Dolcemami*stolt mamma* Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 Noen som har gått til innkjøp av ammetelt eller har tenkt og kjøpe det? Jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe et sånt da vi kommer til å være mye i hjemlandet til mannen min og de har et veldig konservativt syn på amming. Ser for meg at å gå på rommet eller andre steder for å amme blir slitsomt og stusselig i lengden.
Novadona Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 Sikkert bra. Jeg synes det er en naturlig ting å amme, men er for å sette seg litt til side og ikke sitte i glaninga!. Jeg kommer personlig ikke til å bruke noe ammetelt, litt kavete og litt "fønny"
Dolcemami*stolt mamma* Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2010 Ja, jeg syntes også det er en naturlig ting å amme, men der mannen min kommer fra er det ikke naturlig å amme foran svigerfedre og andre menn. Jeg syntes det er greit og respektere det, men med et ammetelt ser de jo ingenting så det må vel være greit og bruke det. Kjedelig å sitte på rommet hver gang jeg skal amme.
laroos Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Kunne ikke falle meg inn å anskaffe noe sånt. Synes det ser ut som noe herk, og det blir for pinlig for meg. Men når det er sagt, så sitter jeg ikke og ammer foran svigerfar eller faren min heller, da. Likte i grunnen å trekke meg litt tilbake forrige gang. På kafé og sånt med andre damer var det imidlertid greit - vi satte oss alltid sånn til at vi var litt utenfor 'allfarvei' for alle andre gjester. Har aldri følt for å 'flashe' i offentlighet - men med goide ammetopper, så er det jo meget minimalt hva andre evt ser også, da. Har forøvrig aldri opplevd å se ammende mødre 'på utstilling' offentlig heller, så skjønner ikke helt at det skal være noe problem. Skjønner imidlertid at et sånt telt kan være ok i litt mer konservative land.
imami Skrevet 14. oktober 2010 #5 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg sydde et selv jeg. Det var kjempelett, det er jo bare en firkant :-) Brukte en spile som er ment for korsett øverst, for å få det til å stå ut. Ble kjempefint, og jeg er ikke noen sy-ekspert. Jeg brukte det heller ikke til vanlig her hjemme i Norge, men syntes det var veldig fint å ha da vi skulle på ferie til mer konservative land. På ferie er det ikke alltid så lett å trekke seg tilbake heller, f.eks hvis man er på restaurant. Ikke så kult å sitte på do og amme!
togutter-08og10 Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 Aldri hørt om. Hvordan ser et slikt ut? Jeg syns jo ideen din er fin om å respektere din manns families syn på amming, men jeg tror jeg heller hadde satt meg et annet sted..
Dolcemami*stolt mamma* Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 14. oktober 2010 Hadde aldri hørt om det jeg heller før jeg leste denne artikkelen: http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article614203.ece Tenkte kanskje det ville være praktisk der nede og på fly osv, men kanskje lettere og gå på rommet i stedet. Kanskje bedre for babyen også så hun får ro når hun skal spise..
RampeguttFårLSøster*HØYGRAVID* Skrevet 15. oktober 2010 #8 Skrevet 15. oktober 2010 Heisann! jeg er en person som er for å ha VALGmuligheter jeg, og synes derfor ammetelt er en kjempegod ide`, nettopp fordi det gir folk valgfrihet. Noen synes det er greit å amme offentlig, andre ikke. Da er det fint at man har slike hjelpemidler, til å forenkle hverdagens utfordringer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå