Lillemy89 Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 jeg har bare hørt litt om disse kapslene. så jeg lurte på om noen har noen erfaring med disse ? # hva de hjelper for ? #når man kan starte å ta de ?
mama&mini Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 De hjelper til modningprosessen! Man kan ta pillene ca 2 mnd för termin, og drikke teen ca 3 uker för termin.. Det hjelper også til å stramme musklene i livmoren etter födsel. Jeg har brukt både piller, og nå te! Ble moden med 1 cm ca 3 uker för termin.. men har gått med 2 cm en uke nå, og sitter fast i latensfasen. Vet ikke om det har noe med pillene å gjöre, men kanskje...
spirenrfire Skrevet 15. oktober 2010 #3 Skrevet 15. oktober 2010 Det sies at man får mere kynnere og livmoren blir sterkere og fødselen skal gå lettere..+at det er bra for livmoren etter fødseln. hvorvidt dette stemmer eller ikke er jeg usikker på..jeg brukte kun kapslene på begge svagerskapene mine og skal ta de denne gangen også jeg gikk 5 og 9 dager over terminene,men fødslene varte i henholdsvis 4,5 time på nr 1 og 2,5 time på nr 2 fra 1.rie,så det var to raske og heftige fødsler...
tine0810 Skrevet 15. oktober 2010 #4 Skrevet 15. oktober 2010 jeg har kjøpt te, men ikke kommet igang med drikkingen enda....men har planer:-) Damen på helsekost anbefalte den sterkt.
Siliana Skrevet 15. oktober 2010 #5 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg begynnte med kapslene i uke 38, har ikke merket noe annet enn mye mere kynnere. Føler magen min er konstant stram og det er ganske irriterendes... Men får håpe de hjelper med en enklere fødsel ) Lykke til
Anne Grete lykkelig 3barnsmor Skrevet 15. oktober 2010 #6 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg tok dette forrige svangerskap da jeg hørte at de skulle være bra for å unngå revning. Jeg kommer ALDRI til å ta de denne gang. De ga meg så sinnsykt mye kynnere at det var grusomt. 5-6 uker før babyen kom hadde jeg vonde kynnere med 5 min mellomrom i 3-4 timer så en times opphold før det var igang igjen. Sånn holdt det på hver eneste dag de siste 5-6 ukene. Utrolig utmattende. Hjalp meg ikke mot revning heller, måtte sy 1 1/2 time etter fødselen. Jeg leste først i etterkant av fødselen at de kunne gi mye kynnere. Hadde jeg visst dette, hadde jeg jo slutta med de med en gang! Så med andre ord så anbefaler jeg de ikke.
mamme te snart 3 Skrevet 15. oktober 2010 #7 Skrevet 15. oktober 2010 Eg har begynnt på kapslane.. å som dei fleste seier her så får enn sjukt med kynnara.. mine kjem om natta som mens smerte.. trur eg tar ein pause frå dei.. for å sova om natto
Margarita -- Skrevet 15. oktober 2010 #8 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg har motsatt erfaring, hadde sinnsykt mye kynnere til jeg startetmed kapslene i uke 30 (som ble anbefalt til meg). Nå har jeg mye mindre kynnere, og har det egentlig mye bedre!
tine0810 Skrevet 15. oktober 2010 #9 Skrevet 15. oktober 2010 uff, nå ble jeg i tvil om jeg skal ta teen....andre med negative erfaringer? eller positive....?
Lillemy89 Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #10 Skrevet 15. oktober 2010 tusen takk for mange svar da får jeg å til innkjøp av kapslene i morgen . men er det forskjell i merkene ? eventuelt et spesielt merke dere anbefaler ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå