Margarita -- Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 Hvordan har dere gjort det med hesten under graviditeten? Jeg lot være å ri de første 5 månedene fordi jeg var så dårlig, men den siste måneden har jeg ridd flere dager i uka.. Skal ut på tur i det fine høstværet i dag, og synes det er en perfekt avkobling for meg! MAnge som stusser over at jeg rir, men jeg føler meg veldig trygg, kjenner hesten godt, så vet hvordan hun reagerer. Føler meg mye mer utrygg på bakken når de skal leis ut og inn, på med dekken osv.. Og det gjør jeg jo hver dag uansett.. Er uke 32 i dag:) Hver gang jeg setter meg opp, snur hesten seg og ser på meg, virker som hun stusser litt over om det virkelig er meg som er oppå der.. (har gått opp 15-16 kg...)
cadence Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Har selv 4 hester her hjemme, og var siste gangen oppå hesteryggen for 2 uker siden (er nå 38+0). Fikk mange reaksjoner på at jeg satte meg oppå hesteryggen fra første dag etter at graviditetn ble kjent blandt kollegaer etc. Men jeg syns at så lenge man ikke får plager ved "utførelse av sin store lidenskap" så er det intet hinder for å fortsette. Fastlegen syntes jeg burde gi meg med å klyve oppå ved begynnelsen av 3.trimester, men det falt visst for døve ører hihi. Å sitte på hesteryggen er jo frihet! De siste turene ble jo ikke lange, og kun i skritt, men herremin så utrolig deilig for psyken:) Og vesla i magen sover sååå godt etter en liten ridetur. At man er trygg på hesten er jo en forutsetning, og at man kommer seg oppå... den jeg har ridd i svangerskapet er tidligere terapihest som har lært å legge seg ned og reise seg opp med rytter på ryggen. Litt luksus kan man si? Her går hestene utendørs døgnet rundt enda (de har jo leskur etc å bruke), siden jeg ikke orker å bruke krefter på måkking- vil heller ha krefter til alt det andre hehe:) De ser ut som pelsdotter hele gjengen, men de koser seg ute:) Men nå gleder jeg meg bare til vesla er ute, slik at det blir lettere å holde på med hestene... De er så snille og omtenksomme når jeg er i nærheten, og tuller ikke i det hele tatt når jeg er blandt dem, men det er litt pes likevel siden magen er i veien:S Keep on riding!!!
Margarita -- Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2010 Hehe, så godt å høre!! 4 hester hjemme høres passe travelt ut ja, men det er det verdt! Jeg har min sammen en venninne, vi og har fått bygd en utegangsløsning vi og, men hun vi har de hos er så redd for beitene sine, så nå får de bare stå på en ganske liten plass, så vi leier de ut på et stort jorde hver dag, så de får trimmet litt! Min hest er snill og veloppdragen, men venninna mi sin er farlig! Ble dyttet over et gjerde her om dagen, så det synes jeg ikke er noe ok.. Er så glad jeg mest sannsynlig får jente jeg, som kan arve interessen etter mamma!) Det må hun bare!! Hehe Hest som legger seg ned ja... Det er luksus! komme seg på går greit, men av er et mye større prosjekt vil jeg si, man må jo gå av feil vei, og det er ikek alltid like lett på en høy hest når man er fortung;)
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 15. oktober 2010 #4 Skrevet 15. oktober 2010 Nå har jeg en åring da, så ridning blir ikke et issue Men hadde en voksen hest tidligere i svangerskapet og han lot jeg være å ri, fordi han ikke var rolig nok (nettopp ridd ham inn). Men hadde jeg hatt en superrolig hest som jeg stolte på, hadde jeg nok ridd litt. Men bare hvis magefølelsen var enig Unghingsten min er veldig snill og rolig han, men her er det mannen min som setter litt grenser, så jeg ikke skal ta noen sjanser. Skal hente ham hjem fra beite i dag (endelig!! pga ringorm...) og da er det han som laster ham på henger osv, selv om han egentlig er helt uerfaren. Men de er heldigvis gode venner, så det går fint. Bra det, for han kommer jo til å ha ansvaret alene en liten stund etter fødsel. Sikkert koselig for dem det Vel, fortsett å ri hvis du føler for det, er min mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå