Gå til innhold

Idag har jeg termin og venter på fødsel!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lykke til! Sender deg alle gode ønsker, og håper du får en grei fødsel så du har energi igjen etterpå. Kan jo bli litt travelt med en 2-åring og en 3-åring fra før.

Hjemmefødsel er flott, men det kan være viktig å tenke på at da må du selv sette begrensningen på besøk. Visitt-tid kan være en god idé, likeså å ha noen nære som er tilstede og hjelper deg litt.

Og gjester kan jo hjelpe til litt. Er du redd de ikke skjønner det av seg selv, så heng opp en lapp med "besøksregler". Det høres litt strikt ut, og jeg mener det egentlig ikke helt sånn, men jeg håper du skjønner hva jeg mener. Jeg har gjort meg noen erfaringer med dette, man har jo så lyst til å vise frem vidunderet sitt, og det er lett å gape over mer enn man egentlig burde de første dagene.

Viktig for deg og barnet at du ikke sliter deg ut på å varte opp gjester mens du er barselkvinne:).

Igjen, alle gode ønsker for fødselen, deg og babyen!

Signerer nellens innlegg, og sender deg mange gode ønsker!!! Bare KOZ deg de første dagene etter fødselen, og forvent at enten mannen din, eller de besøkende selv ordner opp i alt!

(Hos oss kom de første gjestene 20 minutter etter at fødselen var overstått, og de hadde med seg kaker, kaffe, mat og alt mulig, ordnet med servering til meg og de andre besøkende som kom utover ettermiddagen og kvelden, tok oppvasken, ryddet, styrte og organiserte! Jeg bare koste meg i senga med babyen og storebror, og tok i mot gratulasjoner, gaver og beundring! Hehe!)

Lykke til! Håper du får en fantastisk hjemmefødsel, og at alt går som du hadde planlagt! Vi hører gjerne fra deg når alt er overstått, og du har kommet ordentlig til hektene igjen!

Klem!

Så deilig å endelig komme til termin. Håper du får eller har hatt en himmelsk hjemmefødsel, og at alt er bra med dere :) Ellers ønsker jeg dere alle lykke glede, og kjærlighet videre!

Signerer begge de over her og nå er tiden inne for å bli dullet med. Og ja, vi vil gjerne høre historien din når du er klar for det :) Vi gleder oss!

deter ikke relevant for oss som ikke har familie. Her ble det KS etter 26 timer mer rier. men det ble et fantastisk KS!!!! :) jeg var livredd sykehus men er kurert:)

Hittil ikke hatt besøk.rett og slett pga ikke familie og langt unna venner.

kom hjem døgn etter Ks og er i toppform faktisk. Sambo på første dag på jobb i natt og var alene med 3 stk på dagen idag ( ikke 1 uke en gang etter ks) da han sov før nattevakt. det gikk kjempefint. overgangen med 2 tette 12 mnd i mellom , sist var et hav av forskjell fra å få 3 barn. merker ikke store overgangen nå.

Er nok ingen som duller med meg hehe det får jeg klare selv :) men fy søren for et mirakel det er å få barn!!! nå bare koser vi oss. det er så fantastisk å bli kjent med et lite menneske

• 2 uker senere...

Hei apr07, apr 08 og okt 10 mamma!

Har visst vært litt treg med å svare på innlegget ditt, men gratulerer så mye med det babyen din, og med kurert sykehusskrekk. Det er jo to ting på en gang, ikke verst!

Jeg er litt spent på historien din, hvis det er lov til å spørre om den.

Du har jo opplevd noe som mange av oss blir spurt om og lurer på når vi planlegger hjemmefødsel. Så vidt jeg forstår startet du hjemme, men ble overført til sykehus og endte med keisersnitt? Hvis du kunne tenke deg å fortelle litt, er jeg interessert i å høre!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...