Gå til innhold

Den tragiske historien til Christoffer...A-magasinet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff jeg vet.

Skjønner ikke at det er mulig å være mor og ikke merke hvis mannen din slår ihjel sønnen. Det er jo noe som ikke stemmer.

Men den som virkelig irriterer meg mest er mormor som nå skal være så besservisser og slenge dritt om datteren sin for at hun ikke gjorde noe. Hvorfor gjorde ikke hun noe selv? Hun har jo tydligvis skjønt det hele tiden.

Skrevet

Jeg får så vondt hver gang jeg leser dette. det er like forferdelig hver gang, må bare gråte for denne gutten. Hadde jeg vært læreren til et slikt barn er jeg nesten sikker på at jeg hadde tatt ham med meg hjem for å passe på ham selv.. Tenk for en skjebne for et lite barn, bli regelrett slått i hjel i sitt eget hjem, over lang tid, med mamma like i nærheten.. Stakkar stakkar, lille christoffer, hjertet mitt blør for deg

Skrevet

Historien er helt grusom. Jeg begynte å lese A-magasinet, men klarte ikke lese det....blir preget i flere dager hver gang jeg ser eller leser noe om denne gutten. tragisk.

Skrevet

Dette er så grusomt at det ikke er til å forstå! Den stakkars gutten, mishandlet til døde, og ingen griper inn! Alle ser, men ingen griper inn, ingen hjelper han! Så utrolig ensom og hjelpeløs han må ha følt seg! At folk kan være så inn i margen ond og grusom......Vi må ikke være redd for å bry oss, det er tross alt bedre å bry seg en gang for mye enn en gang for lite....

Skrevet

Måtte stefaren råtne i helvete!! Håper virkelig at noen dreper han..nydelige lille gutt, jeg blir helt kvalm av dette her

Skrevet

Skremmende at denne dama har ansvar for nok et barn!

Skrevet

ikke bare det at jeg blir utrolig lei meg av den historien, men jeg blir så utrolig forbanna!

Noen må jo ha sett noe? eller sett på gutten at ting ikke var bra?

Ikke bare det men straffen stefaren får er jo latterlig liten, hadde det vært en voksent menneske som hadde blitt utsatt for det samme hadde nok strafferammen vært strengere virker det som.

Utrolig trist historie og jeg håper stefarne havner en viss plass, men vi som samfunn burde ta på oss litt av skylden fordi vi ikke klarte å fange opp denne gutten før det var for sent. Vi burde alltid huske denne gutten og hans tragiske historie/død, slik at vi mere obs på andre barn rundt oss å ikke la dette skje igjen.

Skrevet

Hun har faktisk ansvar for 2 små barn....hun har fått to barn med denne faren.

Har lest intervjuet og hun er totalt hjernevasket hele dama. Hun bortforklarer hele veien...å tenk å slå seg til ro at "noen" har skadet han.

Skrevet

Beklager meg, men hvorfor i all verden har hun ansvar for to barn? Hvor er barnevernet her?

Skrevet

Aner ikke, men tror så lenge hun ikke er dømt for mishandling så har de vel ikke noe grunnlag for å ta fra henne barna. Faren er jo innelåst. Men dama burde vært beskytta mot seg selv etter å ha lest det intervjuet...

Skrevet

Herregud, det er helt forferdelig at det er mulig.... Trist.

Skrevet

Leser at graven til Christoffer stadig vekk blir skjendet. Hva i all verden? Hvilke syke folk gjør slikt da?!

Skrevet

Faren til disse barna/stefaren til Christoffer bor jo sammen med de nye barna når han ikke er i fengsel. Det er visst helt greit for barnevenet! Og helt hårreisende!!!

Tenk om de blir utsatt for samme skjebne?!

Skrevet

Jeg håper inderlig ikke at disse barna også får ADHD. Eller trassalder for den saks skyld. (Med tanke på farens "gode" evner til å "være konsekvent")

Han burde bli dømt til forvaring spør du meg.

Skrevet

Hvor var alle de som så skadene da????

En kan ikke holde kjeft når en merker slike endringer hos andre mennesker. Samme om det er voksne eller barn.

Barnevernet er IKKE farlig, selv om de kan være plagsomme i noen tilfeller. De jobber for barna, og vil barna det beste. Tenk på dem som barnas "advokat" i første rekke.

Det er litt som det står der; hadde det vært en voksen de hadde funnet med slike skader- ja, da hadde alle vært på pletten med en gang. Et barn som dør, er liksom "bare" et barn som dør.....

Og hadde han overlevd, så hadde han blitt tilvist advokat. Men siden han døde, så mistet han den retten...

Tragisk.

Jeg har selv det mange vil klassifisere som vanskelig barn(bl a ADHD), så jeg vet veldig godt hvor krevende barn kan være. Men jeg er på barnets side, og ville aldri finne på å være på den andre siden om jeg hadde med andres barn å gjøre, heller.

Denne mannen er en syk djevel, som nok kommer til å få sitt mens han sitter inne. Tro ikke annet. De som er stygge mot barn, er nederst på rangstigen i fengsler.

Skrevet

Det vet nok fengselsvesenet, og beskytter ham. Akkurat i slike tilfeller er jeg politisk ukorrekt og mener han bare kan bli overlatt til seg selv og medfangene der inne.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg klarer å lese historien. Jeg blir så provosert og lei meg...alt på en gang. Har lest om Christoffer, men klarer ikke lese om den mora. Jeg tipper hun er evneveik; altså svakt fungerende rent tankemessig.

Skrevet

Jeg får så ufattelig vondt av denne gutten!!!!!!!! Og jeg blir så kvalm av menneskene rundt ham. Skulle ikke vært mulig at alle, både familien hans og det offentlige og svikte den gutten på denne måten.

Blir så sint når jeg leser. Det har jo vært store resurser i sving rundt denne gutten. Bup, skole, sykehus osv, flere misstenker at noe er galt, men INGEN gjør noe. Hva slags samfunn er det vi lever i?

Gutten har en biologisk far som plutselig blir nektet samvær. Faren vil ikke gå med på dette, men da han får vite at han må skaffe advokat gir han opp???? Hvilke far gir så lett opp samværet med sønnen sin?? Han ser skader på gutten.

Besteforeldrene sier i etterkant at de reagerer på oppførselen hans, blandt annet at han ved flere tilfeller klamrer seg til deg og ikke vil hjem. De ser skader på gutten.

Guttens mor, hva er det for et menneske?? Hun skulle vært staffet. Selvfølgelig vet hun at stefaren misshandlet og drepte sønnen sin. Men hun gjør ingenting. Om hun skulle være så til de grader tilbakestående at hun ikke til dagsdato har skjønt hva som har skjedd så burde hun vel krevd at noen måtte finne ut hva som var galt med gutten. Ingen mamma kan vel stå å se på at sønnen er så skadet og dårlig uten å villle komme til buns i det.

At noen kan skade et barn er helt ubegripelig og at en MOR ikke gjør alt som står i hennes makt for å beskytte er bare sykt!!

Ikke i min villeste fantasi kan jeg noen gang klare å forstå at dette kvinne menneske kan håne sin sønn med å fortsette livet med en mann som har tatt livet av han og også gjort hans siste tid til et helvete!!! Jeg blir så sint, så kvalm, det finnes ikke ord!!!!!!!!

Skrevet

Står det et eget intervju med denne moren i papirutgaven?? Noen som vet om det blir tilgjengelig på nettet??

Skrevet

Jeg blir fysisk uvel hver gang jeg hører om den stakkars. stakkars gutten...Finner ingen ord.

Skrevet

"Det er kanskje logisk at hun og stefaren ble enige om å tegne livsforsikring for Christoffer i stefarens forsikringsselskap, kun kort tid før gutten døde. Han hadde uomtvistelig mange uforklarlige skader. Moren sier at hun aldri mistenkte mishandling. Er det riktig, kan hun heller ikke dømmes for passiv medvirkning."

SATA JEG BLIR SINT!!!!

Skrevet

"En søndag, to uker før Christoffer Gjerstad Kihle dør, skjer noe merkelig. Da moren skal hjelpe ham å dusje før barne-TV, beveger hodet hans seg ukontrollert. Det rister, det virrer frem og tilbake samtidig som han mister kontroll over tungen.

Hva gjør moren? Hun oppsøker ikke legevakten. Hva gjør stefaren? Ifølge vitner filmer han Christoffer der han sitter og forsøker å holde hodet fast for å få sett barne-TV. Ifølge vitner viste stefaren videoklippet til venner og arbeidskolleger, og han skal ha ledd da filmen ble vist. Dette kom frem i retten. "

"

Biologisk far mener morens passivitet fungerte som en oppmuntring på stefaren. Hun lukket øynene og ga slik sin tillatelse til volden, mener han. Selv sier hun at mannen hennes er «snill som dagen er lang.» Og til Dagbladet: «Jeg hadde aldri fått barn med ham hvis han hadde mishandlet sønnen min.»"

Skrevet

Den rektoren burde vært strafferofrulgt for brudd påmeldeplikten til barnevrnet!!!

Skrevet

Jeg jobber på et krisesenter, så ingen ting overrasker meg mere... Men det er uansett tragisk!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...