Gå til innhold

Noen som bruker krem mot strekkmerker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naar begynner man med det? Fikk i gave av svigerinna mi, som er farmasoeyt, men er bare i 7.sv.uke. Er det teit aa begynne allerede med det? Flere her som har formeninger om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bruker det, og startet ganske tidlig ( husker ikke hvilken uke )

men er ikke så ofte jeg husker å smøre meg da:P

bare bra å begynne å smøre seg nå. jo før jo bedre:) gjør jo huden bare mer smidigere og mjukere..

Skrevet

er kremen for å forhindre strekkmerker, eller bleke/minke de?

eg hadde en krem (kjøpt i spania) som skulle minke på d allerede eksisterende strekkmerkene. fikk beskjed med legen om å ikke bruke den mens eg var gravid.

dessuten er strekkmerker noe man ikke kan hindre med kremer. eg smurte meg mye og ofte da eg gikk med dattera mi. Har strekkmerker på pupper, mage, rompe, lår, og korsrygg.

la på meg 22 kg når eg gikk med ho.

strekkmerker oppstår jo fordi huden utvider/strekker seg fortere enn huden klarer å følge med.

strekkmerkene i korsryggen fikk eg i en alder av 12 år, fordi kroppen min strakte seg mye i løpet av en kort periode.

Skrevet

Det er forebyggende krem ja, ment for aa brukes i graviditeten. Ogsaa kjoept her i Spania ;) Det kan da i allefall ikke gi MER strekkmerker, saa jeg har troen paa at NOE vil det hjelpe.

Skrevet

hei jenter:)

må nok skuffe dere for dere kan smøre dere til dere blir blå:P uten at det hjelper mot strekkmerkene,strekkmerker er hormonelt så har ingenting å si om man smører seg eller ikke,så er litt dumt at det faktisk finnes slike kremer på markedet når de da i det hele tatt ikke funker på noe annen måte enn en vanlig hud lotion. men kan jo uansett ikke skade å smøre seg godt hver dag,bra for huden uansett:)

så vi må nok leve me de strekkmerker vi får:):)

men er jo vell verdt det<3

Skrevet

Jeg smurte meg ikke i det hele tatt da jeg var gravid, og fikk kanskje 2 ministrekkmerker, men har også hørt det er hormonelt ja! Ei på babysvømminga sier hun hadde strekkmerker fra nakke til tær da hun var gravid med førstemann (han er 12 år nå), mens med hun som nå er snart 1 år så fikk hun ikke et eneste!

Skrevet

når hun fikk nr 2 vil eg tro at huden allerede var strekt etter førstemann, så at hun ikke fikk flere strekkmerker er ikke så rart.

strekkmerker er jo kommet for å bli.

Skrevet

den eg fikk kjøpt i spania, som legen min her i norge anbefalte, heter ANTI-ÈSTRIA.

den skulle vist være veldig bra for å minske på strekkmerkene. men fikk beskjed med legen at d ikke var så smart å bruke mens man var gravid.

Skrevet

faktisk så svinner strekkmerker med årene,veit flere venninner som det ikke vises på lengre. Så kan variere ifra svangerskap til svangerskap,å det er pga hormonone. Men håper ikke jeg får alt for mange av de,veit ei som hadde tjukt over hele magen å de var skikkelie røde,fødte for snart 2 år siden å nå kan man ik se de nesten:):)

Skrevet

det er både hormoner og genetiske betingelser som avgjør om man er disponert for strekkmerker. Har man en sprø hudtype er man lettere utsatt enn de som har veldig elastisk hud.

Jeg tror heller ikke man kan forhindre strekkmerker med en krem om man er disponert for det, men jeg tror hvertfall at det ikke gjør noe skade å bruke det, og at man minsker sjansen for å sprekke dersom huden er fuktig, og ikke tørr.

Så jeg smører meg :) men bruker ikke en spesiell krem, bare en lotion jeg liker eller babyolje etter dusj.

Skrevet

Tror ikke de typiske kremene ment for strekmerker virker..

Huden blir strek mer en normal om man bare skulle legget på seg når man er gravid :P

Det som faktisk kan hjelpe er en vanlig billig bodylotion, fordi noe som sier seg selv at huden har letter for å sprekke når den er tørr.. Rådet jeg fikk av min jordmor..

Smør hvertfall etter en dusj, huden tørker fort ut etter det, pass på at den aldri blir ordentlig uttørra..

Selv om noen får strekmerker likevel mot alle odds, vil det ikke si ting er uten virkning fordiom.

Eller babyolje som hu over sier :))

Jeg fikk litt på sidene og litt på låra oppe, men de syns bare hvis jeg strekker i huden, så jeg fint kan bruke bikini om sommeren.. De blekner en del med tiden å :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...