Gå til innhold

Hvorfor er det så utrolig vanskelig å få henne til å sovne på kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er 2,5 mnd. På dagen går det som regel greit å få henne til å sove for da kan jeg trille henne i vogna. Tar litt tid før hun sover men ligger da stort sett bare å kikker. Hun sover vel ca 3 ganger alt fra 3kvarter til et par 3 timer av gangen siste lur til seinest halv 7-7. Så når jeg prøver å legge henne kl halv 10 er hun bare lys våken! På dagen går hun sjelden mer enn ca 2,5t før hun blir trøtt. syns det er så vanskelig å begynne med noen rutiner, for hun klarer ikke sovne av seg selv.

Utrolig kjipt.. så det ender med nesten hver kveld at jeg må legge meg med henne. Da sover hun hos meg hele natten og jeg ammer henne bare videre for hvis jeg flytter henne våkner hun garantert.

Burde jeg bare vente til hun blir litt større med å styre med det? Ser alle dere som har babyer som er like gamle som legger seg tidlig og sovner greit og alt det der, mens her funker jo ingenting! Blir sprø...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte med legge rutiner når frøkna her var 2mnd. Begynte og legge hu 21,så trappet hu ned selv uke etter uke.. Nå er a 3mnd og legger seg kl 19.

Er nesten vi kan legge hu kl 18 men det blir for tidlig ennå. Prøvde det 1gang og da var det umulig og legge hu etter på..

Sliter hu ut mest mulig etter siste duppen rund 17. Ligger og leker og prater med a på lekematta til hu skal legge seg.

Skrevet

Har også lyst til å kunne legge henne til et fast tidspunkt, men hun "legger" seg liksom aldri! Hun sovner ikke av seg selv så da må jeg liksom legge meg med henne og amme. Som oftest våkner hun da hvis jeg går etter hun har sovnet. Noen ganger kan jeg gå med henne i softbagen til hun sovner, men sjelden. Dessuten våkner hun nesten hver gang etter jeg har satt henne ned.

Varierer om "leggingen" tar 1-2 timer så om jeg begynner kl 9 feks, så sover hun kanskje ikke før 11 likevel. Da la hun seg vel egentlig kl 11 da? Vanskelig dette....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...