Gjest Sekretøsa Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Det var ikke så viktig når vi kjøpte nå, siden dette var drømmeplassen number 1. Men klart, det hadde vært hyggelig med utsikt. Vi valgte hus og beliggenhet utifra hvor venner og familie bor, da vi syntes det var det aller viktigste.
kitty litter Skrevet 15. oktober 2010 #3 Skrevet 15. oktober 2010 Var ikke viktig i det hele tatt. Kjenner jeg savner å ha litt fin utsikt, men er veldig glad for å slipper bakker å kjøre oppover om vinteren. Deilig å bo på flata da..
Gjest ->>- Skrevet 15. oktober 2010 #4 Skrevet 15. oktober 2010 Helt uviktig. Det var derimot svært viktig at det ikke var innsyn i stor grad.
lille sprelle Skrevet 15. oktober 2010 #5 Skrevet 15. oktober 2010 Vi ville ha det åpent uten naboer mot sør/vest og enten en viss prisklasse uten utleieenhet, eller ca 1 mill høyere med.. Nærhet til skogen (lysløype mv). Det fikk vi tak - men ikke gratis.
Glajenta ♥ Skrevet 15. oktober 2010 #6 Skrevet 15. oktober 2010 Vi har akkurat vært på en haug med visninger, og endte tilslutt opp med et hus uten utsikt. Vi fant ut at, hvertfall i Bergens området er (stort sett hvertfall) fin utsikt det samme som b r a t t og t r a n g adkomst, ofte med varmekabler i veien - heeeeelt uaktuelt for ei østlandsjente Det viktigste for oss ble til slutt: Enebolig, ikke innsyn og en vei som jeg tør å kjøre på, selv på glatt føre
pip pip Skrevet 15. oktober 2010 #7 Skrevet 15. oktober 2010 det var ikke viktig for oss heller. Men frømmehuset på stedet vi skal flytte har en utrolig fantastisk sjøutsikt. Så bonus til oss. Eneste ulempen er at det kan komme et hus mellom oss og sjøen Jaja vi får nyte det så lenge vi kan
Mille** Skrevet 15. oktober 2010 #9 Skrevet 15. oktober 2010 Det var ikke et kriterie, men vi endte opp med en enebolig med drømmeutsikt. Føler oss veldig heldig som fikk den. )
-trollemor- Skrevet 15. oktober 2010 #10 Skrevet 15. oktober 2010 vi kjøpte bolig / leilighet for 2,5 år siden. Og utsikt var ikke et tema da. Vi fikk en stor leilighet med 2 etg for samme pris som en liten 3 roms. En del oppussing men er verdt det, er en super koselig og gammeldags leilighet. Har litt utsikt, men kunne tenkt meg mer... Ikke alltid man kan velge på øverste hylle når man er førstegangsetablerende som vi er. Men neste stopp ønsker jeg utsikt med sol hele dagen :-)
Lillebror og stoerebror Skrevet 15. oktober 2010 #11 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg syntes det er superviktig. Jeg føler meg innesperret uten fri utsikt mot sjøen eller havet. Vi har heller ikke innsyn eller bratt bakke. Vi har en liten bakke men kjører opp hele vinteren og ser ikke på den som hverken tung eller et problem. Sol hele dagen og stor hage er også svært viktig.
Rååååsa på ball Skrevet 15. oktober 2010 #12 Skrevet 15. oktober 2010 Ikke en av de viktigste faktorene, men ganske viktig. Vi har alltid hatt utsikt så for meg ville det vært litt nedtur å flytte et sted hvor det eneste man så var veggen til naboen :-S Men når det er sagt så er beliggenhet MYE mer viktig, at det er bra med sol, nok soverom osv osv.
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #13 Skrevet 15. oktober 2010 Vi er på boligjakt når da vi har blitt en familie på 4 og bor i en relativt liten tomannsbolig føler vi nå at vi er klare for det neste steget: enebolig.. Huset vi nå regner på er fra 1977, dels oppusset, men må regne med mellom 150.000-200.000 i oppussing selv, kjempefin tomt med hage, bittelitt utsikt over ett vann, enden av gate, lite trafikk, minimalt med innsyn, utleiedel med leieinntenkt på 5000 pr mnd.. Men her vi bor nå har vi utsikt.. Og jeg tenker ikke over den til daglig, men er redd jeg kommer til å savne den viss jeg flytter til et sted med liten eller ingen utsikt.. Uff dette er så inderlig vanskelig!!!
Miona Skrevet 15. oktober 2010 #14 Skrevet 15. oktober 2010 Ikke utsikten, men beliggenheten er utrolig viktig!! Men jeg er veldig glad jeg har havutsikt og hadde nok savnet det hvis vi hadde flyttet.
Glajenta ♥ Skrevet 15. oktober 2010 #15 Skrevet 15. oktober 2010 Der vi bodde før hadde vi fantastisk flott - once in a lifetime - utsikt. Et spesielt sted, med en sinnsyk flott natur rundt. Vi fotograferte utsikten - og har forstørret det opp - og henger nå på veggen, hehe Der vi leier nå, mens vi venter på å flytte inn i huset vårt, har vi også en fantastisk flott utsikt. Om vi kommer til å savne den? Tja... Jeg kommer iallefall ikke til å savne den grusomt trange og bratte veien opp hit;) Det er ikke lett å kjøpe hus - lykke til med valget
It's all about me Skrevet 15. oktober 2010 #16 Skrevet 15. oktober 2010 Utsikt er gjerne et stort + hvis det er der, men blir aldri et - om det ikke er der.
ano`num *17.03.10* Skrevet 15. oktober 2010 #17 Skrevet 15. oktober 2010 Kan bare snakke for meg selv jeg da. Vi flyttt fra leilighet med fantastisk utsikt! Både innenfra og utenfra. Jeg satt ofte å bare "så" ut, uten å egentlig se på hva jeg så. Nå bor vi i et hus, hvor vi kun ser til naboene. Jeg savner ikke utsikten!! Men det er kjedelig at jeg støtt og stadig ser naboene gjennom vinduene - og at de ser oss! Vi bor i et felt med flere rekkehus, og vurderer å flytte for å få mer privatliv. Er litt sliten av å treffe minst 2 naboer bare jeg går ut med søpla, og at jeg stadig treffer øyekontakt gjennom vinduene. Orker ikke å leve med gardiner som er dratt for hele tiden heller. Meeen. Vi trives så innmari godt med å ha det slik vi bor ellers. Huset er helt kurant, prisene har steget enormt (kjekt når en skal selge, mindre greit når en skal kjøpe nytt - et sted å bo må vi jo ha) Vi har lekeplass, mange jevnaldrende barn, kjekk vei til både skole, bhg og butikk. Jeg er redd vi ikke vil "få" alle de godene vi har her om vi skulle velge å flytte. Så jeg tror jeg bare lever med skylapper når det gjelder naboene, og får håpe de gjør det samme når det gjelder oss Konklusjon; utsikt er antagelig noe som blir å ligge i bakhodet nestegang. Men da handler det nok mer om "ser jeg naboen/ser de oss" problemstilling. Eneste jeg ikke hadde orket er å sett rett inn i et fabrikkområde el. Det hadde nok vært minus. (Mulig det bare er fordi jeg er ei jente fra landet )
hit og dit Skrevet 16. oktober 2010 #18 Skrevet 16. oktober 2010 Viktig, jeg vil se natur utenfor stuevinduet. Det trenger ikke være noe fasjonabelt, men det er viktig for meg at jeg ikke ser rett i en husvegg.
Brillefint - Jadda! Skrevet 16. oktober 2010 #19 Skrevet 16. oktober 2010 Litt viktig. Det må være litt luft. Var på en visning på en leilighet en gang. Den lå så trangt til, at hvis man åpnet vinduene kunne man ta på nabohuset.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 16. oktober 2010 #20 Skrevet 16. oktober 2010 Ganske viktig. Jeg elsker å stirre ut av vinduet på kveldene og bare nyte en vakker utsikt, så det betyr ganske mye for meg. Når mannen og jeg blir "gamle" har vi planer om å kjøpe en tomt med vakker sjøutsikt og bygge et koselig lite og praktisk hus der. Den tomten vi har kjøpt og skal bygge på nå har veldig fin utsikt, bl.a over et vann, en del natur osv, og litt innover mot mange andre boliger et stykke unna slik at man får den koselige blinkingen i lys fra andres hjem på kvelden om vinteren. Har tidligere bodd på steder både helt uten utsikt og med panoramautsikt, og utsikt betyr faktisk mye for meg.
Gjest amandine Skrevet 16. oktober 2010 #21 Skrevet 16. oktober 2010 Utsikt er alfa og omega for oss. Hadde ikke kjøpt hus uten, rett og slett.
Alba44 Skrevet 16. oktober 2010 #22 Skrevet 16. oktober 2010 Vil klart si det er en viktig faktor. Vi har nylig kjøpt og skal snart flytte. Får da fantastisk fin utsikt, og _det_ har jeg savnet her vi bor nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå