mamma 2006 & 2010 :) Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 nå sier vel igrunn overskrifta mi alt? hehe men jeg vet jo at det kan være litt variert, og at mange ikke fester seg før selve fødselen nesten, men når ca fester det seg?
-mtp- Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 med min første festet hun seg i uke 32. no er eg i uke 37 på mandag og hun har ennå ikke festet seg men ligger langt nede i bekken og ville kanjse heller ikke feste seg før fødsel var i gang
mamma 2006 & 2010 :) Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2010 takk for svar. jeg husker ikke når hodet festet seg med nr en, og klarer ikke og tyde hva som står på arket fra jordmor, hehe,
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 15. oktober 2010 #4 Skrevet 15. oktober 2010 Du har vel egentlig svaret selv Det varierer veldig. Hos noen kan det ha festet seg flere uker før termin, mens hos andre noen dager før, og hos noen under fødsel. Hva som er mest vanlig vet jeg ikke. Kanskje man kan google det? Hos meg var det ikke festet da jeg var på siste kontroll i mitt forrige svangerskap(litt over 38 uker på vei). Fødte 5 dager før termin. En fødsel som gikk veldig fort
mamma 2006 & 2010 :) Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2010 ja jeg har jo egentlig svaret selv, hehe er vel bare at jeg har lest om stjernekikker ell hva det het, og lest bare slike skrekk historier, så er jo tryggere om der er festet på rett side med kroppen mene jeg, men huff, man burde jo ikke lese slike skrekk greier, hehe
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 15. oktober 2010 #6 Skrevet 15. oktober 2010 ja, det er klart man blir litt skremt av ting man hører rundt omkring. Jeg hadde fødselsangst før jeg hadde født, fordi jeg leste så mye skrekkhistorier og hørte for mye på det negative. Men de aller fleste fødsler foregår på normalt vis. Selv om det er fakta at noen opplever komplikasjoner av større eller mindre grad, så går det som regel greit for de fleste heldigvis:) Likevel så gruer jeg meg litt for at det skal oppstå komplikasjoner denne gangen, siden jeg hadde så fin fødsel sist. Jeg bekymrer meg alltid for et eller annet. Det er akkurat som om jeg bare må forberede meg på det verste, for å ikke bli sjokkert
Dolcemami*stolt mamma* Skrevet 15. oktober 2010 #7 Skrevet 15. oktober 2010 Her festet hun seg ikke før uke 37+4. Jeg er førstegangs... Mener jeg har lest at det er vanligst at de fester seg etter uke 34 og utover for førstegangsfødende. Angående hvilken side de ligger på når de fester seg så har ikke det så mye og si tror jeg, for snuppa mi har festet seg, men allikevel byttet side flere ganger. Ei som skrev her at om de ligger med ryggen mot høyre så er det en litt større sjanse for at det blir stjernekikker, enn hvis de ligger mot venstre. Ca. 40% ligger med ryggen mot høyre og 60% mot venstre tror jeg hun skrev. Etter som jeg har skjønt så kan man ikke vite om de skrur seg riktig vei før fødselen er i gang og det er jo veldig sjeldent det faktisk blir stjernekikker. Dette ble visst litt langt... Håper du fikk noe ut av det hvertfall
Lillemy89 Skrevet 16. oktober 2010 #8 Skrevet 16. oktober 2010 jeg har et litt spørsmål, om hodet eventuelt fester seg, er det noe jeg kan kjenne selv ? eller er det lege / jordmor som undersøker dette ? er førstegangs fødende og da blir det er del rare spørsmål merker jeg
Novemberjenta* Skrevet 16. oktober 2010 #9 Skrevet 16. oktober 2010 Hei, hode er festet her i uke 34. kjente ikke noe av dette selv, men jordmor kjenner det. Måtte på UL for å være helt sikkert på om det var festet og det var det Er også førstegangsfødende å spent på tiden framover!
lovina Skrevet 16. oktober 2010 #10 Skrevet 16. oktober 2010 Dette er mitt tredje svangerskap. Jordmor sier at hodet sjelden fester seg hos flergangsfødende. Dette fordi bekkenet er så "stort". Min ligger med hodet ned, men har ikke festet seg.
Catias Skrevet 16. oktober 2010 #11 Skrevet 16. oktober 2010 Legen min sa at hodet ofte fester seg senere når man er flergangsfødene, og at det er ofte det ikke fester seg før fødslen er i gang. Men er jo store forskjeller her da..... Men hvis du trykker ganske "hardt" ned over skambeinet (der hvor man tenker seg at hodet er) , så kan man faktisk kjenne hodet. Og hvis man dytter litt på det fra side til side, så kjenner man at det ikke er festet. Men dette er kun hvis det ikke har kommet for langt ned i bekkenet da....og så må man jo ligge flatt for å klare det. Og man kan ikke skade babyen, den ligger godt beskyttet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå