mor til to søte Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 Hvor mye alkohol er greit for den nybakte pappan? Er jeg hysterisk når jeg syns at 1flaske vin på pappan er mye når vi har en bebis på tre uker? For når han drikker overlater han jo å passe på bebisen resten av kvelden og natta til meg og med lite søvn er jeg sliten nok som det er.. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med et to glass, eller hvis vi avtalte på forhånd at i kveld var hans kveld til å kose seg med en flaske. Noen som har noen tanker rundt dette?
Mammaaaaaa Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 For meg kan han drikke så mye han bare orker.. Men ikkje hver helg selvfølgelig!!! Er vel uansett eg som har hovudansvaret for baby på natta siden jeg ammer.
Vimse + gullene Skrevet 15. oktober 2010 #3 Skrevet 15. oktober 2010 Hvis ikke man er helt trygg på den nye situasjonen, eller ønsker hjelp i løpet av kvelden/natten kan en flaske vin være i overkant ja. Jeg husker jeg syns det de første ukene med lillegull, og pappaen passet da på å begrense seg til ca 2 øl eller så. Så lenge man er sliten etter fødsel og den nye situasjonen, kan pappaen ta såpass hensyn! ( om man gir beskjed om det, de er ikke nødvendigvis synske) Nå som vi har kommet godt inn i det, og lillegull er eldre, får han drikke det han måtte ønske. Lykke til
Sweet Amber Skrevet 15. oktober 2010 #4 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg synes at det holder med et glass eller to når man har unger i hus.Jeg kjenner det i knollen etter to glass da, så kan godt hende det er jeg som overdriver, men der er grensa mi (vår...gubben drikker heller aldri noe mer enn dette annet enn når vi har barnevakt) hvertfall..
Gjest Skrevet 15. oktober 2010 #5 Skrevet 15. oktober 2010 Syns en hel flaske er litt mye ja.. He ri huset drikker jeg aldri noe mens barna er hjemme, men om gubben vil så er litt øl eller et/to glass vin grensa... Om mer så sover han på soafen å ikke inne hos meg og mini...
lykkeligmor til to<3 Skrevet 16. oktober 2010 #6 Skrevet 16. oktober 2010 Syns grensen så absolutt går ved at man ikke skal drikke så mye at en er synlig beruset når det er unger i hus. Om jeg hadde drukket en hel vinflaske hadde jeg vært rett og slett dritings...
Siamese Hellhound Skrevet 16. oktober 2010 #7 Skrevet 16. oktober 2010 Synes han i hvertfall bør sørge for å være såpass i form at du kan få deg litt alenetid i helga. Blir han ikke fyllesyk etter ei hel flaske vin, da? I såfall har han jo ikke bare sørget for å overlate alt ansvaret til deg den kvelden som han drikker, men også dagen derpå... Hos oss har vi hele tida gjort det sånn at pappaen går tur i 2-3 timer hver lørdag og søndag (da sover babyen). Hvis han da har tatt såpass mange øl at han er dårlig på formiddagen, så er det hans eget problem, disse timene er mine egne. Det er utrolig slitsomt med en så liten baby, og veldig mye av jobben faller på deg fordi det er du som ammer (hvis du ammer, da). Da er det minste han kan gjøre å avlaste deg i helga (for jeg regner med at det er da han drikker vinen sin?). Det er jo like mye hans baby som din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå