Gå til innhold

Hadde dere latt en baby gråte seg i søvn når han er 9 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det, både for hans og min del (jeg har veldig lav toleranse for hylingen, MÅ bare gjør noe for å få det til å slutte).

Dvs, sannhet med modifikasjon: vi hadde en periode der gutten hylte fra seg hver kveld i ca. 30 minutter og var helt utrøstelig, uansett hva vi gjorde. Da satt en av oss seg ved siden av sengen og ble med han til han sovnet, plukket han hvis han fikk helt panikk, la han tilbake, plukket igjen, osv... Det varte i ca. 3-4 uker, og sluttet like brått som det begynte. Vi skjønte aldri hvorfor det ble slik, og etterpå har det stort sett gått fint å legge han om kvelden.

Jeg forstår at du stresser fordi du skal tilbake i jobb. Det er kanskje vanskelig for oss som var hjemme lenge å se for seg hvor vanskelig det er å få en rutine på plass som er jobbvennlig nok. Hva med at far (hvis han er i permisjon) legger seg på en madrass ved siden av babysengen i en overgangsperiode? Evt. la han gråte, men vis at du er der, sett deg ved siden og les i et blad inntil han sovner (prøv i hvert fall). Få på plass en god leggerutine med bok og kos så han har noe å se frem til.

Jeg tror kanskje ikke dere får det på plass ila 1 uke, men gradvis burde det løse seg. Stakkars gutt forstår jo ikke at fra nå av skal mamma på jobb og trenger søvn!

Lykke til!

Skrevet

Ville aldri latt en baby gråte seg i søvn!!! Driver på å prøve å få min til å sove gjennom natta men aldri om han skal ligge å gråte og oppleve at ingen kommer å trøster han!! Får helt vondt av de stakkar babyene jeg... :-( og seriøst tjore ungen fast i senga og la de ligge dern å hyle til de er så utslitt at de ikke orker mer??? Det er noe av det verste jeg har hørt i denne sammenhengen...

Skrevet

Bruker ungen din smokk?

Kan det være at han våkner fordi han mister smokken?

Fyll senga full med masse smokker, så han alltid finner en smokk. Og neste gang han våkner, ikke putt smokken i munnen hans, men i hånda hans. Da lærer han at han selv må finne smokk og putte i munnen... På det viset så våknet i hvert fall mitt barn noe mindre... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...