Gå til innhold

SA eller fortsatt gravid?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Melder meg inn jeg også selvom jeg ikke vet om jeg fortsatt er gravid... Har termin 17. juni så er vel akk bikket uke 6. Startet med bødninger i går ettermidg og fortsatte i hele dag. Var hos legen for å måle HCG og må ta en my på mandag for å se om verdiene stiger eller synker. Noen som har tatt UL så tidlig som uke 5+ ? Legen sa i dag det var for tidlig til å se noe så eneste var å ta HCG prøve. Synes det er lenge å vente til neste onsdag/torsdag for da å se om verdiene stiger/synker..

Jeg er overnervøs nå for at jeg har hatt en SA...

Opplevde det samme med nr 3, men det var i uke 9, blødde kraftig og dro til legevakten. De sa det var en SA og ikke noe håp så skulle møte på Ullevål til utskrapning morningen etter. Under UL fikk jeg "sjokk" jenta levde og hadde det fantastisk. Legen der mente det måtte være tvillinger hvor den ene ikke klarte seg...

Tør ikke håpe på det nå, litt for godt til å være sant at man skal uvisst bli gravid med tvillinger 2 ganger og at begge ender med at den ene ikke klarer seg? Noen som har vært i samme situasjon? Blør nå på 2. dagen, er jevn blødning og noen slimtråer... Ennå ikke kommet noen "klumper" heldigvis.. Men det trenger det kanskje ikke heller?

Glad om noen svarer av erfaringer og hva utfallet eventuellt ble...

Klem fra litt overnervøs mor nå..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142439286-sa-eller-fortsatt-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Sist jeg mistet så blødde det som em mensblødning, mye og hadde skikkelig menssmerter.

Nå er jeg 6+ 6 og blør litt. På det meste en teskje kanskje,men ser litt rødt hver gang jeg har vært på do... Har hørt at hvis man ikke har smerter så er det sannsynligvis ufarlig. Men blir usikker da siden jeg innimellom har skikkelige tak i magen så jeg omtrent går ned i knestående... Har blitt sykemeldt for å ta det med ro. Snakket med moren min og hun hadde blødd masse da hun gikk med meg, grunnen var lavtliggende livmor... Så det kan være mange grunner til blødning... Jeg skal til ultralyd om to uker, fikk beskjed om at det var vanskelig å se noe særlig før i uke 7... Veit ikke om dette hjalp så veldig mye, men skal krysse fingrene for deg.

Gjest isimagen

Hei,

Jeg mistet i forrige uke. Da var jeg 6+1 uker på vei. Det hele opplevdes overhode ikke som jeg hadde forventet. Jeg blødde ett par dager som en vanlig menstruasjon, så to dager i helgen uten friskt blod, før jeg igjen begynte å blø og hadde milde magesmerter etter helgen. Jeg fikk hastetime til tidlig UL (maste litt og var heldig) samme dagen som jeg begynte å blø første gangen. Gyn så ingenting, verken positivt eller negativt altså. Han ville ta blodprøver før og etter helgen for å måle hCG for å få et ordentlig svar, og i tillegg fikk jeg time tirsdag uken etter for å ENTEN bekrefte spontanabort og se eller rester, ELLER se etter bankende hjerte.

Mildt sagt nervepirrende ventetid. Men mandag etter helgen begynte jeg altså å blø igjen, og det kom ut "klumper". Gyn kunne bekrefte SA på den andre UL timen, og jeg trengte ikke utskrapning.

Ønsker deg lykke til, og håper du ikke blir mer bekymret etter hva jeg skriver. Vil bare fortelle min historie, fordi en SA ikke nødvendigvis må innebære store blødninger og sterke magesmerter.

Håper den lille spiren din har det bare fint :)

• 2 uker senere...

Hadde selv en SA i august 6+4, nå er jeg 6+3 og har fått litt brun-rosa blod i trusa. Blir så nervøs for enda en SA. Var hos legen i dag og har fått sykemelding en uke. Denne gangen skal jeg ta det helt med ro og sove masse. Krysser fingrer og tær for oss! Dette SKAL sitte!! ;)

Lykke til, alle som en.

Det er så tøft å gå og vente, og bekymre seg. Har selv hatt to SAer, og har to friske barn. Venter nå nr tre, og håper på det beste.

Vil bare si at jeg forstår hvordan dere har det, og håper det går bra:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...