Skrevet 17. oktober 2010 #13 Skrevet 17. oktober 2010 Pampers hverken føles fuktig eller lekker hos oss. Har vært gull verdt fra dag 1, der Libero ofte var fuktige i rompa om morgenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå