Seriøst Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 Hvor lenge må dere gå før en eventuell igangsetting? Jeg skal på overtidskontroll når jeg er ti dager over termindato, og jordmora mi meinte at jeg burde bli vurdert igangsatt da. Og det mener jo absolutt jeg også, men har ikke trua på at det går den veien... Er det fortsatt slik at sykehusene venter 14-15 dager?? Jeg er veldig spent på hvor "vanskelige" de er på det feltet der, og føler at ti dager er lenge nok. Håper inderlig at trollet i magen har tenkt å komme ut frivillig i løpet av helga, så jeg slipper denne problemstillinga...
Tilde mai -09 + spire okt -10 Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 Kommer helt an p hvilket sykehus du skal føde på. Jeg fødte på Ahus sist 13 dager på overtid. Skulle på overtidskontroll dagen etter, så flaks med den. Denne gangen skal jeg føde på Gjøvik, er nå 4 dager på overtid og har fått time til overtidskontroll på mandag 8 dager over, der setter de igang senest 11 dager over. Så kommer helt ann på rutinene på sykekuset.
Seriøst Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg skjønner at det er ulik praksis fra sykehus til sykehus, og bare det er jo egentlig ikke til å forstå... Jeg fikk forståelse for at de sjekket modning og slikt på denne overtidskontrollen, også tok de det derfra. Da fikk jo jeg følelsen av at de faktisk kunne la være å sette i gang den dagen, for så å vente ytterligere flere dager. Jeg aksepterer bare ikke å gå lenger enn de 10 dagene, og har tungtveiende grunner for det også. Men jeg liker ikke å måtte "krangle" med legene, og med hormonene så kan det jo enten bli tårefylt eller et sinnautbrudd
Puppen og lillemor Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 jeg er i dag 3 dager på overtid. Var på kontroll på sykehuset (Rikshospitalet) på termindato (grunnet lite fostervann osv), og fikk da beskjed av legen om at jeg skulle ta kontakt etter en uke for en vurdering hvis ingenting hadde skjedd før den tid. Så jeg tolket det som at de da vil vurdere hvorvidt de skal sette meg igang, eller hvor lenge jeg eventuelt skal gå.. Håper håper håper at det skjer noe før det.. eller at de i hvert fall bestemmer seg for å sette meg i gang i begynnelsen av neste uke - for jeg er drit lei og dødssliten!! Vanvittig kjedelig å bare være hjemme hele dagen!
Seriøst Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2010 En uke syns jeg er maks av det man skal gå over termindato, så håper du slipper gå lenger enn det!! Satser jo på at fødselen starter i løpet av helgen for oss alle Det er kjedelig å gå hjemme nå ja, er ikke så mye jeg orker heller! Og om kveldene og nettene blir jeg liggende å tenke/grue meg for fødsel... Skal være så glad når det er overstått!!!
Mia71 Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 Melder meg på her, jeg. 4 dager på overtid og skal på kontroll på sykehuset imorgen. Spent, men pessimistisk siden jeg vet de holder igjen i 14 dager før de setter igang dersom ikke det er medisinske grunner for annet. Fysisk form er super, men seff er det tungt og spesielt er jeg trøtt for jeg får ikke sove. Spent, ja. Krysser fingre for oss alle om at ting skjer i helga!!
Necky Skrevet 15. oktober 2010 #7 Skrevet 15. oktober 2010 Ja, her venter de til 14 dager over termin! Jeg bor i Telemark og er idag 8 dager over termin og fått time for overtidsvurdering neste onsdag og da er jeg 13 dager over termin, tidligare gick icke og få trots att jordmor min försökte! Är så lei av mig og vil icke vente til dess men må...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå