Gå til innhold

dere som legger babyene i 19-20 tiden, hvor mye sover de på dagen og hvor gamle er de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en baby på 2 mnd, er vel tidlig å begynne med rutiner nå?foreløpig legger han seg når vi legger oss, og sover 6-7 timer i strekk, og så videre 3-4 timer, så står ikke opp før rundt 12, skal ikke klage, veldig heldig. lurer allikevel på når man etterhvert kan legge de tidligere, om de sover lite i løpet av dagen ,står opp tidlig osv? hørte det er vanlig å prøve innføre rutiner rundt 3 mnd. regulerer de dette av seg selv eller må man gjøre noe for å påvirke søvnmønsteret, altså prøve holde de mer våkne på dagtid osv?hvordan man gjør det vet ikke jeg, da vi er mye ute med vogn på dagen og da sover han alltid. takker for tips:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi har fra 6 ukers alder sovet natten igjennom. vi har hatt rutiner fra dag 1. nå er hun MME barn, man kan vel egentlig ikke sammenligne de og barn som ammes.

Her har vi hatt faste tidspunkt for mating hele veien. søvnen har vi justert litt selv. Når sant skal sies så er hun egentlig et barn som er veldig enkel å ha med å gjøre så det har nok mye å si. la henne tidligere å tidligere rundt 2mnds alder når hun var 3mnd så var hun i seng kl 20. nå er hun 9mnd å sover fra 18.30 til 09.30 hærlig og så sover hun minst 3-4 timer om dagen. et realt dovendyr om jeg må si d selv.

Skrevet

Legger seg 19.30, sover til kl 5, får mat så sover han til rundt 7.30. Sover 3-4 timer om dagen.

Skrevet

Mini er flaskebarn så han har hatt rutiner siden han var rundt 6 uker. Hvor mye han skjønte av dette er jo litt diskutabelt.

Nå er han 6mnd og legger seg 1900-1930. Begynte å legge han tidligere og tidligere etterhvert og da han startet med fast føde la han seg 2000. Nå sover han som sagt fra 1900-1930 til 0700 -0800 ca.

På dagen sover han en liten dupp på 20-30min mellom kl 9 og 11 , og 20-30min mellom 13-14. Så en liten dupp på 30-45min mellom 16-18:)

Når vi er ute på lang tur og triller i flere timer sover han gjerne litt mer:)

Men aldri senere enn 18:) Og det funker fint her:)

Men tilsammen sover han aldri mer enn 2 timer ca på dagtid

Skrevet

18.30 til 09.30 uten mat også??? Imponerende...

Skrevet

Har ei tulle på 9 mnd som legger seg kl 7. Hun sover 3-4 timer på dagen noen ganger lengre.

Da hun var rundt 3 mnd begynte jeg med kvelds rutiner og bare la henne 8. Hun måtte ofte ha en liten lur i 5-6 tiden. Men det med våken/søvn på dagen ordnet seg selv :)

Når hun var 2-3 mnd sov hun hele dagen omtrent. Og la seg pent på kvelden og sov hele natten. Barn på den alderen har behov for mye søvn. De skal vokse vettu ;)

Skrevet

mini er 4 1/2 mnd. Legger seg 1830-1900 og sover til 07-0730 uten mat. Har som regel 3 dupper på dagen, tilsammen ca 4 timer. Den siste duppen er som regel på 1/2 time og kan fint være rundt 1700. Sovner som bare det kl 1830..

Skrevet

Frøkna her legger seg 19 (noen ganger er det nesten 2timer kamp om å legge a) da sover hu 2-5timer så mat så 2-3timer så mat så 2-3timer stå opp og mat.

Full ammer jeg da,enn så lenge.

Hu er 3mnd gammel.

Begynnte med rutiner når a var 2mnd,da fikk vi først hu til og sove i sin egen seng.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Han legger seg 19.00 og sover til ca 07.30. Han tar normalt 3 lurer på dagen hvor han sover 1-2 timer per lur. Vanligvis 2 + 2 + 1 time. Han er 4 mnd.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Han er forresten helt selvregulert i søvnen. Vi begynte bare å legge han i sengen da han begynte å vise tegn til trøtthet tidligere enn 23.00. Han la seg ca kl 22.00 da han var 2 mnd, men han sovnet kl 19.00 innen han var 3 mnd.

Skrevet

lillegull på 4 mnd legger deg 7- halv 8. får mat 23-24, i 4-5tiden og opp 8-halv 9. Hun sover dessverre lite på dagen, det har beveget seg mot 3 dupper på 15 min til 1 time hver. Sover noen ganger mer i vognen på tur. Hun styrer døgnrytmen selv

Skrevet

Småen her på 4.5 mnd, legger seg i 19 og sover til rundt 8-08.30, uten mat. da får han mat og kan kanskje sove en time, ellers står vi opp. Han bruker lang tid på å spise, så kommer litt an på hvor mye klokka er blitt..;) Eg fullammer. han har noen dupper i løpet av dagen, men de er aldri lenger enn 30 min. Lurer litt på hvordan eg skal få han over den 30 min kneika. noen som vet? hjelper ikke gå tur heller.Kan nesten stille klokken etter han.. sover aldri lenger. Så han blir ganske trøtt i løpet av dagen. men legginga kom av seg sjøl egentlig. han ble tidligere og tidligere trøtt, og plutselig var han i seng før 19..:) digg å ha litt fri om kvelden..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...