Gå til innhold

Hva har dere babyen oppi i bilsetet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg får jo vinterbarn og lurer på hva dere har babyen i oppi bilsetet?? min arvede saueskinnspose har ikke hull til belte, så regner med at jeg må kjøpe inn noe annet til den bruken der, har sett på kjøredress på hm blandt annet. er det noen som har erfaring med slike??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

Jeg fikk desemberbarn.

Min svigermor strikket en dress/pose til bilsetet, en sånn med armer, hette og pose rundt bena. Og hull til selen. Genial liten sak!! Kjenner du noen som strikker så kan du jo ønske deg det. =-) Veldig fornøyd med min i alle fall!!

Har ikke vært borti HM kjøredressene, men måtte svare likevel! ;)

Skrevet

Jeg har fått en god og tykk ullfleecedress fra Nøstebarn til bl.a hjemturen fra sykehuset. Den ser veldig god og varm ut! Og så ullue fra samme sted. Regner med det blir nok med det og ulltøy under? :)

Som et alternativ har jeg bobledress som jeg har arvet, men vet ikke om den rett og slett blir for varm. Tar med begge deler, så får vi se. Bilen skal jo varmes godt opp før vi drar, og tenkte å ta inn bilsetet dagen i forveien så det også er varmt og godt :)

Skrevet

hmm..

Jeg har "bare" en vanlig flis/foret dress til bebien... :) En sann bjørnedress kjøpt på cubus. Og så legger jeg ett teppe over bebien i tillegg. Det blir jo vel varmt nok? :) Varmer uansett opp bilen før man drar noen plass.

Jeg har ikke tenkt på sann kjøredress eller noe.

Skrevet

Jeg har fått en slik i gave:

http://barnashus.no/nettbutikk/detaljer/ut-pa-tur/vognposer/mini-dunpose.html

Tenker at den kan jo være ok, men samtidig synes jeg det er noe unødvendig - hadde ikke betalt 600,- for den selv.. Man varmer jo opp bilen når det er kaldt, og et godt ullteppe gjør jo susen også. Så kler man jo i tillegg barnet etter været.

Det blir jo fort varmt i en bil, det er jo på vei inn/ut av bilen at det er kaldt..

Skrevet

Vi fikk en kjøredress/pose av svigermor som er fra merket Babytravel. Den var helt genial, fordi den har flere hull og passer til de fleste bilstoler. Den var som en pose så det var bare å trekke opp og ned glidelåsen.

Det var en av de mest geniale tingene vi hadde fått, for vi bor på en liten plass som gjør at vi er nødt til å kjøre mye, i tillegg til at vinteren er iskald.

Vi hadde først fått en kjøredress fra Lindex, men den hadde armer og det ble mest bal, når vi måtte kle av og på armer.

Jeg anbefaler virkelig en slik kjørepose uten armer. Den er mer som en vognpose, bare at den skal være i bilstol. Så er et bare å trekke ned glidelåsen når det blir varmt i bilen og trekke opp glidelåsen når dere går ut. Kjempeenkelt!!!

Skrevet

Jeg har en minidunpose fra barnas hus beregnet for bilstoler. Genial synes jeg! Da slipper man også å kle på bebissen allverden inni.

Skrevet

Hører ikke til på 3.tri, men måtte innom å titte litt likevel.

Med forrigemann hadde jeg strikket dress fra nøstebarn som han hadde i bilstolen og ellers når han var ute i vogna om vinteren, ikke noe pose eller no i bilen. Hadde over en liten dyne eller teppe de dagene det var ekstra kaldt, og tok det av etterhvert som det ble varmt i bilen. Min erfaring med å kle på tykke kjøredresser var at det ble alt for varmt, og så ble det bare grining. Så jeg syns det var bedre med lett tøy i bilsetet og heller legge en dyne eller noe over som var lett å nappe av fra fremsetet etterhvert.

Skal også sies at jeg aldri tok ut bilsetet og satte det på vognunderstellet sånn som jeg ser at mange gjør. Tok det innimellom med inn på Rema eller inn på besøk hos folk, men ikke ofte det heller.

Skrevet

hmm... høres veldig fornuftig ut og ikke kle på ungen for mye altså, er jo sant at det stortsett er varmt i bilen. jeg har sånn maxi cosi med klikk-base så tror nok jeg kommer til å ta setet mye ut og inn av huset fram og tilbake med bil og alt annet jeg skal ha med meg.

ble litt usikker på hva jeg skal velge nå egentlig - syns jo den kjøredressen så veldig fin ut ;) men er nok kanskje litt varm.... hmm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...