Venter tvillinger Januar13 Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 Snuppelura her på 3mnd vil ikke ha MME.. Har ammet hu fullt men merker nå at melka her hos meg begynner og avta litt Har prøvd NAN og Collet her.. Hu vil ikke ha noe av det. Riktig nok bare prøvd Collet èn gang her men.. Spytter det ut igjen.. Svelger det ikke ned,sammler opp i munn og spytter det tilbale til meg...
2010 Mammaen Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 Du kan prøve å venne henne til det med å pumpe deg og blande sammen med mm. Så blander du mer og mer mme og mindre og mindre mm. Tilsutt er det bare mme. Lykke til :-)
Gjest JuniGull2010 Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 Fortsett å amme og amme og amme, så øker du forhåpentligvis mengden. Hvis du ønsker å amme da... http://ammehjelpen.no/artikkel/7/Lite-melk
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. oktober 2010 Hadde man bare klart og pumpe seg selv så :S Får bare ut noen dråper... Aldri klart og pumpe meg.. Ikke en gang da jeg hadde masse melk...
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2010 Å ja,vil jo amme så lenge som mulig her.. Blir så lei meg her *snufs*
bitthen Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 Du har pumpe ja? Lei en elektrisk en. Jeg pumper noen skvetter til sykehuset i tillegg til at jeg ammer mini. Av og til er det slik at jeg pumper en god del uten at det kommer noe særlig. Om jeg ikke gir opp, kan det plutselig komme masse! Anbefaler deg helt klart å prøve å få det til. Det er en helt annen smak når man blaner enn bare av mme Jeg har av og til litt lite til "kveldsmaten". Da får han enten pumpet mm eller en liten cocktail av mm og mme.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 14. oktober 2010 Har pumpe her ja.. Står godt i skapet på kjøkkenet den gitt.. Ga opp det der jeg siden jeg nesten ikke finn ut noe
Gjest JuniGull2010 Skrevet 14. oktober 2010 #8 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg har erfart det Bitthen sier. Jeg sliter nemlig med pumpa selv. Jeg har den manuelle pumpa fra Avent. Jeg har normalt en rask utdrivningsrefleks, men når jeg pumper får jeg det bare ikke til! Jeg må masere brystvortene litt, så får jeg ut litt, så må jeg masere litt til og plutselig når jeg ikke tror jeg får ut mer, så kommer den strålen liksom!! Hvis du ikke liker å ta direkte på brystene dine, så bruk en klut. Kan sende deg en link på dette og jeg! :-) http://ammehjelpen.no/artikkel/11/Utdrivningsrefleksen
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 14. oktober 2010 Tok frem pumpa her og og pumpet meg i 15min ca og fått ut ca 60ml.. Bruker en nesespray for tettemelkeganger nå.. Men ble overasket hvor mye jeg fikk ut nå.. Virker ikke som at jeg hadde noe spes med melk når jeg ammer frøkna. Hu blir så fort ferdig,gjort på noen få min... Vet ikke hva som er normalt eller ikke og få ut jeg men...
Gjest JuniGull2010 Skrevet 14. oktober 2010 #10 Skrevet 14. oktober 2010 Hvis hun legger på seg og ikke viser spesielle tegn til sult, så har du sikkert helt bra med melk. Dette sjekker du på helsestasjonen. Min sluker i seg melka og har aldri brukt mer enn 10 minutter når han ammer! Jeg får ofte ikke ut mer enn 60 ml, men plutselig får jeg ut 120 liksom.. Ja, ja.. Fyll opp fryseren med små mengder, så blir det mye til sammen! Lykke til! :-)
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #11 Skrevet 14. oktober 2010 Får begynne og gå ned på HS en gang i uka og skjekke vekta hennes. Synes hu blir litt for fort ferdig når ammer a... Mren da virker det da som at jeg fortsatt har nok i jura mine da Hva lagrer du melka di i?? Og hvordan skal jeg lage denne MME blandingen med ME? Snakk om og være helt blank på ting a
Vimse + gullene Skrevet 14. oktober 2010 #12 Skrevet 14. oktober 2010 Hvis du får det til, er et triks å pumpe det ene brystet mens barnet drikker av det andre. Da stimuleres utdrivningsrefleksen automatisk. Men kan være litt vanskelig med manuellpumpe, baby og kun 2 hender da! Ellers er Avent VIA- koppene veldig fine å fryse melk i. De er forhåndssterilisert, og kan kobles på flaskesmokk direkte. Kan også brukes til å fryse babymat på sikt tenker jeg:) lykke til
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #13 Skrevet 14. oktober 2010 Sku vært blekksprut Hvor får man kjøpt disse koppene a?? Noen nett sider som har det f.eks??
2010 Mammaen Skrevet 14. oktober 2010 #14 Skrevet 14. oktober 2010 Når du skal blande mme og mm lager du bare mme etter oppskriften og heller oppi mm og rister litt. Du kan jo prøve med 50/50 blanding først For å se om det funker. Hvis du vil fryse mm kan du bruke aventbegre eller Medela fryseposer for morsmelk. Disse fåes kjøpt på apotek.
2010 Mammaen Skrevet 14. oktober 2010 #15 Skrevet 14. oktober 2010 Min lille gutt spiser også fort. Noen ganger er 5 minutter nok og det er ikke alltid han spiser "tomt" da. Han er bare veldig rask. Det trenger derfor bety at du har lite melk hvis babyen er fort ferdig.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #16 Skrevet 14. oktober 2010 Tusen takk for svar jenter
Løvinna30 Skrevet 14. oktober 2010 #17 Skrevet 14. oktober 2010 hva med Småfolk/ Baby Semp, og HIPP?? Min spytter ut hippen... og vil helst ha babysemp... :-)
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #18 Skrevet 15. oktober 2010 Kjipt at det ikke finnes mindre pakker.. Kjøpe så store pakker også vil hu ikke ha det :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå