Mammahjertet <3 Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 Snuppa mi på litt over to mnd har fått øyebetennelse. Vi var hos legen i dag og fikk dråper, samt salve som vi skal prøve til uka om dråpene ikke hjelper. Men jeg lurer på hvor lenge jeg må regne med det går før jeg ser litt bedring? Vi har rukket å dryppe henne 3 ganger hittil i dag, men fremdeles er øyet totalt gjenklistra. Hun har sovet nå siden klokken åtte, men når jeg titter på henne i senga, ser øyet ikke ut. Stakkars lita... Øyet får masse gugge i seg bare kort tid etter vi har rensa og ordna med det. Er det noen med gode råd/erfaringer rundt dette?
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Knøttet mitt fikk øyekatarr da hun bare var en uke gammel, stakkar. Fikk kloramfenikolsalve av legen og symtomene forsvant i løpet av en da eller to. Det viktigste er å rense øyet skikkelig før dråpene/salven påføres. Legen viste oss hvordan vi kunne få mest mulig verk ut av øyet med å bruke et lite mesoft-kompress som suger til seg pusset. NB - Dette er vanigvis veeeeeldig smittsomt, så vær nøye med å vaske hendene etter berøring. Vi kjøpte hånddesinfiksjonsgele for å være på den sikre siden Lykke til og god bedring til den lille!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå