Gå til innhold

Mye kynnere = rask fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i dag. Hun sa at med min "mengde" med kynnere så kom det mest sansynlig til å bli en rask fødsel.

Er det noen som har erfaringer i forhold til dette?

Har kynnere bare jeg reiser med opp eller setter meg ned, kan få når jeg går, alltid i trapper og oppoverbakker og når jeg legger meg ned.. osv.. Er det noen som har hatt masse kynnere og ikke rask fødsel?

Jeg er ikke mer enn akkurat uke 28 nå, men det er jo greit å kunne forbrede seg og tenke ut at en kanskje ikke trenger å somle seg av gårde den dagen det setter i gang..

Klem!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lov å håpe!! Har hatt himla mye kynnere siden uke 26-27, og nå har de tatt helt av (38+0). Selv det å legge beina i kryss kan utløse kynnere:(

Hadde ikke kynnere med min første, så det blir spennende å se om kynnerne hjelper på denne gangen...

Skrevet

I mitt andre sv.skap hadde jeg masse kynnere, fra rundt uke 25. Han ble født i styrtfødsel 6 uker for tidlig.... jeg har ikke hørt noe om at dette har noen sammenheng, men hos meg stemmer det hvert fall!

Har hatt enda mer kynnere denne gangen og sykehuset har advart meg - jeg må være rask når ting setter i gang, så jeg rekker å komme innafor døra før jeg leverer ;o) Sist kom jeg inn med full åpning og han var ute i løpet av en halvtime.

Skrevet

Jeg hadde ekstremt mye kynnere med førstemann. Og jeg fikk også høre nettopp det at det ville gjøre fødsel enklere. Men det stemte ikke hos meg. Vannet gikk 3 uker før termin, og de klarte ikke sette igang fødselen, var ikke antydning til hverken rier eller kynnere samme hva de prøvde, så ble ks på meg etter nesten 4 døgn.

Skrevet

Jeg hadde kjempemye kynnere sist svangerskap. Står 6 timer i fødsel på papirene mine (fra jeg kom inn på sykehus til han var ute). Hadde 3 timer sykt vondt, og 1 time med pressrier. Vet ikke om det er rask fødsel eller ikke jeg??

Skrevet

jeg er snart i uke 39, og har hatt maks 10 stk kynnere som er litt vondt/menssmerter. JM, sier det må ikke bety noe som helst for fødsel, men hode er løst og gutten ligger lagt oppe. Hun sier at han kommer kanskje ned med kynnere, men ikke nødvendigvis heller...

Skrevet

Jeg hadde mye kynnere sist gang, heltfra tidlig av. Hadde en rask fødsel med bare ca en time med virkelig vondt. Tok 4 timer fra vi kom til sykehuset til ungen var ute. Jeg trodde vi ville bli sendt hjem da vi kom dit, for det gjorde ikke direkte vondt ennå - var bare sånn at jeg pustet meg greit gjennom. Men fødselen var jo i full gang, den.

Har veldig mye kynnere denne gangen også, så hvis jeg føder raskt og med relativt kort smerteperiode denne gangen også, tror jeg nok det kan ha noe for seg dette med mye kynnere og rask/grei fødsel.

Skrevet

Håpe det stemmer, har hatt 5 kynnere på en halv time, og den er ganske så kraftige. men ingen sperter borstett fra litt murring i ryggen. Har hatt kynnere siden rund uke 20 tenker jeg:)

Skrevet

Jeg har en god del kynnere, særlig på kvelden. På dagtid blir magen hard med en gang jeg begynner å gå ute, gå i trapp, bøye meg osv.

Før siste fødsel hadde jeg veldig mye kynnere den siste uken før fødselen, gjerne hvert 5 minutt på kvelden.

Jeg har født 2 ganger før, og vært på sykshuset 3-4 timer før babyen var ute. Har opplevd å ha gode rier når fødselen var i gang. 2 og 3,5 timer fra 4 cm åpning til barnet var ute. Satser på en liknende fødsel denne gangen.

Skrevet

Har ikke anelse, men jeg hadde veldig lite merkbare kynnere da jeg gikk med nr. 1. Kanskje jeg fikk litt når jeg gikk på lang tur på slutten av svangersskapet. Jeg hadde en superrask fødsel. 1 t og 45 min fra 3-10 cm. Det var først når pressriene kom at jeg følte at det gjorde vondt, og da var ungen ute på 1-2-3.

Skrevet

Stemmer ikke her iallfall. Hadde ikke kynnere med 1,2 eller 3 (ikke som jeg kjente iallfall) Nummer 2 og 3 kom på under 2 timer fra første ri.

Skrevet

Mye kynnere har ikke noe å si for fødselen har jeg hørt, mens smertefulle modningsrier i dagene/ ukene før termin kan hjelpe på og gjøre fødselen kjappere. Opplevde dette selv; hadde vonde maserier i en uke før fødselen endelig startet, men når den først satte igang gikk det fort, veldig fort- bare 2 timer m rier før hun var ute=)

Skrevet

nei det trur jeg har ikke noe å si, jeg plagdes skikkelig av kynnere i første svangerskap, de var vonde å holdt på hele tiden, men jeg fødte 1 uke over termin, hadde rier i nesten 24 timer før guttungen kom ut.

Skrevet

NÆæ... tror ikke det er noe du skal svelge med mindre det er med en klype salt ;-P jeg hadde sterke kynnere siden uke 30, og var flere ganger inne til skjekk. Fødselen min stoppet opp etter åpning på 2 cm gjennom 2 døgn...så ks.

Skrevet

Mange ulike svar her, så høres ut som det er tilfeldig! :)

Greit å vite så jeg ikke går rundt å stresser for at jeg ikke skal rekke frem osv...:) !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...