jente08ogspire:) Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 Det virker som hun sliter med luft døgnet rundt, men det er ikke direkte kollik. Vi har vært hos kiropraktor uten hell. Vi har også vært på fotsone terapi. Det viste seg at hun hadde en smule kollik, men ikke noe mye. Hun er ikke grinete på natta, og først på dagen sover hun noen ganger. På kvelden er hun helt ekstrem Da hun er våken er hun fornøyd i 5 min så begynner hun å skrike, hun fiser mye så det virker som hun har problem med å få ut lufta. Noen som har noen erfaringer eller råd og gi?
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Dette hørtes akkurat ut som min baby =) Vi har hatt hell med minifom dråper! De fåes kjøpt resept fritt på apoteket, koster ca 100 kr. Babyen skal ha 10 dråper til før hvert måltid. Etter vi begynte med disse har babyen blitt mye roligere =) Vi går også til kirpopraktor, skal på behandling nr 2 idag. Håper dette kan hjelpe også. Men som sagt, minifom dråpene har hjulpet mye!
Grateful mom Skrevet 15. oktober 2010 #3 Skrevet 15. oktober 2010 Jenta vår hadde også veldig mye luft en periode. Regel nr 1: bruk god tid på rapingen! Pass på å få ut alt. Her kan hun fortsatt rape en time etter måltidet.. Ellers har vi hatt godt utbytte av Refleksologi (samme som fotsone, bare over hele kroppen). Etter hver beh ble hun veldig rolig resten av dagen og generelt roligere ellers. I tillegg kan det jo være noe du spiser...? Med forrige husker jeg det var spesielt mye luft dagen etter jeg hadde spist taco feks..
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 15. oktober 2010 #4 Skrevet 15. oktober 2010 Her har vi også en del luftplager, og Minifom har ikke hjulpet oss. Så vi bruker god tid på raping, rolige måltider (er babyen kjempesulten kaster den jo i seg maten og svelger mer luft, så heller gi mat oftere), og ikke minst aktivitet når luftplagene melder seg. Beveg babyen, det hjelper her. Vi holder ham i forskjellige stillinger, legger ham på siden noen ganger (fra den ene til den andre), og lar ham ligge med rompa bittelitt hevet, det kan hjelpe for å få luften ut. Pappa tar ofte denne delen av "stellet" ;-) Han er blitt så flink til det! Og da hender det titt og ofte at det kommer noen skikkelige raper og kjempebraker i bleien og så har vi en mye mer fornöyd baby en stund :-) (for det varer jo dessverre ikke evig)....tenker at fordöyelsessystemet har en "innkjöringsperiode" :-p
jente08ogspire:) Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2010 Takk for råd og svar Vi har kjøpt minifom og driver å prøver ut det nå. Ellers har jeg kuttet ut all slags mat som kan gi luft, er nesten redd for alt jeg spiser for jeg er redd det skal gi frøkna luft... Det kommer mange raper og fiser i løpet av døgnet, men det virker som at samme hvor mye hun raper og fiser så hjelper det ikke.... Håper snart det går seg til..... 4 timer med søvn i døgnet funker ikke så bra over lang tid...
LittLykkelig Skrevet 15. oktober 2010 #6 Skrevet 15. oktober 2010 Hehe. Ganske fersk baby? Min var sånn helt til jeg kjøpte fennikelte på helsekostbutikk. Kok vann, legg teposen i, la trekke i 10 min, gi ca 5 ml til babyen (lunken) med sprøyte. Det har reddet oss. Bruker det ennå, sønnen er 4,5 mnd nå. Gi litt (opptil 5 ml) før hvert måltid. Det løsnet bra her i gården iallefall
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 15. oktober 2010 #7 Skrevet 15. oktober 2010 Hos oss hjalp det med 5 ml fenikkel-te før hvert måltid. Kjøpte fennikel på apoteket. Fikk med oppskrift.
mamsen30 Skrevet 15. oktober 2010 #8 Skrevet 15. oktober 2010 Jenta mi slet også veldig med luft i magen, men ble veldig mye bedre med minifom dråper! Men helsesøster sa at det ikke var nok å gi 10 dråper som står på flasken, så vi ga 20 dråper før hvert måltid. Hvis jeg hoppet over å gi henne dråpene før ett måltid så fikk hun trøbbel med luft igjen.... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå