Endelig Mamma Skrevet 15. oktober 2010 #1 Del Skrevet 15. oktober 2010 Hei, jeg vil gjerne dele min historie med andre pco`ere og andre prøvere.Etter å ha vært aktiv prøver i 7 år, med 2 prøverrørsforsøk og 7 fryseforsøk ble jeg gravid uten disse behandlingene. Første forsøk tok vi på ullevål og fikke bare ut to egg, jeg var misfornøyd med behandlingen av flere årsaker og valgte å bytte til et annet sykehus for videre behandling, etter mye googling og informasjon fra flere valgte vi St olavs hospital Trondheim. her gikk det bedre, tett oppfølgning og mye bedre resultater ut ifra egg kvalitet og antall men ingen av forsøkene resulterte i positiv resultat, siste frys viste svakt positivt men det viste å være kjemisk graviditet. vi var utslitt og tok dette tungt og nå ville jeg ikke ta behandling i Norge. Jeg reiste til Nordica i Danmark hadde en samtale med Legen Svend Lindenberg sa gå ned i vekt så er jeg sikker på at du klarer å bli gravid uten noen behandling. Det var faktisk ålreit å få høre dette så direkte. jeg nevnte for legen at jeg har slanket meg 15 kg allerede men han stod på sitt og sa at jeg måtte ned i vekt. Vi reiste også til Tyrkia klinikken tror jeg heter Tup Bebek, flott klinikk vi fikk informasjon om at de har bra suksessrate og at de bruker litt andre teknikker osv. I mellomtiden har en jeg kjenner blitt gravid med tvillinger etter behandling i tyrkia hun forteller at hun gikk på mercilion 28 i ca seks mndr periode og deretter begynte med prøverør. Jeg trener og går ned i vekt, vi bestemmer oss for behandling i Danmark men denne gangen vil jeg prøve diss tablettene som er p-piller. jeg hører med legen i danmark og han svarer bare med at det kan du godt prøve. jeg begynner på pillene og fortsetter å gå ned i vekt.. etter at jeg har gått på pillene i ca åtte mndr tenker jeg hvorfor ikke prøve pergotime engang til og hvis det ikke fungerer så kan jeg sikkert få hormoner som kan stimulere eggløsning. gynekologen som ikke hadde helt troen på mercilon 28 skriver ut resepten på pergotime trippelkur. I denne prøveperioden forteller min mor meg om et kjerringråd hun har fått høre om også,etter mensen skal man koke vann, ha i ca en ss kruskakli og en ss tørket dill og dampe underlivet(jeg satt på huk over en bøtte) Dag tolv tar jeg ultralyd hos gyn og det viser seg at jeg har ett egg på hver side, der ligger jeg med tårer i øynene og er så rørt over min første eggløsning og helt uten en masse sprøyter. jeg får beskjed om at jeg bør være sammen med mannen min akkurat nå. Med glede drar jeg hjem for jeg er så glad for denne EL som alltid uteble. vi har samleie så mange ganger mannen klarer å få til (stakkars mann vi har ikke særlig store forventinger til positivt svar men håpet er der. jeg begynner å teste med graviditetstest fra dag 12, ikke noe dag 1 andre gangen synes jeg at jeg ser en skygge men nei det kan jo bare være meg for gud vet hvormange ganger jeg har sett denne skyggen uten at det har vært noe. jeg fortsetter og det begynner å bli tydeligere og tydeligere (jeg tror jeg svidde av 6-7 tester) VI ER GRAVIDE!!!!!!!! pessimismen tar over og vi tenker at det en en kjemisk graviditet og roer gleden litt ned og bestiller time for blodprøve. jeg velger å ta blodprøven hos furst majorstua for at jeg hadde hørt at de er raskere. blodprøvene tas og jeg er et nervevrak for de neste timene fremover. jeg er heldig og får svar samme dagen hcg er på 97 og jeg blir usikker er det bra nok?? ikke kjemisk graviditet igjen?? to dager etter tar jeg igjen blodprøve og samme ventingen igjen. jeg får svar og hcg har steget til 180 (tror jeg) jeg ringer legen og krever pent å få snakke med han og han bekrefter med dette virker lovende og ja du er gravid. jeg ringer mannen, jeg ringer mine nærmeste venninde og forteller. jeg er i skyene, så stor har gleden aldri vært. jeg hadde et problemfritt svangerskap, lite kvalm og fødselen på a-hus var en flott opplevelse. jeg fødte verdens vakreste baby, datteren vår. hun er nå snart ett år. jeg tenker så heldige vi her, så mye glede det vesle mennesket gir oss vi elsker henne. endelig ble jeg mamma endelig ble vi foreldre. (sorry for alle skrivefeil og små og store bokstaver, er for trøtt til å rette på det nå lykke til de som prøver! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142442440-solskinnshistorie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ♥h_ønsker baby♥2pp med pergo Skrevet 15. oktober 2010 #2 Del Skrevet 15. oktober 2010 Så utrolig bra at det ble ei lita jente på dere!! Gratulerer så mye, og takk for at du delte historien Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142442440-solskinnshistorie/#findComment-142442699 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #3 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hei!!! Kjekt å høre din historie Gratulerer med en datter! Er det slik å forstå at det var veknedgang som egentlig var utveien for deg? Hvor ofte og mye trente du? Jeg prøvde å finne internettside til den klinikken du snakket om i Tyrkia, har du en link? har de sider på engelsk? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142442440-solskinnshistorie/#findComment-142444913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Endelig Mamma Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hei hei og takk for gratulasjonen. her er linken http://www.tupbebekgenetik.com/en_index.html behandlingen er ganske dyr der med behandling og opphold kan du fort komme opp i ca 50000 kr for et forsøk. jeg har stor tro på mercilon 28 ( p-piller) har les om flere som har hatt nytte av de. vekta er også en viktig faktor men ikke det avgjørende tror jeg. jeg trente ca fire ganger i uken ca 1 time -1,5 time om gangen. spiste sunt skeiet ut også fra jeg begynte med prøvinga frem til jeg ble gravid gikk jeg ned i alt ca 20 kg. kan også anbefale gyn på majorstuaklinikken han heter Carsten Trolle. h Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142442440-solskinnshistorie/#findComment-142445146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå