Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på 3 mnd og en gutt på 2 år som skal leveres i barnehage om morgenen. Noen morgener hender det at babyen sover så godt i senga si når storebror er klar til å dra at vi reiser i fra henne. Da kjører jeg bil og det går alltid raskt å levere ham. Jeg er borte max 7-10 minutter. Det skjer av og til, og ikke hver dag.

Hva syns dere, er det ok eller er det helt uansvarlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg aldri turt og gjøre med dattra mi..

Tenk om det hadde skjedd deg noe på vei til eller fra bh..

Da er hu alene hjemme,ingen som er der hos a...

Skummelt... Men det er meg da....

Skrevet

Uansvarlig i mine øyne. Mye kan skje på ti minutter. Tenk på alle "tenk om" tilfellene, brann, noe skjer med deg på veien osv. Det hender min baby sover godt også når jeg skal hente eller levere de andre to. Da må jeg rett og slett løfte han sovende over i bilstolen. Er det ved henting kan jeg vente en halvtime så han får sovet litt til.

Skrevet

Det er uansvarlig vil jeg si, helt klart. Mye som KAN skje, selv om sannsynligheten er liten- og tenk hvis...

Skrevet

Ja du er gal og uansvarlig... Og siden du spør så tror eg kanskje du vet det selv? Reise fra en 3 mnd gammel baby?? Mye kan skje på 10 minutter, huset kan brenne, du kan krasje på veien eller bli hindret på andre måter.. Sannsynligheten er liten ja, men den er der, hadde aldri risikert det..

Hvis ungen sover så godt så er det vel bare å legge h*n i bilsetet og ta h*n med seg da..

Skrevet

Ja du er gal og uansvarlig... Og siden du spør så tror eg kanskje du vet det selv? Reise fra en 3 mnd gammel baby?? Mye kan skje på 10 minutter, huset kan brenne, du kan krasje på veien eller bli hindret på andre måter.. Sannsynligheten er liten ja, men den er der, hadde aldri risikert det..

Hvis ungen sover så godt så er det vel bare å legge h*n i bilsetet og ta h*n med seg da..

Skrevet

Uansvarlig? Ja, absolutt! Det ville aldri falle meg inn!

Skrevet

Det fraråder jeg på det sterkeste..Hvis ungen skulle våkne mens du er borte så er 7-10 minutter med skriking en hel evighet for en liten knott som ikke skjønner at du bare skulle levere i barnehagen.

Husk også at bilulykker, brann og andre katastrofer skjer hver dag, også med mennesker som trodde dette bare skjedde med andre folk.

Jeg synes at du burde ta med babyen hver dag, uansett.

Skrevet

Sannsynligvis skjer det nok ingenting, med 7-10 min vekke. Selv hadde jeg ikke gjort det, er såvidt jeg svipper ut med bosset når gullet sover.

Skrevet

Men jeg personlig ville ikke gjort dette..

Jeg leverer min gutt på snart 2, men min andre gutt på snart 6 mnd sovende i bilen eller i vognen.

Skrevet

Om du er gal vet jeg ikke, men synes vel at det er uansvarlig å gå fra en baby på 3 mnder. Tenk om noe skjer! Hun er jo helt avhengig av deg, og det er din jobb å passe på henne.

Skrevet

Jeg ville aldri gjort det. Selv om det normalt går raskt å levere, er det mange "tenk hvis..." Som mange over her skriver, er det mye som kan skje på få minutter, både hjemme i huset ditt og ute på veien. Kanskje er du en erfaren sjåfør som kjører forsiktig, men tenk på hvor mange gærninger som er ute i trafikken og som kan forårsake mye, enten det bare er forsinkelser eller mer skumle hendelser.

Skrevet

Du er ihvertfall ikke ansvarlig! Håper egentlig dette er et tulleinnlegg.. for om dette er fakta skulle du ikke hatt små barn! Det er min mening å jeg mener det fullt ut..

Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Jeg få pusteproblemer bare ved tanken. HVA OM NOE SKJER DEG MENS DU ER BORTE? Eller at noe skjer hjemme?

Hva om du kræsjer? Eller kjøleskapet tar fyr? Eller at en gal knivdesperado bryter seg inn hos deg?

Hva hvis datteren din får akutte pusteproblemer?

JEG synes det er totalt uansvarlig!

Skrevet

Håper som en annen her skriver at dette ikke etet seriøst innlegg!

Om du er gal må nesten en psykolog sjekke. Og du bør kanskje ta turen til en psykolog ettersom dette er ekstremt uansvarlig! Kan ikke forstå at du i det hele tatt kan tenke at det er ok! Som førstegangsmor er helt motsatt og heller litt overnervøs. Men bedre det en. Å være uansvarlig...

Skrevet

Signerer Tulipan jeg! Og som en annen skriver at det er så vidt hun løper ut med bosset, samme gjelder meg.

Skrevet

Du spør, da får du svar: JA! Jeg synes det er helt uansvarlig.

Skrevet

JAAAAAAAAAAAAAA!!!! Helt horribelt i mine øyne... Håper også dette er bare tull, grøsser ved tanken på at dette faktisk kan skje!!

Skrevet

Ja, det er du.. Alt kan skje på den korte tiden.. :s Fatter ikke at du tørr engang.. :s

Skrevet

Barnevernet burde karnsje kobles inn her? Du trenger ihvertfall en vekker fra noen, barn er ikke alene hjemme før de er mye eldre!!

Skrevet

Ja, det er uansvarlig. Jeg kan gå ut med søpla eller hente posten om mini sover eller ligger på gymen. Men det tar 30 sek. Barnevernet er å ta litt hardt i da. Du skjønner nok at dette ikke er ok etter responsen her inne. Du bør ta med deg baby, noe annet ser jeg helt klart som uansvarlig .

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det og det burde nok ikke du heller. Men jeg blir helt overrasket over noen av svarene her inne, av hva folk klarer å lire av seg: at man burde koble inn barnevernet og at du ikke skulle hatt barn og liknende. Jeg rister på hodet.Man kan jo helt miste motet av slike tilbakemeldinger.

Vi er alle glade i barna våre og vil de det som er best og det er jeg sikker på at trådstarteren også vil. Hun har kanskje hatt dårlig dømmekraft på dette her, men det gjør da henne muligens ikke til et dårlig menneske for det. Det er svært lite sannsynlig at det skal begynne å brenne eller at det skal skje en ulykke eller noe liknende, men sjansen for at babyen våkner eller at du blir forsinket i barnehagen er nok større, derfor av den grunn burde du ta med deg veslejenta di.

Skrevet

Du verden, dette satte sinnene i kok hos dere!

Jeg regnet med at kommentarene ville bli intense, men intensiteten overrasket meg littegrann. Til dere som får pusteproblemer og truer med barnevern kan jeg berolige med at jeg IKKE kommer til å gjøre det igjen. Fordi det er uansvarlig og fordi vi begynner å få gode rutiner slik at vi leverer i barnehagen når det passer for alle.

Vi bor i et rolig område og jeg kan telle på en hånd hvor mange biler jeg treffer på strekningen jeg kjører. Hun kunne våknet og grått, og det hadde vært forferdelig trist, men neppe skadelig. En knivdesperado kan bryte seg inn, men det er lite sannsynlig. Huset kan ta fyr, og det er jeg mer redd for. Fortsatt lite sannsynlig, men ikke verdt å ta sjansen på. Sånn sett kan man jo aldri sikre seg helt. Kanskje er sjansen større for at jeg ramler ned trappa og brekker ryggen eller faller om pga en ukjent hjertefeil hjemme? Da kunne kanskje klokka blitt 16 før noen fant meg og vesla.

Hvorfor jeg gjorde det? Fordi vesla var i dyp søvn. Det var kaldt og regnet ute. Vi måtte rekke samlingen i barnehagen, og vesla hadde blitt rasende over å bli tatt opp og plassert i bilstol. Hun hadde ikke sovnet igjen og blitt for trøtt til å spise skikkelig. Jeg sliter med å få henne opp i vekt. Alt det går nå bedre.

Til sist vil jeg bare berolige med at jeg egentlig ikke er gal og er fullt ut istand til å ta meg av barna mine. Tro det eller ei:)

Skrevet

Hvorfor i all verden spør du om dette? Når du selv sier at du vet det er galt?! Kunne aldri slått meg inn å forlatt ungen min på denne måten.. Så ja, jeg skjønner folks reaksjoner når du skriver et sånnt innlegg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...