Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 Noen som vet? vi har eget bad til baby(7 mnd), men hun er nesten vokst ut av det og jeg tenkte å begynne å bade henne i boblebadet vårt UTEN boblene på selvsagt...MEN så sier venninna mi at hu ville aldri gjort det pga bakterier og slikt(kan få urinveisnfeksjon, som forresten min har hatt, men ikke pga boblebad da..)... er det virkelig slikt?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 Så lenge man renser boblebadet slik det skal så ser ikke jeg problemet med å bade en baby i det.. Vi har badekar med boblefunksjon, og har brukt det til bading fra babyen var så stor at han kunne sitte selv..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 Det er på grunn av alle disse hullene som boblene kommer ut av. Det er der disse potensielt farlige bakteriene sitter. Man må ikke ha selve boblingen på for at de kommer ut i vannet. Du bør nok heller investere i en badebalje til babyen, som du så kan sette oppi boblebadet om du vil.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 På alle badestedene jeg har vært har de anbefalt at barn under 3 år ikke bader i boblebadene pga. bakteriene som er der, med eller uten bobler. Min sønn er snart 4 år, vi har bare dusj. Men han elsker fortsatt og sitte i badebaljen sin. Det er en slik lang og romslig balje, men som får plass i dusjen. Kan ikke barnet fortsette og bade i en slik?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 Ja, jeg har hørt at det er pga. bakterier i dysene. Men jeg vet ikke hvor "farlig" dette er da, om risikoen er liten så ville jeg kanskje tatt sjansen, sprøytet litt antibakterielt vaskemiddel på dysene først, og vasket og spylt de godt. Det er sikkert lurt å spyle dysene (og så godt inn i de som du kan) med iskaldt vann etter bruk, bakterier formerer seg jo ikke like godt i kulde og kaldt vann som i varmt/lunkent vann.
Bustehue Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 Vi bader i boblebad, med boblene på også. Gutten synes det er moro. Har aldri hørt om at det kan være skadelig. Rart hvor farlig verden plutselig blir når man får barn. :-)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #7 Skrevet 14. oktober 2010 Her står vel det meste om hvorfor, og også hva som må til for å klare å rense et boblebad forsvarlig. Folk har faktisk mistet livet grunnet bakterier de har fått fra eget boblebad. http://www.ifi.no/main.jsp?content=/doc/Nyheter/2009/2009_07/Boblebad_legionella.htm Folkehelseinstituttet kjenner tilfeller fra Norge der boblebad har forårsaket legionærsykdom og retter en advarsel mot skjulte røropplegg for vann og luft i slike kar: det er nødvendig å være nøye med utforming, vedlikehold og rengjøring av rørledninger, og det kreves regelmessig desinfisering og vannbehandling for å begrense risikoen for legionellasmitte.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #8 Skrevet 14. oktober 2010 Hærregud så farlig alt skal være...Jeg badet mine i boblebadet fra de var 3-4 mnd. Både med og uten bobler! Man renser jo badekaret og vi hadde i tillegg et selvrensende. Jentene mine elsket det og de er friske og raske;)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #9 Skrevet 14. oktober 2010 Vi har da vært oppi boblekaret med barna fra de har vært helt nyfødt.... Sittet med de godt inntil brystet og mye vann. Ikke bobler den første tiden, men de har ikke vært mange månedene før vi har hatt på bobler i bunnen. De andre barna synes det er så gøy. Da får den vi holder ikke så mye bobler på seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå