Gå til innhold

Hvorfor er det forskjellsbehandling i praksis mellom leger og sykepleiere\helsepersonell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er da sykepleiere. Jobber på sykehus, har jobbet på sykehjem. Begge mine arbeidsplasser har det vært kjempestreng mtp hygiene. Ingen øredobber, smykker, klokker.

Ingen parfyme.

Sokker i sko, det er viktig det. Og uniform i sin helhet, ingen nev av private klær.

Leger derimot: Går barføtt i skor.

Lukter kjempegodt, men det er da parfyme?!

Klokker, jo større jo bedre.

Ringer, øredobber, øreklips, smykker...

Lange negler, neglelakk

Egne klær i tillegg til uniform- den siste jeg jobbet med sist var en kvinnelig lege i tights, joggesko og så legefrakk utenpå (så uproff. ut- samtidig må jo vi IKKE skille oss ut, vi som er spl)

Kjenner at jeg koker. Legene kan operer småskader med løst hår, jeg som er sykepl, kan ikke skifte bleier på eldre uten at håret er satt opp i hale, ellers får jeg høre det!!

Er så lei at de skal få gjøre som de vil. Dette er i Stavanger. Helsesystemet er vel noen av de større i dette landet.

Jeg er absolutt ikke misunnelig på legene, men hvis de skal få lov, og de er jo mye nærmere pasientene enn det jeg er, hvorfor skal ikke da jeg!!

Skrevet

Ja, det kan du si..... har sett mye rart som leger har på seg jeg også. Iallefall turnusleger!

Selv arbeider jeg på legekontor, å der er vi ikke så strenge på utseende. Vi bruker både øredobber, ringer, sminke, smykker og klokker - alle som en.... Noen leger går i privatklær, mens andre bruker frakk. Vi som arbeider der er alt både helsesekretærer, sykepleiere og bioingeniører. Vi bruker de samme klærne, gjør de samme arbeidsoppgavene - men får selvfølgelig forskjellig lønn pga. utdannelsen. Vi går også barbeint i sko. Har også et par som er langhårete, å de setter ikke opp håret hver dag. Synes det er helt greit så lenge ingen blir støtt av utseende. Synes det er bedre med en parfymedusj enn sur svette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...