Gå til innhold

amme etter pircing i bryst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er ei jente på 17 år som nå er 17 uker på vei. tok pircing i det ene brystet for ca 7 måneder siden men tok den ut når jeg fant ut at jeg var gravid. er det noen her som har gjort det samme? å kan man fortsatt amme på det brystet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok ut min da jeg var ca 3 mnd'er på vei. Har fått melk i begge brystene og ser ikke hvorfor det ikke skal gå å amme.

Skrevet

Det har ikke jeg tenkt på. Jeg har piercing i brystet og er 14 uker på vei. har hatt pircingen der i så mange år at jeg ikke tenker på den.

Ser ikke for meg at det skal bli et problem.:)

Er det noen her med ærfaringer ang dette?

Skrevet

jeg fikk store problemer, det ene brystet funka ikke som det skulle, kom lite melk ut og det ble vanskelig for babyen å suge pga arrvevet. Stor frustrasjon fra min side, vet om flere som har opplevd det samme.

Skrevet

Forhørte meg med jordmor ang dette, og hun sa det burde gå helt fint når jeg tok den ut såppas tidlig. Evt. så går det jo an å pumpe da, hvis det blir vanskelig for babyen å suge ordentlig...

Skrevet

Tok ut min når jeg fant ut at jeg var gravid jeg, og melka strømmer på fra begge brystene! 26 uker på vei!

Skrevet

Har også ei venninne som slet veldig, og "det er ikke bare bare å pumpe seg". Jeg hadde andre problemer, for utstyret skal kokes mellom hver gang, bli sterilt. Man skal pumpe så ofte som ca. hver 2-3. time (ca. hver 4 time om natten). Det man pumper gir man på flaske og plutselig vil ikke baby ha pupp bare flaske osv. Jeg sier ikke dette for å være slem, men for at dere ikke skal gå på en smell, når barseltårene (hormonene) er som værst.

Men jeg har hørt de som har fått det til også. Det er nok lurt å ta den ut tidlig :) Lykke til, og håper dere ikke sliter med skyldfølelse hvis det blir problemer når den tid kommer. Gjort er gjort og spist er spist :)

Skrevet

Jeg hadde piercing i begge brystvortene når jeg ble gravid med min datter... da hun ble født hadde jeg masse melk og det strømmet på... samme er det med min venninne som har to barn hun har ammet etter piercing i brystvortene:) Tror ikke du skal bekymre deg!

Skrevet

takk for svar alle sammen:) får bare håpe på det beste og se hvordan det går:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...