Gå til innhold

De som vaksinerer; hvor mange er det som venter noe med vaksiner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ser du har kastet deg inn i ormebolet, du også. Du kommer nok ingen vei med disse innbitt forblindede vaksineforkjemperne. De hører ikke på andre enn sine dokumenterte skole"-kilder. Mye av denne dokumentasjonen holder ikke vann. Men det er som å banne i kirken å prøve å hevde noe slikt. De vil ikke en gang lese bøkene og kildene til ekspertene jeg presenterer Fordi de har bestemt seg for at disse er kvakksalvere uansett. Da kommer du ikke lenger, er jeg redd.

Men la dem holde på. De mister sympati med sin hets.

Det som kommer av kritikk - uansett hold - forties eller prøves å villedes i form av direkte person- og professjonangrep. De ser ikke hva som skrives, bare hvem som skriver det. Ser du?

Stygg hets mot homeopater, kiropraktorer, leger (og antroposofiske leger som har et litt annet syn på sykdom og helbredelse en tradisjonell skoletankegang) faller på sin egen urimelighet.

De skjønner ikke at vaksineindustrien har en annen agenda enn å redde verden, og tror alt det som kommer fra FHI og helsemyndighetene skal man si amen til. Nytteløst å prøve å vise til skandaler og saker hvor WHO og FHI blir tatt med buksa nede. Nei, da er det de som avslørere det hele det er noe "galt" med..

De stiller ingen spørsmål med sannhetsgehalten til WHO og FHI - ikke engang når vi ser hvilke virkemidler som ble brukt under svinehysteriet her til lands, blunker de. Mer trofaste tilhengere har ikke engang kirken.

Siden vi ikke vaksinerer våre barn, er rådet fra meg i alle fall enkelt. La det være. 100%.

Råd nr. 2: Vent - vent - vent. Og sjekk om dere virkelig vil ta alle vaksinene som tilbys, eller om dere kan få dem enkeltvis

Jeg støtter ellers valget med å vente til barnet får tid til å utvikle sitt naturlige immunforsvar, i ro og mak. Uten de hyppige multipakkene som gis for enkelthets skyld.

Vi har et valg. Bruk valget. Du må ikke følge programmet slavisk. Det bare virker sånn - for enkelthets skyld.

Magefølelser og egen erfaring skal vi ta alvorlig - vi mennesker er langt bedre rustet fra naturens side enn vi får høre på helsestasjonen.

La oss dyrke sunnhet i stedet for sykdom. De aller, aller fleste er langt sunnere og mer robuste enn pro-fanatikerne her inne så taktløst hevder.

Stå på det du mener! Du har rett.

Mamma-x-3: jeg ser du igjen forsøker deg i offer-rollen. Vel, du er selv ikke av de mest moderate når det gjelder å beskrive dine motdebattanter i malende ordelag. I tillegg må jeg få minne deg på at ikke alle som føler seg mobbet for sine meninger nødvendigvis har RETT i sine meninger.

Til slutt - du skriver "Mye av denne dokumentasjonen holder ikke vann".

Det er kanskje det dummeste jeg har sett i hele mitt liv. Kan du være så vennlig å påpeke en eneste av de studiene jeg har vist deg som ikke holder vann? Du har nok å ta av. Kom igjen, mamma-x-3!

Annonse

Det er besvart av flere i denne tråden: http://www.dinbaby.com/forum/thread/142440049

Nå er det en salig blanding av temaer i dette forumet og flere tråder ender opp med varianter av det samme. Vi kunne trengt en moderator som kunne flytte og slått samme litt..

"Det eneste du kommer med der er påstand.

Anonym"

- Hvilken påstand viser du til, jeg påstår ingenting i innlegget mitt over ditt.

Men la oss spole tilbake til start:

"Jeg forstår ikke hvorfor man på død og liv skal vaksinere de små, med 5 i en! Og sykdommer som er liten eller ingen risiko før de blir større. Hva er tankene rundt dette. Se på Japan, er helsemyndighetene helt på tryne der borte?"

At du ikke forstår hvordan immunforsvaret og vaksiner fungerer er synd. Det er ganske komplisert og ikke alltid like enkelt tilgjengelig. Så fremmer DU en påstand om at barnesykdommene ikke har risiko før ungene blir større. Det til tross for at du i setningen foran tilkjennegir at du ikke vet nok om temaet. Ikke underbygger du PÅSTANDEN din heller. Så før du bare troller til tråden ved å snu fokus vekk fra deg selv (gitt at det ikke er ørten under 'anonym'-fanen er idag) så vennligst rydd opp litt i egen hage først.

Når det gjelder Japan så er det vanskelig å kommentere en så generell uttalelse som du kommer med. Vennligst spesifiser.

Nå er det nettopp slik at jeg forstår hvordan immunsystemet virker, vaksiner er jeg derimot mer usikker på, tror heller ikke de har samme virkning på hvert individ.

Med noen av barnesykdommene så stemmer faktisk det, spesielt om mor ammer, barnesykdommer har større risiko når barnet blir større. Kikhoste er unntaket her, men med nok kunnskap om kikhoste kan man unngå denne også nesten 100 % inntil barnet er stort nok til å takle den.

Anonym 08:07:

Sterkt at du altså påstår forstå hvordan immunsystemet virker, men ikke vaksiner. Da uttaler du deg jommen meg på sviktende grunnlag.

Hva skal dette bety? "Med noen av barnesykdommene så stemmer faktisk det, spesielt om mor ammer, barnesykdommer har større risiko når barnet blir større." ? Jeg forstår rett og slett ikke hva du prøver å si.

Så avslutter du med "Kikhoste er unntaket her, men med nok kunnskap om kikhoste kan man unngå denne også nesten 100 % inntil barnet er stort nok til å takle den. "

Ja, det er ikke så vanskelig å unngå kikhostesmitte når nesten alle rundt en er vaksinert. Hvordan ser du eventuelt for deg at du skal unngå kikhostesmitte med barn i barnehagen?

Vi har hatt kikhoste og ble smittet av vaksinerte barn, som også fikk kikhosten. Sier du at kikhostevaksinen gir immunitet?

Jeg er utdannet innen medisin, og derav har jeg mer kunnskap om kroppens funskjoner enn de fleste.

De fleste vil tåle en kikhoste etter ca. 1 år. Mitt barn var ca 4 år, ukomplisert da. Det var de første månedene jeg var engstelig for kikhoste,da er man uvaksinert uansett. Jeg brukte mine kunster til å bygge opp immunforsvaret til den lille, holdt meg 100 % unna hostende mennesker, det er en viss prosent av befolkningen som hele tiden har kikhoste bakterien i halsen, og det er et godt immunsystem som holder den i sjakk.

Noen barnesykdommer gir større risiko når barnet er større, bl. a røde hunder og kusma

Annonse

Som nevnt før: Vaksiner fungerer ikke til etthundre prosent - det er ingen hemmelighet. Kikhoste vaksinen anslås å være immuniserende i kun 85% av tilfellene og er dermed en av de mindre effektive barnevaksinene, så vidt jeg kan se. Likevel vil sykdommens forløp som regel være mildere og med mindre risiko dersom man er vaksinert. Dette burde du vite. Men at du er "utdannet innen medisin" tror jeg ikke ett sekund på.

Det trenger du ikke heller. Mitt barn som fikk kikhoste uten vaksiner var ikke mer preget enn de vaksinerte som fikk, forskjellen som jeg så den, var at hun slet lengere med hoste, men at de store anfallene gikk hun glipp av. Hun fikk ikke antibiotika heller, det kan være en grunn, kroppen hennes måtte ordne selv, kan ta lengere tid.

Så hun hadde et mildere men lengere forløp enn sine "kolleger" i barnehagen.

Anonym: "Så hun hadde et mildere men lengere forløp enn sine "kolleger" i barnehagen."

Så fint. Og fordi hun hadde et mildt forløp vil det være slik hos alle? Det slår deg ikke at slik anekdotisk "bevisførsel" verken er generaliserbar eller overprøvbar for noen andre? Er det en slik udokumentert historie du vil at helsemyndigheter vil bygger sine anbefalinger på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...