Gå til innhold

Bleieskift om natten - når er det nødvendig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nattamming synes jeg er ok og hyggelig, men bleieskift? Blah! Ingenting gjør meg så nedstemt som¨å måtte styre med dette om natta (snuppa er så sterk og vrir seg som en ål selv i halvsøvne. På seksukerskontrollen klarte ikke legen å få på henne bleien etter han hadde sett på hoftene hennes... Når mor knapt står oppreist blir skiftet en litt slitsom kamp)

Jeg har lest at mange bare bytter bleier hvis det er bæsjebleie. Snuppa er 7 uker nå og leverer kun 1-2 bæsjebleier i døgnet, vanligvis på formiddagen. Det er jo en god regel å bare bytte hvis det er bæsjebleier om natten, men en full tissebleie er vel minst like irriterende som en bæsjebleie?

Klarer ikke å la vær å bytte bleie ved kl 6-ammingen selv om det ikke er bæsj i bleien. Da har hun jo hatt samme bleie siden kl 21-22 kvelden før! Er jeg bare tullete og skifter bleie unødvendig? Hva gjør dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa her legger seg i 21 tiden... og hvis det er bæsjebleie på natt så skiftes den selvfølgelig... å den er vanligvis veldig våt i 06 tiden som du sier... Det jeg begynte med var å skifte bleia hennes i 12 - halv ett tiden når jeg legger meg... (seine kvelder her) da er den tørr lengre... og ikke kliss klass på morran ;) Snuppa sover så tungt på den tiden så sover seg igjennom bleie skiftet... karnsje noe for dere?? prøv ut.. ;)

Skrevet

Det er jo en god løsning, men jeg legger meg vanligvis samtidig med snuppa siden hun våkner kl 08:00 hver morgen og nekter å sove mer før rundt kl 12:00. Da er det jo trilletur på mor, så hvis jeg skal få sovet noe som helst i løpet av døgnet så blir det gjerne å legge seg tidlig!

Skrevet

Her skiftes det bare ved bæsj, får da være måte på liksom :P Man skifter jo ikke på større babyer før etter 12 timers tid heller, når de sover natta gjennom uten mat f.eks. Bleiene blir tunge og våte ja, men har aldri opplevd problemer som utslett eller lign av den grunn!

Skrevet

Her leverer frøkna kun bærsje bleier på dagen.. Bare tisse bleier om natta. Så rundt 6-7 på morran må vi ned og bytte bleia (el så blir det vått i senga)

I natt var det faktisk den første bærsje bleia hu har laget,oppdaget ikke det før 4i natt (da var det litt for sent :( )

Skrevet

Mini legger seg ca kl 19, ammes igjen ca 24 og da sjekker jeg alltid bleia.

Hvis jeg skifter raskt FØR amming går det greit å sovne igjen etterpå, men hvis jeg glemmer meg og skifter bleie ETTER amming, våkner ungen mer og blir vanskeligere å legge...

Så hvis jeg glemmer det så blåser jeg noen ganger i det, selv om det da betyr samme bleie i 12timer,...

det er jo sikkert litt feil da, men jeg vasker godt om morgenen og ungen har ennå ikke hatt noe utslett, 5mnd.

Bæsjebleie = bytte selvfølgelig.

Skrevet

Hm, kanskje jeg rett og slett skal hoppe i det og se hva som skjer om jeg ikke bytter bleie hele natten (så fremt ikke bæsj)!

Takk for alle tilbakemeldinger :)

Skrevet

De bleiene vi har nå er ganske tørre, så jeg bytter bare ved bæsj. Men nå sover babyen min natta gjennom og det har hun gjort siden hun var 2 mnd.

Klart det er ikke noe behagelig å ligge med en stor tykk bleie full av tiss, men den er ikke "våt" liksom så det virker ikke som det irriterer tulla mi ihvertfall.

Men jeg holder med deg i å bytte bleien kl 6!

Skrevet

Her i huset har vi aldri skiftet ei nattbleie hvis det ikke er bæsj i den da. Dagens bleier har såpass god oppsugningevne at det har iallefall fungert her i huset. Eldste jenta på 16 mnd har ikke vært sår en enesete gang og sover godt i 12 timer uten skift (19-07). Men hvis ungen blir sår av det er det selvfølgelig nødvendig å skifte. Veldig forskjell på unger der.

Har heller ikke tenkt å skifte bleier på nestemann om natta hvis det bare er tiss. Er 5 dager på overtid i dag, så venter i spenning;)

Skrevet

Skifter kun ved bæsj, skjedde vel kun noen få ganger i løpet av de første ukene, eller dersom han hadde tisset seg ut, skjedd to ganger (er nå snart 4 mnd). Ha på passe stor bleie.

Skrevet

ps - nå sist kom bleien på i går kveld kl. 19.15 og av i morges kl. 09.15. Mini her plages ikke av tissevåt bleie, uansett hvor svr den er :-) Blir ikke sår heller. Antar din også sier ifra dersom bleien plager henne.

Skrevet

Jeg bytter heller ikke på natten! Men er så heldig at mannen min står opp for jobb i 6 hall 7 tiden! Da bruker han å ta opp gutten, bytte på han for så å legge ham på puppen for meg!

Dersom han ikke står opp så tidlig, byttes ikke bleien om gutten sovner igjen etter denne ammingen, men selvsagt derso vi står opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...