Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner også folks reaksjon! Å dra fra en 3 mnd gammel baby er uansvarlig!! Huff, jeg hadde aldri i verden klart å gjort det med gutten min..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spør du når du vet det er uansvarlig da? Er det et engangstilfelle det er snakk om da eller? - håper i allefall det er det. Er du overrasket over reaksjonene? Noen var vel litt voldsomme, men det er uakseptabelt like fullt.

Skrevet

Herregud, saa hysteriske folk er! Jeg hadde nok ikke dratt fra babyen, men det er jo maate paa hvor ille folk synes det er. Det med ulykke, da er det vel mest sannsynlig med en bilulykke, og da er det vel ikke bedre at babyen er med? Synes ikke det er ok, men traadstarter er iallefall ikke gal selv om hun har gjort dette. Jeg er alene med min baby, og jeg maa faktisk ned i kjelleren og hente ting og ut med söpla og saant, og blir borte i noen minutter mens han sover noen ganger.

Ikke lenge siden de som bodde paa gaard maatte drive gaarden selv om de hadde smaa babyer, og var nödt til aa gaa fra dem baade en time og to flere ganger om dagen. Sier ikke at det er bra, men se ting litt i perspektiv da!

Skrevet

Det er uansvarlig ja. Noen innlegg her er vel litt i overkant, men jeg skjønner absolutt poenget de skal frem til. De unnskyldningene du kommer med er ikke på langt nær gode nok.

At barnet vil bli sint for å bli vekket tar det ikke skade av, at det spiser en litt dårligere frokost enn vanlig en gang i blant fordi dere har hatt dårlig tid kommer heller ikke til å skade barnet ditt, og at du hadde dårlig tid for å rekke samlingen skyldes dårlig planlegging og kan lett unngås.

Bra at du ikke skal gjøre det igjen

Skrevet

Ja, dette er fullstendig uansvarlig!! Å bare tenke tanken på å reise fra babyen, selv om det "bare" er for 10 minutter, er fullstendig vanvittig!! Små barn må ha tilsyn hele tiden. Men dette tror jeg du vet selv....! Jeg kan bare ikke skjønne hvorfor det haster sånn med å få eldstemann i barnehagen om morgenen? Du må vel helt enkelt gjøre litt om på rutinene dine.

Skrevet

Glemte å få med i forrige innlegg at jeg har jobbet mange år i barnevernet, og ja, faktisk får vi mange bekymringsmeldinger som omhandler sånne tilfeller som dette. Selv om barnevernet sikkert ikke hadde funnet noe negativt hos deg, hadde de vært nødt til å følge opp en slik melding og det vil du ikke ha på deg.Godt du har insett selv hvor galt dette er!

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Hmm.. Jeg trenger vel ikke å si noe annet enn at jeg er enig med alle ovenfor her! Men likevel, hva om eldstemann slår seg vrang i barnehagen eller det skjer noe med bilen? Det er det første som falt meg inn. 10 min er ikke lenge, men kan skje vanvittig mye likevel!! Jeg vil heller brekke benet mitt i trappa hjemme, enn i trappa i barnehagen, for da kan jeg ikke sette meg inn i bilen og kjøre hjem liksom.

Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt, HI, hvorfor du har latt lille jenta di sover mens du leverte i barnehagen. Jeg hadde nok vekket jenta og tatt henne med, men har ingen problemer med å skjønne hvorfor du har latt henne være igjen.

Mange av de svarene her er jo litt håpløse da! Pusteproblemer..pusteproblemer kan skje når man ikke hører babyen selv om man er hjemme, f.eks. når man er i dusjen, på do, sover selv, osv. Håper du ikke lar deg påvirke av mange syke innleggene her!

Skrevet

Jeg hadde aldri gjort det! Som mange sier, du vet ikke hva som kan skje! Selv har vi bhg rett ved siden av, nærmeste bygg faktisk, og jeg har aldri tenkt tanken på å la babyen være igjen.. Og sålengde det er med bil så er det rett og slett kjempe farlig!!

Lurer også på hvorfor du må levere akkurat når hun sover? Har vært mange tråder på dette tidligere og ser at veldig mange velger å levere litt senere, så regner med at de fleste bhg godtar dette, eventuelt kan du vel si at slik blir det for en kort periode og det må de bare godta! Selv spiser vi stort sett alltid frokost hjemme sammen før jeg leverer i bhg hvis snuppa sover, eventuelt ser på barnetv, leker og koser oss sammen avhengig av når vi våkner. Og når snuppa våkner ammer jeg henne og så leverer vi, eventuelt tar henne med når hun skal sove igjen slik at hun sovner på veien, så bærer jeg henne i seng når vi er tilbake. Dette er jo en slik luksus du kan ha nå, at du tar det litt som det kommer..!?

Skrevet

bor du veldig nærme bhg du eller? siden du rekker å levere og komme tilbake på 7-10 min?

uansett så ville jeg aldri ha reist fra en på 3 mnd hjemme. da hadde jeg enten ventet med å levere eller satt h*n i bilstolen for å sove videre der.

om h*n sover så godt så merkes det nok ikke at h*n blir flyttet på..

Skrevet

Ble helt sjokkert når jeg leste innlegget jeg du kan ikke være seriøs?Tenk hvis hun våkner med engang du har gått ut av døren,setter noe i halsen ja alt kan skje...

Så JA du er uansvarlig!!

Skrevet

Man lar ALDRI en 3mnd gammel baby være alene hjemme, ikke i 5min en ganng

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det meste er vel sagt her, og jeg hadde nok ikke gjort det samme selv. Men det er jo litt morsomt å tenke på hva de gjorde för i tiden ja...jobber med eldre og jeg kan love dere at der kommer det mange "morsomme" historier frem...små barn ble lagt i seng og så dro de på nabobesök! Heh...

Og som noen her skrev: Å bare tenke tanken på å reise fra babyen, selv om det "bare" er for 10 minutter, er fullstendig vanvittig!! Små barn må ha tilsyn hele tiden.

Men hva gjör du når du sover da? I starten var jeg selv helt hysterisk redd for at småen skulle kveles, sov nesten ikke selv når han sov sött...etter en ekkel episode på föden, satt nok denne redselen litt sterkere enn den ville ellers...men nå slapper jeg litt mer av, heldigvis. Det går jo faktisk ikke an å ha oppsyn med babyen hele tiden, med mindre man har en barnepike som ser etter ungen når du ikke kan selv!

Det jeg ville frem til er, ja vi er alle (HI inkludert) enige i at dette var kanskje ikke det beste valget, men jeg synes faktisk ikke HI skal måtte forsvare seg lengre nå. Noen diskusjoner her inne har en tendens til å ta helt av, spesielt når noen har ropt på barnevernet. Jeg tror det foregår mye rart innefor husets fire vegger som barnevernet kanskje ikke alltid ville likt, men som likevel kanskje er ganske vanlig i en familie. La oss nå feie for vår egen dör först og fremst!

Skrevet

Gjør det ikke selv men synes at det var noen ganske kraftige reaksoner her. Det kan alltid skje ting. En venninne av meg mistet sønnen sin da hun var hjemme på en helt forferdelig usannsynelig måte. Alt KAN skje. Jeg vil nå alikevel tro at det er en overveldende sjanse for at en 3 mnd gammel baby er ganske så trygg i senga si. Jeg ville vært mer bekymret for at noe skulle skjedd deg, slik at du ikke kom deg hjem igjen i tide.

Vi har foressten alarm tilknyttet brannsentralen vi, slik at hvis brannalarmen eller kullosalarmen går ringer de hjemmetelefonen, er de ingen som svarer, eller de som svarer sier det brenner, rykker de ut. En tanke for alle dere over her som engster dere for brann.

Skrevet

Du vet aldri om barnet slutter å puste, da er 10 minutter bra lenge! Faktisk altfor lenge!

Gal vet jeg ingenting om du er, men uansvarlig! Hva om noe skjer? Du vet aldri om det er hindringer på veien hjem.. Eller hva som skjer de få minuttene du er langt fra hjemmet.

Vær så snill og slutt med dette fortest mulig, for ditt barn, for deg selv. For ditt andre barn!

Det er da ingen problem å ta en sovende unge i bilen. Det er forresten bedre at h*n ligger å skriker i bilsete, for så at du tar h*n opp etter en stund, enn at han ligger alene i et hus hvor alt mulig kan skje!

Bryt heller rutinen til barnet ditt enn å la det sove alene i et hus uten noen andre enn han.

Skrevet

Dette var godt sagt UndrendeUllteppe.. Trådstarter har innsett at dette var galt - ferdig med den saken!

Skrevet

hei HI. Mange krasse meldinger her inne ja. Vil bare si at jeg personlig ikke ville gjort det selv, men ikke fordi jeg ville tenkt på alt som kunne skjedd men rett og slett fordi en baby skal ikke være hjemme alene. Det hadde sikkert gått bra men min fornuft sier at dette er galt. MEN jeg vet nå ikke hva som er verst av dette og de som forlater babyen sin i bil også mens de er inne på butikk i bhg osv. Personlig syntes ikke jeg at det er noe bedre jeg da. Når man snakker om at ting kan skje så "kan" det jo skje ting i en bil også. Og ikke minst alle som går rundt og dekker til vogner med tepper og liknende. Mulig jeg er hysterisk på sånt, men jeg syntes ikke at det personlig er så mye bedre.

Men det var nå min mening:)

Skrevet

oi, aldri hørt om noe så uansvarlig før. jeg har faktisk ikke ord.utrolig at man kan være foreldre når man får seg til å gjøre noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...