Gå til innhold

Dere som har gått på Albyl-E, i hvilken uke sluttet du?

Håpet ble virkelighet!

Anbefalte innlegg

Jeg ble litt nysgjerrig på dette da jeg ser at noen bruker det de første 12 ukene, mens andre bruker de lenger. Jeg har fått beskjed om å bruke det de første 12 ukene selv om det ikke er funnet noe spesielt på mine blodprøver. Jeg sluttet i uke 12 sist og mistet så i uke 15, uten at jeg vet grunnen til den MA`en

Lurer på om jeg skal ta de lenger i dette svangerskapet uansett hva gyn mener, dersom det ikke er skadelig med 75mg per dag, just in case. Hva tror dere?

Fortsetter under...

Uke 20 på deg ja, stusser litt på at det er så forskjellig fra person til person. Har nok tabletter til å fortsette og så lenge det ikke er skadelig i de små mengdene vi tar fortsetter jeg nok utover første trimester jeg også. Føles godt at man gjør noe forskjellig enn de siste gangene.

Ser at det går fint med deg så lang, SÅ bra! Deilig å komme seg over 13 uker da, snart tosifret jeg også, nedtelling til neste UL 26/10!

Jeg fikk beskjed av min gynekolog om å bruke Albyl-E 75 mg t.o.m. uke 36. Jeg hadde aldri utredning, så all min medisin, både Crinone og Albyl-E, ble gitt just in case. Du må nesten ta valget alene, jeg vil ikke anbefale deg noe, men det er kjipt å sitte igjen med følelsen "hva om" etterpå... Hvis du føler at medisinstoppen kan ha noe å si for hvordan det forrige svangerskapet endte, så synes jeg at du skal tvinge legen din til å gi deg resept på Albyl-E til du føler deg trygg. Herlig å lese at alt er som det skal med deg enda! :)

kan du ikke snakke litt med legen din å høre hva han/hun sier? Nevne at du har hørt om flere som har holdt på lenger?

Det er deilig å passere 13 uker, men forsatt nervøs! Og formen er ikke tilbake, men den kommer får jeg håpe.

Litt over en uke igjen! lykke til:)

Jeg fikk såvidt nevnt dette til gynekologen min på sist besøk, hun sa vi kunne se nærmere på det etterhvert. Har resept på 100 tabletter til + de jeg har "til overs" fra sist forsøk, så jeg trenger ikke ny resept foreløpig hvertfall! Vi får se, tror ikke jeg stopper brått etter 12 uker hvertfall.

Håper jo alt er bra ennå, har litt knip i magen idag og da starter jo de vanskelige tankene som vanlig, men jeg får være optimistisk frem til neste Ul som er neste tirsdag.

Annonse

• 1 måned senere...

Da fortsetter jeg nok en stund til om ikke gynekologen min av en eller annen grunn insisterer på at jeg slutter da, får vel høre på henne også!? Er 14+3 idag og tar fortsatt albyl-E hver dag, selv om nervene ligger i helspenn føles det hvertfall greit å gjøre noe anderledes enn sist gang.

Takk for alle svar, føles så godt å ha ekspertisen her inne i ryggen!

:o)

Jeg gikk på Pregnyl til uke 13 og Albyl e til uke 19, da syntes jeg at jeg fikk litt astma tendenser så jeg sluttet. (Det kan være en bivirkning av å bruke albyl e)

Jeg er nå i uke 36 og alt ser fint ut. Etter en SA og MA begynner jeg å tro at dette skal gå bra :-)

Lykke til for dere alle :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...