Gå til innhold

IVF neste..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 5 inseminasjoner er jeg fortsatt ikke gravid, og både gynekolog her hjemme, og Lindenberg på CFC anbefaler IVF nå. Skal ringe på tirsdag og høre hvilket regime det blir, håper på kort! Er det sånn at kort regime er det som er billigere enn vanlig IVF, eller er det noe annet?

Er det noen som vet om en gynekolog i trondheim med avtale, men som tar inn pasienter for scanning på kort varsel? Jeg har vært på medicus i forbindelse med inseminasjonene, men det blir veldig dyrt med 1500,- pr scanning på sikt!

Huff, er skikkelig skuffa over at det ikke har blitt noe etter inseminasjonene, har jo allerede brukt mye tid og penger på dette!

Vi har jo en nydelig datter allerede, og har tro på at jeg skal bli gravid igjen, men det tar på med denne prøvinga altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er i samme båt som deg, etter 5 mislykkede inseminasjoner blir det IVF. Vi vurderte Danmark (men kom til ganske kjapt på riksen, så utlandet er lagt på is inntil videre), og planen vår var å ta noe de kaller lavstimulert (SFSET på cfcs hjemmesider). Koster 9500 danske pluss medisiner. Nå skal jeg på kort regime på Rikshospitalet, som betyr at jeg slipper nedregulering med spray, men det blir fremdeles solide doser og dyre medisiner. Jeg regnet litt på det og kom frem til at lavstimulert i Danmark ville koste litt mer enn kort regime i Norge (gitt at jeg skal gå på en gjennomsnittlig dose) på grunn av reise og opphold.

Så jeg tror det er forskjell på langt regime, kort regime og lavstimulert. Uten at jeg har alle detaljene på de forskjellige oppleggene.

Lykke til ihvertfall!

Skrevet

Anbefaler å laste ned IVF-download fra CFC sin hjemmeside. Der står de ulike behandlingene beskrevet.

Skrevet

Takk for svar. Har lest litt rundt, og det ser ut som kort regime er vanlig ivf, men uten nedreguleringen ja. Huff, blir dyrt dette..

Noen som har hatt kort regime hos CFC? Hva kostet det dere?

Hvilken syklusdag hadde dere uttak?

Skulle gjerne startet så fort som mulig, men om syklusen blir "normal" på ca 28 dager, har jeg ikke mulighet for til neste år..

*utålmodig*

Skrevet

Jeg har hatt 3 korte på CFC. Har brukt medisiner for 10-11-000 pr forsøk. Men det avhenger av hvor stor dose Gonal-F du må ha. For den er den dyreste, og må du ha høye doser blir det fort noen tusen ekstra. I tillegg kommer:

* 3-pk ivf 36.000 d.kr/ 1 forsøk 17.500 d.kr

* donorsæd 900 d.kr

* evt. nedfrysning av egg 2.500 d.kr

* evt assisted hatching 2.500 d.kr

* Utrogestan- progesteronkuler 1.000 d.kr

*reise/opphold

Jeg har hatt uttak på syklusdag 11-12. Har normalt en syklus på 28-31 dager.

Skrevet

Å, såpass tidlig i syklusen ja.. Jeg burde bare innstille meg på å vente litt,.. kropp og hode har sikkert godt av en liten prøvepause...

Dette er det jeg fikk på mail, mer vet jeg ikke:

"Du skal nu på IVF behandling og der skal du på din 3. menstruationsdag scannes og hvis du ikke har nogen cyster på æggestokkene og et smalt midtlinje skal du starte med 150 i.e. FSH dagligt. Det skal du have i 6 dage. Herefter skal du scannes igen og så skal du starte på Orgalutran 0,25 mg. dgl. sammen med FSH stim, indtil dine ægposer er 17 mm store, så skal du have den ægløsende sprøjte Ovitrelle og 36 timer senere komme her ned."

FSH er det det samme som gonal-F, menopur osv..?

Skrevet

Svaret er ja til siste spørsmål. Veldig rart at de ikke spesifiserte hvilken type du skal ta. Selv går jeg på Menopur nå, men vet at noen bruker Gonal-F eller Puregon. Du bør spørre dem hvilken de anbefaler til deg, eventuelt hør med din gynekolog som også skriver ut resepter til deg.

Skrevet

Jøss aldri hørt om at en kan gå på FSH?

Skrevet

Fikk svar: "Det er fuldstændig ligegyldigt hvilken FSH medicin du tager, Puregon, Gonal-F eller Menopur." Så da er den grei..

Ba de også sende resepter, for vet ikke om jeg får det av gyn her, og vil gjerne ha de i god tid så jeg er sikker på å få tak idet. ;-)

Så da er det bare å vente på riktig tidspunkt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...