Gå til innhold

Jeg har sopp på brystene, mini har ikke sopp, hvor ofte gir jeg mykostatin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står jo inntil 4 ganger daglig, men siden hun ikke har sopp/trøske så tenker jeg at det kanskje holder med 2?

Legen sa i utgangspunktet at hun ikke trengte medisin siden hun ikke har sopp, men da jeg spurte om jeg ikke til slutt ville smitte henne og vi da ville smitte hverandre så skrev han ut resept. Jeg fikk følelsen av at han var nyutdannet og ikke hadde helt peiling på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hadde mini heller ikke sopp, men jeg smurte på 3-4 ganger daglig. Tror det er lurt å kjøre på med full kur, slik at du blir kvitt det raskt, og at det ikke kommer tilbake. Det kan være gjenstridige saker...

Skrevet

Ammehjelpen.no har forresten en utførlig artikkel om behandling av sopp, anbefales

Skrevet

Har skjønt at det kan være noe herk å bli kvitt, så det er vel like greit å kjøre full kur med en gang og følge alle rådene som ammehjelpen beskriver.

Skrevet

I utgangspunktet skal man alltid behandle både mor og barn samtidig, for å unngå at man smitter hverandre om og om igjen, som du sier. Det burde alle leger vite, spør du meg!

Men da jeg fikk sopp med nr 2 for ei lita stund siden smurte jeg bare meg selv med Canesten, for å se om det var nok, før jeg gikk til legen. Drev på med full Mycostatin-behandling til barn nr 1 for noen år siden, og syntes det var ordentlig kjipe greier, så jeg håpet å slippe det nå. Denne gangen tok Canesten knekken på soppen ganske raskt, og vi slapp Mycostatin. Er det Canesten du bruker på deg selv?

Skrevet

Da snuppa mi var nyfødt fikk jeg sopp. Snuppa hadde ikke det. Jeg behandlet likevel begge, etter anbefaling fra helsepersonell, da sopp er smittsomt. Hvis du blir fri soppen, kan du få den igjen fra barnet og omvendt, men mindre du slutter å amme til du er helt sikker på at det er borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...