BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 Snakka med mamma paa tlf, og nevnte at jeg faar alle de UL jeg vil ha og vel saa det paa jobben.Da sa hun "er det sa lurt da?" og at de helst tar saa lite UL som mulig i Norge, fordi det ikke er saa bra for barnet, eller noe... Aldri hoert om! Noen som vet eller aner hva dette viser til?? (bor i Spania, btw, derfor vet jeg ikke selv)
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 Har vært skrevet en del i media om dette i det sist, at man ikke vet evt. sen konsekvenser av at vi i dag tar mer og mer, eller oftere og oftere UL i løpet av et svangerskap. Jeg har jobbet sammen med en lege som forsker på Rikshospitalet i dag, og han har skrevet en del artikler på dette. Ikke konkludert med noe men vil vel sette igang en debatt og en holdningsendring til dette.
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 Men apropo det, hvordan går det med deg??? Fikk du en liten blødning eller??? Har du fått UL og sett at alt er bra???? Klem
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. oktober 2010 Takk:) Ja jeg hadde en liten bloedning etter ei stund med "menssmerter" paa soendag. Holdt meg i ro frem til tirsdag og var paa Ul. Alt stod helt bra til! Alt var som det burde, og jeg har ikke hatt mer av det *bank i bordet*... Han sa det kunne vaere eksternt, f.eks en ny polypp paa livmormunnen, som jeg har hatt en gang foer og faatt fjerna. Men der og da ville han ikke begynne med noe spekulum og "grave" i tilfelle det ville gjoere vondt verre. Synd det ikke var noe hjertelyd enda da, men det skal jeg nok snart paa leting etter. Siden jeg jobber der jeg gjoer blir det jo massevis av UL, saa det mamma sa bekymra meg litt... Hvilke mulige konsekvenser kan det vaere snakk om da?
frøken og frøet ♥ Skrevet 15. oktober 2010 #5 Skrevet 15. oktober 2010 Hei dere Jeg er med i et prosjekt som foregår på Haukaland sykehus i Bergen om dagen, hvor de skal kartlegge fosterets vekst iløpet av hele svangerskapet. Det gjør de ved og ha 1 UL hver 4 uke fra og med uke 10 (som varer i ca en time per gang) Tror nok ikke de ville tillat denne studien om det kunne være skadelig Jeg er bare glad til som får så mange muligheter til og se nurket i magen min
sarahmor Skrevet 15. oktober 2010 #6 Skrevet 15. oktober 2010 Da jeg var på fødepoliklinikk sist fredag for undersøkelse fikk jeg en ekstra ul, det var min 5 ul. Lege sa da at jeg måtte bremse med ul videre for man forsker på om det kan være skadlig, de er ikke sikkre på det enda. Hun sa foreløpig har de funnet ut at gutter kan bli skjevhendte av for mange ul! Jeg er 21+5 og venter gutt men jeg vurderer sterkt å ta 3d ul også om 4-5 uker. Men har ikke like stort behov for å se til ham så mye nå som jeg kjenner han sparke hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå